Ενέργεια

Η Panasonic στοχεύει στην αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας κατά 20% στις μπαταρίες της Tesla

Η Panasonic στοχεύει στην αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας κατά 20% στις μπαταρίες της Tesla
Μπαταρία χωρίς κοβάλτιο σχεδιάζει να παρουσιάσει η εταιρεία "σε δύο έως τρία χρόνια"
Η Panasonic Corp σχεδιάζει να αυξήσει την ενεργειακή πυκνότητα των κυψελών μπαταρίας "2170" που προμηθεύει στην Tesla Inc κατά 20% σε πέντε χρόνια και να εμπορευματοποιήσει μια έκδοση χωρίς κοβάλτιο "σε δύο έως τρία χρόνια", δήλωσε ο επικεφαλής της επιχείρησης μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) στις ΗΠΑ.

Είναι η πρώτη φορά που η Panasonic, ένας κορυφαίος πάροχος κινητής τηλεφωνίας παρουσίασε στόχους, για τον κορυφαίο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στον κόσμο, Tesla, θέτοντας ένα δείκτη σε έναν πολύ ανταγωνιστικό τομέα για να παραμείνει πρωταγωνιστής στο παιχνίδι.

Η Panasonic παρουσίασε τα «2170» κύτταρα ιόντων λιθίου, με τη χημεία καθόδου νικελίου-κοβαλτίου-αλουμινίου (NCA), για το μοντέλο 3 της Tesla το 2017. Οι ερευνητές λένε ότι έχει ήδη την υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα άνω των 700 watt/ώρα ανά λίτρο.

Με ακόμη μεγαλύτερη πυκνότητα, αυτά τα κελιά θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αύξηση του πόσο ένα EV μπορεί να λειτουργεί με μία μόνο φόρτιση, ενώ ανοίγει επίσης το δρόμο για μικρότερες μπαταρίες και πιο άνετους εσωτερικούς χώρους αυτοκινήτων.

Μια έκδοση χωρίς κοβάλτιο από την άλλη πλευρά θα μείωνε την εξάρτηση από ένα δαπανηρό και αμφιλεγόμενο στοιχείο, το οποίο καθιστά τις μπαταρίες σταθερές, αλλά θέτει ηθικά ζητήματα λόγω των αμφιλεγόμενων εργασιακών συνθηκών στον κορυφαίο παραγωγό της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk εδώ και πολύ καιρό έχει δηλώσει ότι θέλει να μεταβεί σε κυψέλες μπαταριών μηδενικού κοβαλτίου.
Η Panasonic έχει ήδη μειώσει το περιεχόμενο κοβαλτίου σε λιγότερο από 5% στην κάθοδο NCA και σκοπεύει να βελτιώσει τις μπαταρίες της σταδιακά, δήλωσε ο επικεφαλής της μπαταρίας EV Yasuaki Takamoto στο Reuters.

Η Panasonic έχασε πρόσφατα την θέση της ως αποκλειστικός προμηθευτής μπαταριών της Tesla. Η αμερικανική εταιρεία συνεργάστηκε με την LG Chem της Νότιας Κορέας και την κινεζική CATL.
Η CATL παρέχει στην Tesla μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) χαμηλού κόστους που δεν περιέχουν κοβάλτιο.

Σύμφωνα με τον Takamoto, η μέση πυκνότητα των κυψελών μπαταριών LFP είναι μικρότερη από το μισό επίπεδο των τελευταίων μπαταριών NCA της Panasonic.
Η Panasonic έχει ήδη αναπτύξει τεχνολογίες με αποτέλεσμα αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας των κυττάρων «2170» περισσότερο από 5%.

Από τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία θα αρχίσει να μετατρέπει γραμμές στο εργοστάσιό της στη Νεβάδα που λειτουργεί με την Tesla καθώς προετοιμάζεται να ενισχύσει περαιτέρω την ενεργειακή πυκνότητα των κυττάρων, δήλωσε ο Takamoto.

Για τον έλεγχο των κινδύνων ασφαλείας που σχετίζονται με υψηλότερη πυκνότητα και λιγότερο κοβάλτιο, η Panasonic προσαρμόζει τη σύνθεση και το σχεδιασμό για καλύτερη θερμική σταθερότητα, δήλωσε ο Takamoto.
Σημείωσε επίσης ότι θα υπάρχουν διάφορες απαιτήσεις μπαταρίας στο παιχνίδι καθώς η χρήση EV διαφοροποιείται.

Ο Musk υποσχέθηκε να αποκαλύψει σημαντικές προόδους για τις μπαταρίες κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης στην "Ημέρα Μπαταρίας" που έχει προγραμματιστεί για τις 22 Σεπτεμβρίου. Η Tesla σχεδιάζει να παρουσιάσει μια μπαταρία EV που θα διαρκέσει ένα εκατομμύριο μίλι, αργότερα φέτος ή στις αρχές του επόμενου έτους, την οποία ανέπτυξε από κοινού με την CATL.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης