Σταθερά βήματα προόδου επιδιώκει να κάνει η Tesla Energy του Elon Musk, ο οποίος θέτει όλο και πιο μεγαλεπήβολους στόχους. Αν και η εταιρεία είναι γνωστή στην αγορά για τα ηλεκτρικά της οχήματα, γίνονται σημαντικές προσπάθειες να ακολουθηθεί το ίδιο μοτίβο και στην ηλιακή ενέργεια.
Tα φωτοβολτααϊκά πάνελ της εταιρίας προσφέρονται στο 1,49 δολ/watt και ο τομές του Megapack Storage κατέγραψε το πρώτο τρίμηνο κερδοφορίας έναν χρόνο μετά την εισαγωγή του στην αγορά.
Στην έκθεση των τριμηνιαίων εσόδων της Tesla, σημειώθηκαν κέρδη 6 δισ. δολ. Από αυτό το ποσό, 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια προήλθαν από την αυτοκινητοβιομηχανία της, ενώ η παραγωγή και η αποθήκευση ενέργειας αντιπροσώπευαν μόλις 370 εκατομμύρια δολάρια. Ενώ η επιχείρηση ενέργειας θα μπορούσε μια μέρα να αντιπροσωπεύει το 50% των εσόδων της Tesla, αυτή τη στιγμή μετρά μόνο το 6%.
Στο πλαίσιο αυτό, τα μοντέλα της Tesla διακρίνονται για την υψηλή απόδοση των ηλεκτρικών συνόλων και τα high tech συστήματα.
Σύντομα, θα εξοπλιστούν με μία νέα γενιά μπαταριών που θα αλλάξουν τα δεδομένα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, προκαλώντας τους ανταγωνιστές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η αίτηση που κατέθεσε τον περασμένο μήνα στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Βρετανίας για να αποκτήσει άδεια ηλεκτρικού παρόχου.
Πρόκειται για την εισαγωγή επί βρετανικού εδάφους της πλατφόρμας Autobidder. Επί της ουσίας η πλατφόρμα συγκεντρώνει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και εμπορεύεται την ενέργειά τους.
Ενδεικτικές οι δηλώσεις του Elon Musk για το μακροπρόθεσμο όραμα της εταιρείας. «Το μέλλον της αειφόρου ενέργειας βρίσκεται σε τρία πράγματα: την παραγωγή αιολικής-ηλιακής ενέργειας, στην αποθήκευση μπαταριών και στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης στις Μεταφορές. Όλα αυτά η Tesla θα τα επιταχύνει».
Προμήθεια κινητήρων και μπαταριών
«Θέλουμε να επιταχύνουμε τη βιώσιμη ενέργεια και όχι να συντρίψουμε τον ανταγωνισμό». Με αυτήν την φράση έκλεισε τo μήνυμά του στο Twitter ο Elon Musk σχετικά με την πρόθεση της Tesla να προχωρήσει σε συμφωνίες αδειοδότησης λογισμικού και προμήθειας κινητήρων και μπαταριών σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αναλυτές μάλιστα πιστεύουν ότι η κατασκευή μπαταριών είναι το πιο σημαντικό πλεονέκτημα που έχει η αμερικανική εταιρεία έναντι των παραδοσιακών δυνάμεων στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αν σε αυτό προστεθεί και η «αύρα» της ηλεκτροκίνησης, γίνεται αντιληπτό ότι την ώθηση που θα λάβει η εταιρεία.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν η κυβέρνηση με τα επενδυτικά κίνητρα που δίνει και την συστηματική στροφή προς αυτούς τους νέους τομείς θα επιτύχει να προσελκύσει τις επενδύσεις μιας τέτοιας εταιρίας στην χώρα μας.
www.worldenergynews.gr