Υπέρ της αρχής του νέου θεσμικού πλαισίου τάχθηκαν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΕΛ.ΛΥ. και ΜεΡΑ25 επιφυλάχθηκαν για την Ολομέλεια, και το ΚΚΕ καταψήφισε
Με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη να διαβεβαιώνει ότι θα ληφθούν υπόψη παρατηρήσεις και προτάσεις που έχουν κατατεθεί από κόμματα και φορείς ολοκληρώθηκε σε Α΄ ανάγνωση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η συζήτηση του νομοσχεδίου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης το οποίο ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
Υπέρ της αρχής του νέου θεσμικού πλαισίου τάχθηκαν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΕΛ.ΛΥ. και ΜεΡΑ25 επιφυλάχθηκαν για την Ολομέλεια, και το ΚΚΕ καταψήφισε.
Νωρίτερα, είχαν κληθεί και εξέφρασαν, μέσω τηλεδιάσκεψης, τις απόψεις τους όλοι οι αρμόδιοι εξωκοινοβουλευτικοί φορείς. Στο σύνολο τους τάχθηκαν υπέρ της φιλοσοφίας του νομοσχεδίου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης -με την συντριπτική πλειονότητα των φορέων να κάνει λόγο για ένα πολύ σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για καθαρές και βιώσιμες πόλεις- ωστόσο από ορισμένους φορείς εκφράστηκαν προβληματισμοί και επιφυλάξεις και ζήτησαν αλλαγές.
Ο Αναστάσιος Μάνος, διευθύνων σύμβουλος του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), τάχθηκε υπέρ του νέου νομοθετικού πλαισίου που όπως είπε, «συμβάλει σημαντικά στη διαμόρφωση ευκολότερης και γρηγορότερης πρόσβασης στην ηλεκτροκίνηση», διαβεβαίωσε ότι «οι υπάρχουσες υποδομές επαρκούν για να καλύψουν τις νέες ανάγκες που θα δημιουργηθούν», ενώ σημείωσε ότι «ο ρόλος του ΔΕΔΗΕ είναι καθαρά υποστηρικτικός για τους σταθμούς φόρτισης».
Ο Κώστας Κυράτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, δήλωσε ότι είναι «υπέρ κάθε προσπάθειας που έχει στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και τον εκσυγχρονισμό του στόλου των παλαιών αυτοκινήτων».
Ωστόσο σημείωσε ότι, το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι άκρως προβληματικό καθώς θα δημιουργήσει αθέμιτες συνθήκες ανταγωνισμού ενώ αντίκειται και στην ευρωπαϊκή νομοθεσία και πολύ σύντομα, όπως είπε, «θα γίνει καταγγελία της χώρας μας για το ατόπημα αυτό του νομοσχεδίου».
Μίλησε ακόμα για «περίεργη και ύποπτη διαβούλευση που έγινε», ενώ υποστήριξε ότι «η αυστηριοποίηση του πλαισίου ακόμα και για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που δεν είναι ρυπογόνα, δημιουργεί άνισες συνθήκες στην αγορά» ενώ σημείωσε ότι «τα μέτρα απευθύνονται στα πανάκριβα πορτοφόλια».
«Θα δημιουργήσει ντόμινο αρνητικών εξελίξεων, θα οδηγήσει σε λουκέτα στον κλάδο μας. Ούτε η ανανέωση του στόλου ούτε η προστασία του περιβάλλοντος θα επιτευχθεί με μία μονοπωλιακή λογική», ανέφερε.
Ο Αθανάσιος Τσιάνος, γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, δήλωσε «τη στήριξη του κλάδου στο νέο ορθολογικό νομοσχέδιο που αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό βήμα για την αντικατάσταση του στόλου των παλαιών οχημάτων και οδηγεί σε πιο καθαρές και βιώσιμες πόλεις».
«Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι επιλογή αλλά ανάγκη. Πρέπει να είμαστε παρόντες στις προκλήσεις της εποχής. Είναι ένα ορθολογικό σχέδιο που αντιμετωπίζει πολύπλευρα το θέμα της ηλεκτροκίνησης, θεσμοθετηθεί κίνητρα για την ανάπτυξη της και οργανώνει παράλληλα τις υπηρεσίες του κράτους ώστε να αντιμετωπίζονται γρήγορα και αποτελεσματικά τα ζητήματα που θα προκύπτουν» είπε.
Πρότεινε πάντως, να μην επιτρέπεται η στάθμευση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους ελεγχόμενους χώρους στάθμευσης για κατοίκους.
Σε κοινή γραμμή και θετικοί για το νομοσχέδιο, που όπως είπαν, κινείται στη σωστή κατεύθυνση, εμφανίστηκαν ο Δημήτρης Τσέκερης, εκπρόσωπος της WWF Ελλάς και ο Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος της εκστρατείας για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών στο Ελληνικό γραφείο της Greenpeace.
«Κινείται στη σωστή κατεύθυνση αν και έρχεται καθυστερημένα. Συγχαρητήρια στο υπουργείο Περιβάλλοντος για το ολοκληρωμένο και πλήρες σχέδιο που αφορά την ηλεκτροκίνηση. Θέλουμε να δούμε και νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες και για τα υπόλοιπα μέσα κυκλοφορίας. Ο στόχος να είναι ένα στα τρία καινούργιο αυτοκίνητο είναι συντηρητικός, πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα», τόνισαν.
Παράλληλα, πρότειναν να ενταχθεί στα κίνητρα και η μετατροπή των συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα αλλά και να απαγορευθεί η πώληση συμβατικών οχημάτων μετά το 2030. «Χρειάζονται πιο παρεμβατικά και γενναία μέτρα και να αξιοποιήσουμε στοχευμένες παρεμβάσεις για τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα ώστε να γίνει εφικτή η ηλεκτροκίνηση», σημείωσαν. Ακόμα, τόσο ο κ. Τσέκερης όσο και ο κ. Γρηγορίου τόνισαν την ανάγκη «να γίνει η διαδικασία μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση με κοινωνική δικαιοσύνη και όχι να μετατραπεί σε διεύρυνση ανισοτήτων».
«Τα μέτρα είναι 100% στη σωστή κατεύθυνση και δεν έχουμε να ζηλέψουμε κάτι από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες», τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων, Γιώργος Βασιλακάκης. Παράλληλα, έδωσε έμφαση στο πρόβλημα παλαιότητας των οχημάτων που αυξάνουν τους ρύπους, ενώ τόνισε ότι «πρέπει όλοι να βοηθήσουν ώστε να πετύχει το μέτρο παρότι» όπως είπε, «τα κέρδη για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι μικρότερα από ότι για τα συμβατικά».
«Αν και ξεκινάμε καθυστερημένα θα μπορέσουμε να κερδίσουμε το πολύ χαμένο έδαφος. Το νομοσχέδιο είναι στη σωστή κατεύθυνση. Η επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους θα περιορίσει την εισαγωγή πολύ παλαιών αυτοκινήτων», ανέφερε και πρόσθεσε: «Ο στόχος δεν πρέπει να αφορά μόνο τα βαριά πορτοφόλια αλλά πρέπει να μπουν στη κυκλοφορία και οι στόλοι, όπως ταξί, λεωφορεία ταχυμεταφορές, σούπερ μάρκετ και όλοι όσοι κάνουν «οχηματοχιλιόμετρα».
Ο κ. Βασιλάκης τάχθηκε υπέρ ενός υψηλότερου περιβαλλοντικού τέλους για τα ρυπογόνα οχήματα, τονίζοντας ότι «πρέπει να ξέρει ο Έλληνας ότι όσο παλιώνει το όχημα του θα έχει υψηλούς φόρους» και πρόσθεσε ότι «εμείς συμφωνούμε στη λογική ο ρυπαίνων πληρώνει».
Ο Σπυρίδων Παπαγεωργίου, πρόεδρος του Οργανισμού Ένωση για το Ποδήλατο, δήλωσε «εξαιρετικά χαρούμενος με το νομοσχέδιο», σημειώνοντας ότι ενώ το 2009 τα ηλεκτρικά ποδήλατα στην Ευρώπη ήταν πολύ λίγα, υπολογίζεται ότι σήμερα είναι 2,6 εκατ. ενώ αναμένεται ότι θα ξεπεράσουν τα 7 ως και 10 εκατ. τα επόμενα χρόνια.
Ο Γιώργος Ασμάτογλου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, επεσήμανε ότι λόγω της μεγάλης διασποράς των πρατηρίων επιβάλλεται να τοποθετηθούν μόνο σε αυτά οι ταχυφορτιστές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, τονίζοντας ότι θα βοηθήσει και στην ανάπτυξη της αγοράς αλλά και στην ασφαλή λειτουργία της φόρτισης.
«Κανένας άλλος χώρος δεν είναι πιο ασφαλής από τα πρατήρια. Πρέπει να δοθούν επιπλέον κίνητρα από την πολιτεία για την επιδότηση της αγοράς και της τοποθέτησης τους στα πρατήρια», ανέφερε.
Ο Αθανάσιος Νικολόπουλος, πρόεδρος της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων Μοτοσυκλετών, σημείωσε ότι «έστω και καθυστερημένα το νομοσχέδιο θέτει τις βάσεις, και είναι ένα πρώτο βήμα, για τη σταδιακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και παράλληλα η χώρα εναρμονίζεται με την ΕΕ».
Χαρακτήρισε επίσης πολύ σημαντικό το άρθρο για την πιστοποιημένη εκπαίδευση για την άσκηση του επαγγέλματος. Ο Σταύρος Σταυρής, πρόεδρος του φορέα Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια με διακριτικό τίτλο Hellastron, έκανε λόγο για θετικό νομοσχέδιο και τόνισε ότι «πρέπει στο οδικό δίκτυο να αναπτύξουμε σταθμούς φόρτισης».
Όπως είπε, ήδη έχουν ξεκινήσει στα ΣΑΕ των εθνικών οδών οι εργασίες για την εγκατάσταση φορτιστών και εκτίμησε ότι μέχρι τέλους του έτους θα υπάρχουν 26 σταθμοί φόρτισης ενώ μέχρι το 2025 μαζί με της Εγνατίας οδού, θα φθάσουν στους 48.
Ο Γιάννης Γερέντης, πρόεδρος Δ.Σ του διαχειριστή Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εγγυήσεων, χαρακτήρισε «σημαντικό στοιχείο του νομοσχεδίου την διείσδυση των ΑΠΕ στην ηλεκτροκίνηση», τονίζοντας ότι «η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται από αυτές θα πρέπει να είναι ο βασικός συντελεστής των σημείων φόρτισης».
Ο Σεραφείμ Κασιδιάρης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Ταξί, δήλωσε ότι συμφωνεί με τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης αλλά, όπως είπε, «υπήρξε έλλειψη διαλόγου για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά την ηλεκτροκίνηση».
Παράλληλα, τόνισε ότι «δεν μπορεί ο κλάδος να προχωρήσει στην αντικατάσταση των ταξί σε αυτή την δύσκολη οικονομική συγκυρία, γιατί το κόστος είναι τεράστιο» και ζήτησε από το υπουργείο Περιβάλλοντος να ξανασκεφτεί το θέμα και να τους επιδοτήσει. Η Μαργαρίτα Καραβασίλη, εκπρόσωπος ΜΚΟ ΕcoCity, δήλωσε ιδιαίτερα χαρούμενη για το νομοσχέδιο, σημειώνοντας ότι οι νέες ρυθμίσεις ήταν αιτούμενο ετών.
«Από μελέτες που κάναμε διαπιστώσαμε ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση συνδέεται με την κυκλοφορία των αυτοκινήτων κακής ποιότητας. Είχαμε πάντα ψηλά στην ατζέντα τα καθαρά αυτοκίνητα. Σίγουρα με τη χρήση της ηλεκτροκίνησης μειώνονται οι ρύποι. Το νομοσχέδιο συγκλίνει στη διαμόρφωση μιας άλλης αντίληψης. Προφανώς και απαιτούνται κίνητρα για μικρομεσαία εισοδήματα και να μην απευθύνονται μόνο στους έχοντες ώστε σε πρώτη φάση να μπορούν να αντικαταστήσουν τα παλιά με καινούργια», ανέφερε μεταξύ άλλων.
Τόνισε επίσης την ανάγκη καθιέρωσης πράσινου δακτυλίου και απαγόρευση πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ σημείωσε ότι δεν έχει αποσαφηνιστεί τι θα γίνει με την ανακύκλωση των αποβλήτων.
Ο Ευθύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Ταξί, ανέφερε ότι «ο κλάδος είναι υπέρ οποιασδήποτε νέας τεχνολογίας», ωστόσο όπως είπε, το παράπονο του είναι ότι δεν κλήθηκε στη διαβούλευση ώστε να συμπεριληφθούν και τα δικά του αιτήματα στο νομοσχέδιο.
«Ναι θέλουμε την ηλεκτροκίνηση όμως είναι απλησίαστες οι τιμές των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Για ένα ταξί που κοστίζει 40.000 ευρώ με επιδότηση 8.000 ευρώ είναι αδύνατο να γίνει αντικατάσταση» είπε, ενώ εξέφρασε την αντίθεση του για την εγκατάσταση ταχυμεταφορτιστών σε πιάτσες ταξί.
www.worldenergynews.gr
Υπέρ της αρχής του νέου θεσμικού πλαισίου τάχθηκαν ΝΔ και ΚΙΝΑΛ ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΕΛ.ΛΥ. και ΜεΡΑ25 επιφυλάχθηκαν για την Ολομέλεια, και το ΚΚΕ καταψήφισε.
Νωρίτερα, είχαν κληθεί και εξέφρασαν, μέσω τηλεδιάσκεψης, τις απόψεις τους όλοι οι αρμόδιοι εξωκοινοβουλευτικοί φορείς. Στο σύνολο τους τάχθηκαν υπέρ της φιλοσοφίας του νομοσχεδίου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης -με την συντριπτική πλειονότητα των φορέων να κάνει λόγο για ένα πολύ σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για καθαρές και βιώσιμες πόλεις- ωστόσο από ορισμένους φορείς εκφράστηκαν προβληματισμοί και επιφυλάξεις και ζήτησαν αλλαγές.
Ο Αναστάσιος Μάνος, διευθύνων σύμβουλος του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), τάχθηκε υπέρ του νέου νομοθετικού πλαισίου που όπως είπε, «συμβάλει σημαντικά στη διαμόρφωση ευκολότερης και γρηγορότερης πρόσβασης στην ηλεκτροκίνηση», διαβεβαίωσε ότι «οι υπάρχουσες υποδομές επαρκούν για να καλύψουν τις νέες ανάγκες που θα δημιουργηθούν», ενώ σημείωσε ότι «ο ρόλος του ΔΕΔΗΕ είναι καθαρά υποστηρικτικός για τους σταθμούς φόρτισης».
Ο Κώστας Κυράτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, δήλωσε ότι είναι «υπέρ κάθε προσπάθειας που έχει στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και τον εκσυγχρονισμό του στόλου των παλαιών αυτοκινήτων».
Ωστόσο σημείωσε ότι, το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι άκρως προβληματικό καθώς θα δημιουργήσει αθέμιτες συνθήκες ανταγωνισμού ενώ αντίκειται και στην ευρωπαϊκή νομοθεσία και πολύ σύντομα, όπως είπε, «θα γίνει καταγγελία της χώρας μας για το ατόπημα αυτό του νομοσχεδίου».
Μίλησε ακόμα για «περίεργη και ύποπτη διαβούλευση που έγινε», ενώ υποστήριξε ότι «η αυστηριοποίηση του πλαισίου ακόμα και για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που δεν είναι ρυπογόνα, δημιουργεί άνισες συνθήκες στην αγορά» ενώ σημείωσε ότι «τα μέτρα απευθύνονται στα πανάκριβα πορτοφόλια».
«Θα δημιουργήσει ντόμινο αρνητικών εξελίξεων, θα οδηγήσει σε λουκέτα στον κλάδο μας. Ούτε η ανανέωση του στόλου ούτε η προστασία του περιβάλλοντος θα επιτευχθεί με μία μονοπωλιακή λογική», ανέφερε.
Ο Αθανάσιος Τσιάνος, γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, δήλωσε «τη στήριξη του κλάδου στο νέο ορθολογικό νομοσχέδιο που αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό βήμα για την αντικατάσταση του στόλου των παλαιών οχημάτων και οδηγεί σε πιο καθαρές και βιώσιμες πόλεις».
«Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι επιλογή αλλά ανάγκη. Πρέπει να είμαστε παρόντες στις προκλήσεις της εποχής. Είναι ένα ορθολογικό σχέδιο που αντιμετωπίζει πολύπλευρα το θέμα της ηλεκτροκίνησης, θεσμοθετηθεί κίνητρα για την ανάπτυξη της και οργανώνει παράλληλα τις υπηρεσίες του κράτους ώστε να αντιμετωπίζονται γρήγορα και αποτελεσματικά τα ζητήματα που θα προκύπτουν» είπε.
Πρότεινε πάντως, να μην επιτρέπεται η στάθμευση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους ελεγχόμενους χώρους στάθμευσης για κατοίκους.
Σε κοινή γραμμή και θετικοί για το νομοσχέδιο, που όπως είπαν, κινείται στη σωστή κατεύθυνση, εμφανίστηκαν ο Δημήτρης Τσέκερης, εκπρόσωπος της WWF Ελλάς και ο Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος της εκστρατείας για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών στο Ελληνικό γραφείο της Greenpeace.
«Κινείται στη σωστή κατεύθυνση αν και έρχεται καθυστερημένα. Συγχαρητήρια στο υπουργείο Περιβάλλοντος για το ολοκληρωμένο και πλήρες σχέδιο που αφορά την ηλεκτροκίνηση. Θέλουμε να δούμε και νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες και για τα υπόλοιπα μέσα κυκλοφορίας. Ο στόχος να είναι ένα στα τρία καινούργιο αυτοκίνητο είναι συντηρητικός, πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα», τόνισαν.
Παράλληλα, πρότειναν να ενταχθεί στα κίνητρα και η μετατροπή των συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα αλλά και να απαγορευθεί η πώληση συμβατικών οχημάτων μετά το 2030. «Χρειάζονται πιο παρεμβατικά και γενναία μέτρα και να αξιοποιήσουμε στοχευμένες παρεμβάσεις για τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα ώστε να γίνει εφικτή η ηλεκτροκίνηση», σημείωσαν. Ακόμα, τόσο ο κ. Τσέκερης όσο και ο κ. Γρηγορίου τόνισαν την ανάγκη «να γίνει η διαδικασία μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση με κοινωνική δικαιοσύνη και όχι να μετατραπεί σε διεύρυνση ανισοτήτων».
«Τα μέτρα είναι 100% στη σωστή κατεύθυνση και δεν έχουμε να ζηλέψουμε κάτι από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες», τόνισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων, Γιώργος Βασιλακάκης. Παράλληλα, έδωσε έμφαση στο πρόβλημα παλαιότητας των οχημάτων που αυξάνουν τους ρύπους, ενώ τόνισε ότι «πρέπει όλοι να βοηθήσουν ώστε να πετύχει το μέτρο παρότι» όπως είπε, «τα κέρδη για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι μικρότερα από ότι για τα συμβατικά».
«Αν και ξεκινάμε καθυστερημένα θα μπορέσουμε να κερδίσουμε το πολύ χαμένο έδαφος. Το νομοσχέδιο είναι στη σωστή κατεύθυνση. Η επιβολή του περιβαλλοντικού τέλους θα περιορίσει την εισαγωγή πολύ παλαιών αυτοκινήτων», ανέφερε και πρόσθεσε: «Ο στόχος δεν πρέπει να αφορά μόνο τα βαριά πορτοφόλια αλλά πρέπει να μπουν στη κυκλοφορία και οι στόλοι, όπως ταξί, λεωφορεία ταχυμεταφορές, σούπερ μάρκετ και όλοι όσοι κάνουν «οχηματοχιλιόμετρα».
Ο κ. Βασιλάκης τάχθηκε υπέρ ενός υψηλότερου περιβαλλοντικού τέλους για τα ρυπογόνα οχήματα, τονίζοντας ότι «πρέπει να ξέρει ο Έλληνας ότι όσο παλιώνει το όχημα του θα έχει υψηλούς φόρους» και πρόσθεσε ότι «εμείς συμφωνούμε στη λογική ο ρυπαίνων πληρώνει».
Ο Σπυρίδων Παπαγεωργίου, πρόεδρος του Οργανισμού Ένωση για το Ποδήλατο, δήλωσε «εξαιρετικά χαρούμενος με το νομοσχέδιο», σημειώνοντας ότι ενώ το 2009 τα ηλεκτρικά ποδήλατα στην Ευρώπη ήταν πολύ λίγα, υπολογίζεται ότι σήμερα είναι 2,6 εκατ. ενώ αναμένεται ότι θα ξεπεράσουν τα 7 ως και 10 εκατ. τα επόμενα χρόνια.
Ο Γιώργος Ασμάτογλου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, επεσήμανε ότι λόγω της μεγάλης διασποράς των πρατηρίων επιβάλλεται να τοποθετηθούν μόνο σε αυτά οι ταχυφορτιστές ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, τονίζοντας ότι θα βοηθήσει και στην ανάπτυξη της αγοράς αλλά και στην ασφαλή λειτουργία της φόρτισης.
«Κανένας άλλος χώρος δεν είναι πιο ασφαλής από τα πρατήρια. Πρέπει να δοθούν επιπλέον κίνητρα από την πολιτεία για την επιδότηση της αγοράς και της τοποθέτησης τους στα πρατήρια», ανέφερε.
Ο Αθανάσιος Νικολόπουλος, πρόεδρος της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων Μοτοσυκλετών, σημείωσε ότι «έστω και καθυστερημένα το νομοσχέδιο θέτει τις βάσεις, και είναι ένα πρώτο βήμα, για τη σταδιακή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και παράλληλα η χώρα εναρμονίζεται με την ΕΕ».
Χαρακτήρισε επίσης πολύ σημαντικό το άρθρο για την πιστοποιημένη εκπαίδευση για την άσκηση του επαγγέλματος. Ο Σταύρος Σταυρής, πρόεδρος του φορέα Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια με διακριτικό τίτλο Hellastron, έκανε λόγο για θετικό νομοσχέδιο και τόνισε ότι «πρέπει στο οδικό δίκτυο να αναπτύξουμε σταθμούς φόρτισης».
Όπως είπε, ήδη έχουν ξεκινήσει στα ΣΑΕ των εθνικών οδών οι εργασίες για την εγκατάσταση φορτιστών και εκτίμησε ότι μέχρι τέλους του έτους θα υπάρχουν 26 σταθμοί φόρτισης ενώ μέχρι το 2025 μαζί με της Εγνατίας οδού, θα φθάσουν στους 48.
Ο Γιάννης Γερέντης, πρόεδρος Δ.Σ του διαχειριστή Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Εγγυήσεων, χαρακτήρισε «σημαντικό στοιχείο του νομοσχεδίου την διείσδυση των ΑΠΕ στην ηλεκτροκίνηση», τονίζοντας ότι «η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται από αυτές θα πρέπει να είναι ο βασικός συντελεστής των σημείων φόρτισης».
Ο Σεραφείμ Κασιδιάρης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Ταξί, δήλωσε ότι συμφωνεί με τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης αλλά, όπως είπε, «υπήρξε έλλειψη διαλόγου για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά την ηλεκτροκίνηση».
Παράλληλα, τόνισε ότι «δεν μπορεί ο κλάδος να προχωρήσει στην αντικατάσταση των ταξί σε αυτή την δύσκολη οικονομική συγκυρία, γιατί το κόστος είναι τεράστιο» και ζήτησε από το υπουργείο Περιβάλλοντος να ξανασκεφτεί το θέμα και να τους επιδοτήσει. Η Μαργαρίτα Καραβασίλη, εκπρόσωπος ΜΚΟ ΕcoCity, δήλωσε ιδιαίτερα χαρούμενη για το νομοσχέδιο, σημειώνοντας ότι οι νέες ρυθμίσεις ήταν αιτούμενο ετών.
«Από μελέτες που κάναμε διαπιστώσαμε ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση συνδέεται με την κυκλοφορία των αυτοκινήτων κακής ποιότητας. Είχαμε πάντα ψηλά στην ατζέντα τα καθαρά αυτοκίνητα. Σίγουρα με τη χρήση της ηλεκτροκίνησης μειώνονται οι ρύποι. Το νομοσχέδιο συγκλίνει στη διαμόρφωση μιας άλλης αντίληψης. Προφανώς και απαιτούνται κίνητρα για μικρομεσαία εισοδήματα και να μην απευθύνονται μόνο στους έχοντες ώστε σε πρώτη φάση να μπορούν να αντικαταστήσουν τα παλιά με καινούργια», ανέφερε μεταξύ άλλων.
Τόνισε επίσης την ανάγκη καθιέρωσης πράσινου δακτυλίου και απαγόρευση πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ σημείωσε ότι δεν έχει αποσαφηνιστεί τι θα γίνει με την ανακύκλωση των αποβλήτων.
Ο Ευθύμιος Λυμπερόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Ταξί, ανέφερε ότι «ο κλάδος είναι υπέρ οποιασδήποτε νέας τεχνολογίας», ωστόσο όπως είπε, το παράπονο του είναι ότι δεν κλήθηκε στη διαβούλευση ώστε να συμπεριληφθούν και τα δικά του αιτήματα στο νομοσχέδιο.
«Ναι θέλουμε την ηλεκτροκίνηση όμως είναι απλησίαστες οι τιμές των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Για ένα ταξί που κοστίζει 40.000 ευρώ με επιδότηση 8.000 ευρώ είναι αδύνατο να γίνει αντικατάσταση» είπε, ενώ εξέφρασε την αντίθεση του για την εγκατάσταση ταχυμεταφορτιστών σε πιάτσες ταξί.
www.worldenergynews.gr