Ενέργεια

Η SEAT προτρέπει την Ισπανία να «ξυπνήσει» και να προωθήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η SEAT προτρέπει την Ισπανία να «ξυπνήσει» και να προωθήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σχεδιάζει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ το 2020-25 - Θα μπορούσε να κατασκευάσει ηλεκτρικά οχήματα στην Ισπανία από το 2025
Η Ισπανία πρέπει να «ξυπνήσει» και να ακολουθήσει άλλες ευρωπαϊκές χώρες για να δώσει περισσότερα κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δήλωσε ο επικεφαλής της ισπανικής SEAT της Volkswagen την Τετάρτη 8/7/2020.

Τα σχόλια του προσωρινού προέδρου Casten Isensee ήρθε καθώς η SEAT ανακοίνωσε αύξηση των επενδύσεων σε 5 δισεκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2020-2025 και επεσήμανε ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ισπανία - εάν η κυβέρνηση έκανε περισσότερα για να βοηθήσει.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την παραγωγή οχημάτων με μπαταρία για να προσπαθήσουν να συμμορφωθούν με τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τις εκπομπές, αλλά το βαρύ κόστος που συνεπάγεται έχει έρθει την ώρα που η ζήτηση για αυτοκίνητα έχει μειωθεί από την κρίση του κορωνοϊού.

Αρκετές κυβερνήσεις έχουν δρομολογήσει πακέτα βοήθειας για τον τομέα, συμπεριλαμβανομένων συχνά κινήτρων για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
«Χώρες όπως η Γερμανία, οι Κάτω Χώρες, η Σουηδία και η Γαλλία είναι πολύ πιο εξελιγμένες στην προθυμία να προετοιμάσουν τις χώρες τους σύμφωνα με τη συμφωνία του Παρισιού για σημαντική μείωση του αποτυπώματος CO2», δήλωσε ο Isensee στο Reuters.

Η κυβέρνηση της Ισπανίας υπό την ηγεσία των Σοσιαλιστών ανακοίνωσε στις 15 Ιουνίου ένα πακέτο βοήθειας 3,7 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αυτοκινητοβιομηχανία. Περιλάμβανε ένα σχέδιο 250 εκατομμυρίων ευρώ για να ενθαρρύνει τους οδηγούς να ανταλλάσσουν παλαιότερα αυτοκίνητα για νέα οχήματα χαμηλών εκπομπών και ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο Isensee είπε ότι η βοήθεια ήταν «βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση», αλλά ανεπαρκής. Επεσήμανε ότι ουσιαστικά δεν υπήρχε ηλεκτρικό δίκτυο φόρτισης και χρειάζονταν περισσότερα κίνητρα, καθώς το μέσο ισπανικό αυτοκίνητο είναι 13 ετών, σηματοδοτώντας αδύναμη αγοραστική δύναμη.

Είπε ότι απαιτείται μια συνεργασία δημόσιου-ιδιωτικού τομέα για να υπάρχουν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα τρία χρόνια, συμπεριλαμβανομένων εταιρειών όπως ο παραγωγός αιολικής ενέργειας Iberdrola.

Η SEAT είχε δαπανήσει 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις το 2016-2020. Το σχέδιο περιελάμβανε νέα ηλεκτρικά οχήματα και το πρώτο κυκλοφόρησε πέρυσι.
Η SEAT είναι πρόθυμη να κατασκευάσει ηλεκτρικά οχήματα στο κύριο εργοστάσιό της Martorell, έξω από τη Βαρκελώνη, από το 2025, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από την κυβερνητική υποστήριξη και άλλους παράγοντες, δήλωσε ο Isensee.

Πρόσθεσε ότι το δεύτερο τρίμηνο της SEAT θα είναι χειρότερο από το πρώτο, όταν κατέγραψε απώλεια 48 εκατομμυρίων ευρώ λόγω της κρίσης στην υγεία, αλλά ήταν πεπεισμένος ότι η εταιρεία θα ανακάμψει.
Ενώ η παραγωγή του 2020 θα είναι πιο χαμηλή από το 2019 λόγω του κλεισίματος των εργοστασίων κατά τη διάρκεια του lockdown , δεν υπήρχαν σχέδια μείωσης του εργατικού δυναμικού, είπε.

Πρόσθεσε ότι η SEAT δεν ενδιαφερόταν για τα εργοστάσια της Βαρκελώνης που η Nissan Motors σκοπεύει να κλείσει.
Μετά τις πωλήσεις ρεκόρ το 2019, η SEAT είχε μια ταραχώδη αρχή για τη χρονιά καθώς ο Luca de Meo παραιτήθηκε από πρόεδρος τον Ιανουάριο, και αργότερα έγινε διευθύνων σύμβουλος της Renault.



www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης