«Απειλή» για την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου η στροφή στις ΑΠΕ και τις «πράσινες» επιλογές

«Απειλή» για την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου η στροφή στις ΑΠΕ και τις «πράσινες» επιλογές
Κύριες απειλές για τη μακροπρόθεσμη ζήτηση πετρελαίου είναι σύμφωνα με τη Rystad Energy, η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και η περισσότερη ανακύκλωση

Καθώς επανέρχεται όλος ο κόσμος σταδιακά στην κανονικότητα μετά την πανδημία του κορωνοϊού, οι ελπίδες για φιλικές προς το κλίμα πολιτικές επιταχύνουν τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα, σύμφωνα με το Platts.

Ειδικότερα, πολιτικά κόμματα, περιβαλλοντικές ομάδες και μεγάλες εταιρείες ζητούν μια «πράσινη ανάκαμψη», με πολλούς να πιστεύουν ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο το πετρέλαιο θα υποστεί σημαντικό πλήγμα.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΙΕΑ και ΔΝΤ ζήτησαν δαπάνες 1 τρισ. δολ. για την αναζωογόνηση της οικονομίας και την ενίσχυση της απασχόλησης με καθαρότερα ενεργειακά συστήματα. κόμη και η BP την περασμένη εβδομάδα μείωσε την παραδοχή της μακροπρόθεσμης τιμής του πετρελαίου κατά 27% στα 55 δολ/βαρέλι. Για αυτό επικαλέστηκε ότι ο COVID-19 θα έχει διαρκή αντίκτυπο στην παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Σε αυτό το πλαίσιο, η κλιματική ομάδα Carbon Tracker πιστεύει ότι η πανδημία έχει επιταχύνει το αναπόφευκτο καθώς τα ορυκτά καύσιμα πλησιάζουν ήδη την τελική πτώση ως κορυφαία πηγή ενέργειας στον κόσμο.

H ζήτηση πετρελαίου

Άλλοι αναγνωρίζουν την προοπτική της μακροπρόθεσμης καταστροφής της ζήτησης πετρελαίου, αλλά είναι πιο σίγουροι για το ενδεχόμενο μιας πράσινης επανάστασης που αναδύεται από την πανδημία.
Κύριες απειλές για τη μακροπρόθεσμη ζήτηση πετρελαίου είναι σύμφωνα με τη Rystad Energy, η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και η περισσότερη ανακύκλωση.

Η πολυπλοκότητα

Η πολιτική για την παροχή κινήτρων στα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να μειώσει τη ζήτηση καυσίμων για το δρόμο, αλλά οι χαμηλότερες τιμές πετρελαίου θα επηρεάσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα. Οι ανταγωνιστικοί παράγοντες σημαίνουν ότι μπορεί να είναι πολύ νωρίς για να αναφερθεί εάν η κρίση έχει αλλάξει δραματικά τον ρυθμό της ενεργειακής μετάβασης.

«Η αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών είναι πολύ, πολύ δύσκολη. Η πραγματική πρόκληση είναι, θα είναι σε θέση οι κυβερνήσεις να συνεχίσουν να επενδύουν σε υποδομές για να υποστηρίξουν την ενεργειακή μετάβαση», δήλωσε ο Chris Midgley, επικεφαλής των αναλυτικών στοιχείων της S&P Global Platts.

Η νέα εποχή

Μιλώντας τον Απρίλιο, ο παγκόσμιος επικεφαλής της έρευνας για τα βασικά προϊόντα στο Goldman Sachs, Jeff Currie, δήλωσε στο Platts ότι η πιθανότητα της κρίσης να επιταχύνει τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα σε ενέργεια χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακαμπορεί να περιορίζεται περισσότερο από τη διαθεσιμότητα φθηνών εναλλακτικών λύσεων για το πετρέλαιο.
Απαιτείται ακόμη τεχνολογική πρόοδος για τη μείωση του κόστους και την ενίσχυση της διαθεσιμότητας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ηλιακής και αιολικής ενέργειας και άλλων εναλλακτικών ενεργειών, πιστεύει ο Currie.

www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr