Ενέργεια

FuelsEurope: Επενδύσεις 650 δισ. ευρώ για την απανθρακοποίηση των καυσίμων μεταφοράς

FuelsEurope: Επενδύσεις 650 δισ. ευρώ για την απανθρακοποίηση των καυσίμων μεταφοράς
Η Ένωση των εταιριών διύλισης πετρελαίου της Ευρώπης (FuelsEurope) προτείνει σύνδεση των φόρων των καυσίμων με τις εκπομπές CO2
Επενδύσεις πάνω από 650 εκατ. ευρώ θα πρέπει να γίνουν τα επόμενα χρόνια από τις ευρωπαϊκές εταιρίες διύλισης για να επιτευχθεί η πλήρης απανθρακοποίηση των καυσίμων μεταφοράς.

Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η Ένωση των εταιριών διύλισης πετρελαίου της Ευρώπης, Fuel`s Europe, η οποία προτείνει ριζικές αλλαγές στη φορολόγηση τω καυσίμων και σύνδεση των φόρων με τις εκπομπές CO2. Η Fuel`sEurope, στην οποία μετέχουν τα ΕΛΠΕ και η Μότορ Οιλ, αλλά και μεγάλοι διεθνείς οίκοι όπως η Shell, η BP, η Exxon Mobil και η Total, παρουσίασε έναν οδικό χάρτη για την πλήρη απανθρακοποίηση των καυσίμων μεταφοράς ως το 2050, στον οποίο πέραν των επενδύσεων ύψους 650 εκατ. ευρώ περιλαμβάνεται αίτημα για ριζικές αλλαγές στη φορολόγηση των καυσίμων.

Μέχρι το 2050, τα διυλιστήρια πετρελαίου αναμένουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν αντικαταστήσει τα ντηζελοκίνητα ή βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, προκαλώντας τεράστια πτώση της ζήτησης για πετρελαϊκά καύσιμα.

Στο πλαίσιο αυτό τα διυλιστήρια αναμένουν ότι η αγορά υγρών καυσίμων στις μεταφορές θα συρρικνωθεί σε επίπεδα λίγο πάνω από το ένα τρίτο της σημερινής ζήτησης. H ποσότητα αυτή ισοδυναμεί με περίπου 150 εκατομμύρια τόνους προϊόντων υγρών καυσίμων ετησίως, αριθμός που περιλαμβάνει και τα αεροπλάνα, τα πλοία και τα φορτηγά.

Πάντως ως το 2030 τουλάχιστον, η Ευρώπη θα συνεχίσει να εξαρτάται από το πετρέλαιο, όσον αφορά στις μεταφορές.

Πρόταση για σύστημα «προοδευτικής φορολόγησης»

Κατά τις επόμενες τρεις δεκαετίες, η FuelsEurope εκτιμά ότι θα απαιτηθούν επενδύσεις έως και 650 δισεκατομμύρια ευρώ για να μειωθούν στο μηδέν, οι εκπομπές CO2 από τις εταιρίες του κλάδου

Στο πλαίσιο αυτό, η Ένωση τονίζει ότι, θα απαιτηθούν εκτεταμένες αλλαγές στη φορολογία αλλά και στην πολιτική καυσίμων , προκειμένου να σχεδιαστούν και να παραχθούν βασικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η FuelsEurope απηύθυνε στις Βρυξέλλες αίτημα οι τεχνολογίες καυσίμων χαμηλών εκπομπών ρύπων να υποστηριχθούν από ένα σύστημα «προοδευτικής φορολόγησης», το οποίο να βασίζεται στη ένταση άνθρακα των καυσίμων, καθώς και σε άλλα κίνητρα πολιτικής. Μία από τις προτάσεις του FuelsEurope είναι να αλλάξει ο ΕΦΚ και να συνδυαστεί με την περιεκτικότητα των καυσίμων σε διοξείδιο του άνθρακα.

Η FuelsEurope θεωρεί επίσης ότι τα υπάρχοντα διυλιστήρια θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη, καθιστώντας τη μετάβαση προσιτή και βασισμένη στην εγχώρια παραγωγή αντί των εισαγωγών.

Σημαντικές πρωτοβουλίες

Στο πλαίσιο αυτό η Ένωση κάλεσε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της Ευρώπης να ξεκινήσουν έναν διάλογο υψηλού επιπέδου με τις εταιρείες σε όλο το μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού ενέργειας, καθώς και με ομάδες πελατών.

Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσίασε χθες η FuelsEurope, οι εταιρίες του κλάδου έχουν ήδη αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες με στόχο την μείωση των εκπομπών CO2, όπως:

- Την ανάμειξη βιοκαυσίμων με ορυκτά καύσιμα για τις οδικές μεταφορές

-Την ανάπτυξη νέας γενιάς προηγμένων βιοκαυσίμων, με τις μονάδες Έρευνας και Ανάπτυξης των εταιριών ήδη να δουλεύουν σε μία σειρά νέων τεχνολογιών, όπως η μετατροπή απορριμμάτων -σε- καύσιμο, τη βιομάζα από δασικά κατάλοιπα, άχυρα κλπ, τα τρίτης γενεάς βιοκαύσιμα, τη μετατροπή συμβατικών διυλιστηρίων (αυτά τα οποία επεξεργάζονται αργό πετρέλαιο) σε βιο-διυλιστήρια για την παραγωγή μία διαφορετικής σειράς βιοκαυσίμων και άλλων προϊόντων από βιομάζα (πχ τα σχέδια της ΕΝΙ και της Τotal)

-Πολλά διυλιστήρια έχουν ήδη αρχίσει να συμμετέχουν σε πρότζεκτ για τη χρήση ή την παραγωγή “πράσινου υδρογόνου”, δηλαδή υδρογόνου που παράγεται με τη χρήση ηλεκτρισμού από ΑΠΕ. Τέτοια παραδείγματα είναι, μεταξύ άλλων, τα πρότζεκτ Refhyne και το ReWest100 για τη διάθεση πράσινου υδρογόνου και e-κηροζίνης στο αεροδρόμιο του Αμβούργου. Υπάρχει ακόμα το πρότζεκτ υδρογόνου Η2Nucleus της ΒΡ, καθώς και η επένδυση υδρογόνου της Shell στο λιμάνι του Ρότερνταμ, για τη μετατροπή πράσινου ηλεκτρισμού σε ανανεώσιμο υδρογόνο.

-Παραγωγή και διανομή εναλλακτικών καυσίμων, όπως η παραγωγή μεθανόλης που προωθούν η ΕΝΙ/Fiat Chrysler κά

-Πολλά διυλιστήρια, στην προσπάθειά τους να συμβάλουν στη μείωση των ρύπων, παρέχουν θερμότητα από τις μονάδες τους σε τοπικά δίκτυα τηλεθέρμανσης, ενώ άλλες εταιρίες του κλάδου συμμετέχουν σε πρότζκεκτ για μονάδες διακράτησης και αποθήκευσης CO 2 (CCS).

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης