Κ.Χατζηδάκης: Κίνητρα για παραγωγή στην Ελλάδα μπαταριών και φορτιστών για ηλεκτροκίνητα οχήματα

Κ.Χατζηδάκης: Κίνητρα για παραγωγή στην Ελλάδα μπαταριών και φορτιστών για ηλεκτροκίνητα οχήματα
Σε τελικό στάδιο βρίσκεται το σχέδιο νόμου για την ηλεκτροκίνηση, όπως δήλωσε χθες (24/5) ο υπουργός σε τηλεοπτική του συνέντευξη
Κίνητρα σε όλα τα επίπεδα προκειμένου να γίνει ελκυστική η ηλεκτροκίνηση, προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, ανακοινώνοντας ότι εντός των επομένων ημερών θα παρουσιαστεί το σχετικό νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει μέτρα και για ενίσχυση επενδύσεων στην παραγωγή μπαταριών και την εγκατάσταση φορτιστών.

Μιλώντας χθες (24/5) σε τηλεοπτικό σταθμό, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών, αλλά και με την αγορά και ότι το νομοσχέδιο βρίσκεται σε τελικό στάδιο. «Σε μερικές ημέρες, είπε, θα είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε πακέτο κινήτρων μέσω ενός ειδικού ταμείου. Τα χρήματα προέρχονται από το Ταμείο Ρύπων και θα χρησιμοποιηθούν για την στήριξη της ηλεκτροκίνησης».

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας σημείωσε ότι άλλα ευρωπαϊκά κράτη επιδιώκουν τη βελτίωση του περιβάλλοντος μέσω της ηλεκτροκίνησης και ότι στον τομέα των μεταφορών χώρες όπως η Ολλανδία και η Γερμανία έχουν αναπτύξει την ηλεκτροκίνηση μέχρι και στο 10%, ενώ στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο μερικές εκατοντάδες ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Επιδότηση ανάλογα με τις δυνατότητες της χώρας

Όπως είπε στο νομοσχέδιο που θα παρουσιαστεί θα υπάρχει πακέτο κινήτρων τόσο για τα αυτοκίνητα, όσο και για τα σκούτερ και τα ποδήλατα. Μάλιστα τα μέτρα για τα σκούτερ και τα ποδήλατα θα είναι πολύ πιο ελκυστικά για τους αγοραστές.

Εξάλλου αναφερόμενος στη συζήτηση που γίνεται ότι τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση θα ενισχύσουν μόνο τις εισαγωγές, υπογράμμισε ότι τα κίνητρα που υιοθετηθούν θα αφορούν επίσης την παραγωγή μπαταριών και φορτιστών στην Ελλάδα. «Μας ενδιαφέρει να υπάρχει και εδώ αγορά και όχι μόνο εισαγωγές», είπε χαρακτηριστικά.

Διευκρίνισε ότι θα προβλέπεται επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, χωρίς ωστόσο να αναφέρει το ύψος. «Κάθε χώρα, είπε, προχωράει σε ενισχύσεις ανάλογα με τις δυνατότητες της. Θα δούμε την ελκυστικότητα του προγράμματος και θα προχωρήσουμε σε ανακοινώσεις».

Αρχή από λιμάνια, αεροδρόμια και σούπερ μάρκετ για το δίκτυο φόρτισης

Σε ό,τι αφορά την εγκατάσταση δικτύου φορτιστών σημείωσε ότι γίνονται συνεννοήσεις με τους δήμους, την ΚΕΔΕ και τον ΔΕΔΔΗΕ και ότι η προσπάθεια δημιουργίας εκτεταμένου δικτύου θα ξεκινήσει από τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τις πλατείες, τα σούπερ μάρκετ και γενικά όπου υπάρχει συγκέντρωση αυτοκινήτων.

Επίσης σημείωσε ότι γίνονται συζητήσεις με την ΠΟΜΙΔΑ για να υπάρξει η μεγαλύτερη δυνατή ευελιξία ως προς την εγκατάσταση φορτιστών στις πολυκατοικίες.

Προχωρά κανονικά η απολιγνιτοποίηση

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την απολιγνιτοποίηση είπε ότι προχωράει κανονικά και την χαρακτήρισε «πράσινη πολιτική» που μειώνει τους ρύπους και βελτιώνει την ποιότητα ζωής. Παράλληλα αναφέρθηκε στην οικονομική διάσταση της απολιγνιτοποίησης, αφού η ΔΕΗ λόγω των χρημάτων που πρέπει να πληρώνει για CO2 το 2018 επιβαρύνθηκε με 200 εκατ. ευρώ και το 2019 με 300 εκατ ευρώ.

«Το πρόγραμμα μας, είπε, έχει ξεκινήσει και εφαρμόζεται. Η ΔΕΗ έχει υπογράψει ένα σύμφωνο συνεργασίας με την γερμανική RWE προκειμένου να κατασκευαστούν φωτοβολταικά ισχύος 1 GW, ενώ τα ΕΛΠΕ κατασκευάζουν ήδη το μεγαλύτερο φωτοβολταικό πάρκο της Ευρώπης στη Δυτική Μακεδονία. Ταυτοχρόνως έχει διατεθεί ο λιγνιτικός πόρος, δηλαδή αντισταθμιστικά μέσω της ΔΕΗ στις λιγνιτικές περιοχές, ενώ το Πράσινο Ταμείο χρηματοδοτεί 6-7 προγράμματα σε αυτές τις περιοχές.

Ο κ. Χατζηδάκης προανήγγειλε την υιοθέτηση φορολογικών κινήτρων για την πραγματοποίηση επενδύσεων στις λιγνιτικές περιοχές. Όπως είπε θα υποβληθεί σχετικό αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε αν κάποιος θέλει να φτιάξει ένα εργοστάσιο μπαταριών να μπορεί να το κάνει για παράδειγμα στη Δυτική Μακεδονία.

Για τις ιδιωτικοποιήσεις, είπε ότι είναι πολιτική της κυβέρνησης που συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των δικτύων και των εταιριών της ενέργειας και σημείωσε ότι με τη μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ επιδιώκεται να βρεθούν κεφάλαια για να ενισχυθεί το δίκτυο ώστε να αξιοποιήσει την όποια δυναμική υπάρχει για τις ΑΠΕ.

www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr