Το πρώτο βήμα έκανε ο ΔΕΔΔΗΕ για την προσαρμογή στο νέο πρόγραμμα εγγυημένων υπηρεσιών, δηλαδή στον νέο αναβαθμισμένο «οδικό χάρτη» εξυπηρέτησης των καταναλωτών που ενέκρινε η ΡΑΕ τον Απρίλιο. Η αλλαγή, η οποία τέθηκε σε εφαρμογή από την Κυριακή 3 Μαΐου, αφορά τη διαδικασία αλλά και το ανώτατο όριο της χρηματικής αποζημίωσης σε καταναλωτές που οι ηλεκτρικές τους συσκευές έχουν υποστεί βλάβη, εξαιτίας τυχαίας διακοπής του ουδετέρου αγωγού του δικτύου χαμηλής τάσης.
Έτσι, πλέον το «πλαφόν» της αποζημίωσης έχει αυξηθεί στα 600 ευρώ ανεξαρτήτως του μεγέθους της παροχής, από τα 300 ευρώ για μονοφασική και 400 ευρώ για τριφασική παροχή, που ίσχυαν έως σήμερα. Επίσης, το χρονικό όριο για την υποβολή σχετικών αιτημάτων αποζημίωσης από τους καταναλωτές στον ΔΕΔΔΗΕ είναι 10 εργάσιμες ημέρες από το συμβάν, έναντι τεσσάρων 24ωρων που προβλεπόταν στο προηγούμενο καθεστώς.
Πάντως, στην ανακοίνωσή του ο ΔΕΔΔΗΕ προτρέπει τους καταναλωτές να καταθέτουν την αίτηση αποζημίωσής τους όσο το δυνατόν πλησιέστερα χρονικά στο συμβάν, ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, αφού έτσι είναι πιο εύκολο να εντοπισθούν στοιχεία και πληροφορίες που να τεκμηριώνουν ότι η βλάβη προκλήθηκε όντως από διακοπή του ουδετέρου αγωγού.
Σε εφαρμογή από τη 1η Ιουλίου
Στο δελτίο Τύπου για την έγκριση του επικαιροποιημένου προγράμματος εγγυημένων υπηρεσιών, η ΡΑΕ τόνιζε ότι τροποποιήσεις όπως οι παραπάνω έχουν ως στόχο την ποιοτική βελτίωση των υπηρεσιών του Διαχειριστή και τη δίκαιη αποζημίωση των καταναλωτών σε περίπτωση προβλημάτων στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Ειδικά για τις βλάβες των ηλεκτρικών συσκευών, η Αρχή επισήμαινε ότι η αναθεώρηση του καθεστώτος που ίσχυε από το 2011 ήταν απαραίτητη, ώστε η συγκεκριμένη διαδικασία να ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες (αυξημένο κόστος βλαβών που προκαλούνται σε πιο σύγχρονο εξοπλισμό, αναγκαίος χρόνος για εντοπισμό του προβλήματος, επισκευή ή εκτίμηση της οικονομικής ζημίας).
Κώστας Δεληγιάννης
www.worldenergynews.gr
Έτσι, πλέον το «πλαφόν» της αποζημίωσης έχει αυξηθεί στα 600 ευρώ ανεξαρτήτως του μεγέθους της παροχής, από τα 300 ευρώ για μονοφασική και 400 ευρώ για τριφασική παροχή, που ίσχυαν έως σήμερα. Επίσης, το χρονικό όριο για την υποβολή σχετικών αιτημάτων αποζημίωσης από τους καταναλωτές στον ΔΕΔΔΗΕ είναι 10 εργάσιμες ημέρες από το συμβάν, έναντι τεσσάρων 24ωρων που προβλεπόταν στο προηγούμενο καθεστώς.
Πάντως, στην ανακοίνωσή του ο ΔΕΔΔΗΕ προτρέπει τους καταναλωτές να καταθέτουν την αίτηση αποζημίωσής τους όσο το δυνατόν πλησιέστερα χρονικά στο συμβάν, ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, αφού έτσι είναι πιο εύκολο να εντοπισθούν στοιχεία και πληροφορίες που να τεκμηριώνουν ότι η βλάβη προκλήθηκε όντως από διακοπή του ουδετέρου αγωγού.
Σε εφαρμογή από τη 1η Ιουλίου
Το επικαιροποιημένο πρόγραμμα θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου, με τον Διαχειριστή να σημειώνει στην ανακοίνωσή του πως έχει ξεκινήσει ήδη όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την εφαρμογή του. Μεταξύ άλλων, στο νέο «οδικό χάρτη» προβλέπεται κλιμάκωση του καταβαλλόμενου ποσού αποζημίωσης των καταναλωτών από τον Διαχειριστή (έως και 4πλάσιο του βασικού) σε περίπτωση σημαντικής υπέρβασης του εγγυημένου χρόνου εξυπηρέτησης για τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης νέων συνδέσεων, αποκατάστασης διακοπών τροφοδότησης, διερεύνησης αναφορών σε σχέση με την ποιότητα τάσης και επανασύνδεσης μετά από απενεργοποίηση λόγω χρέους ή κατόπιν αιτήματος του πελάτη.
Επίσης, προστίθενται νέες εγγυημένες υπηρεσίες που σχετίζονται με την κατασκευή νέων συνδέσεων, με μεγάλη επέκταση δικτύου και με την αντικατάσταση απλού μετρητή με μετρητή πολλαπλού τιμολογίου (νυχτερινό) ή ηλεκτρονικό μετρητή.
Επίσης, προστίθενται νέες εγγυημένες υπηρεσίες που σχετίζονται με την κατασκευή νέων συνδέσεων, με μεγάλη επέκταση δικτύου και με την αντικατάσταση απλού μετρητή με μετρητή πολλαπλού τιμολογίου (νυχτερινό) ή ηλεκτρονικό μετρητή.
Στο δελτίο Τύπου για την έγκριση του επικαιροποιημένου προγράμματος εγγυημένων υπηρεσιών, η ΡΑΕ τόνιζε ότι τροποποιήσεις όπως οι παραπάνω έχουν ως στόχο την ποιοτική βελτίωση των υπηρεσιών του Διαχειριστή και τη δίκαιη αποζημίωση των καταναλωτών σε περίπτωση προβλημάτων στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Ειδικά για τις βλάβες των ηλεκτρικών συσκευών, η Αρχή επισήμαινε ότι η αναθεώρηση του καθεστώτος που ίσχυε από το 2011 ήταν απαραίτητη, ώστε η συγκεκριμένη διαδικασία να ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες (αυξημένο κόστος βλαβών που προκαλούνται σε πιο σύγχρονο εξοπλισμό, αναγκαίος χρόνος για εντοπισμό του προβλήματος, επισκευή ή εκτίμηση της οικονομικής ζημίας).
Κώστας Δεληγιάννης
www.worldenergynews.gr