Περιβάλλον

Σ. Φάμελλος: H ΝΔ υποβαθμίζει την περιβαλλοντική πολιτική

Σ. Φάμελλος: H ΝΔ υποβαθμίζει την περιβαλλοντική πολιτική
Σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών τροποποιήθηκαν θέματα που αφορούσαν σε θέματα αδειών δόμησης, ανακύκλωσης και απορριμμάτων ανέφερε ο κ. Φάμελλος
«Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) και στην κυβέρνηση, γιατί όλα τα υπόλοιπα Υπουργεία παρεμβαίνουν νομοθετικά στα περιβαλλοντικά θέματα αναφέρει σε τοποθετήσή του ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας καιΒουλευτής Β' Θεσσαλονίκης - ΣΥΡΙΖΑ Σ.Φάμελλος.
Συγκεκριμένα αναφέρει: "Απ’ ότι φαίνεται, η Νέα Δημοκρατία έχει επιλέξει το ΥΠΕΝ να περιοριστεί στις ιδιωτικοποιήσεις των πάντων. Δεν ενδιαφέρεται για το περιβάλλον, την αυθαίρετη δόμηση, τη χωροταξία, την πολεοδομία, τη ρύπανση και τη βιοποικιλότητα. Ανησυχούμε σοβαρά ότι το ΥΠΕΝ, το τελευταίο διάστημα, απουσιάζει, όλο και περισσότερο, από τα πεδία άσκησης πολιτικής του χαρτοφυλακίου του. Μας λυπεί ότι υπάρχει πληθώρα διατάξεων στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας που τροποποιούν αρμοδιότητες του ΥΠΕΝ και, δυστυχώς, αυτό επαναλήφθηκε πολλές φορές το τελευταίο διάστημα.
Σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών τροποποιήθηκαν θέματα που αφορούσαν σε θέματα αδειών δόμησης, ανακύκλωσης και απορριμμάτων. Το ίδιο γίνεται σε νομοσχέδιο σε διαβούλευση του Υπουργείου Τουρισμού, καθώς και στον "αναπτυξιακό" του κυρίου Γεωργιάδη που επέτρεψε βιομηχανίες και υψηλή όχληση στην Αττική».
«Αυτή η επιλογή είναι κακός οιωνός για τη χώρα μας καθώς το περιβάλλον αποτελεί βασικό αναπτυξιακό πόρο της ελληνικής οικονομίας, το οποίο υποβαθμίζεται με τις επιλογές της κυβέρνησης", επισήμανε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, κατά την τοποθέτησή του στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο: "Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις».
Ο Σωκράτης Φάμελλος τοποθετήθηκε στη συνέχεια επί των άρθρων που αφορούν θέματα αρμοδιότητας του ΥΠΕΝ. Με το άρθρο 49, η κυβέρνηση απαξιώνει τα Παρατηρητήρια Δόμησης και τροποποιεί τη σύνθεση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής Αιγαίου, χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπων των Παρατηρητήριων Δόμησης που θεσπίστηκαν με τον ν.4495/2017 για να ελέγχουν την αυθαίρετη δόμηση. Η κυβέρνηση δεν προχωρά ακόμη, σε προσλήψεις για τη στελέχωση των Παρατηρητηρίων Δόμησης, άρα δεν προσλαμβάνονται 250 μηχανικοί και αρχιτέκτονες για να ελέγχουν την αυθαίρετη δόμηση, κάτι πολύ σημαντικό για τα νησιά του Αιγαίου. Τόνισε χαρακτηριστικά: «Δεν ξέρω, κύριε Πλακιωτάκη, αν είναι ένα νέο μήνυμα για να ανοίξει νέος κύκλος αυθαιρέτων στο Αιγαίο. Θα έχετε την ευθύνη για αυτό, οπότε πρέπει να το ξεκαθαρίσετε. Εμείς ξεκαθαρίζουμε ότι δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να συνηγορήσουμε στο να καταργήσετε έμμεσα ή άμεσα τα παρατηρητήρια δόμησης».
Στην περίπτωση των πλωτών εξεδρών που δεν ανήκουν στη χερσαία ζώνη λιμένα, με το άρθρο 56 του νομοσχεδίου, σχολίασε ότι «η κυβέρνηση μας επιστρέφει στο παρελθόν και καταργεί τη γνωμοδότηση από τις σχετικές υπηρεσίες τουρισμού και αρχαιολογίας. Επιπλέον όμως εντύπωση προκαλεί η κατάργηση γνωμοδότησης από τους φορείς των περιοχών NATURA 2000 της Ελλάδας. Αναρωτιόμαστε αν είναι δυνατόν να τοποθετούμε σε περιοχή NATURA μια πλωτή εξέδρα και να κάνουμε εργασίες χωρίς να γνωμοδοτεί ο Φορέας Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών; Καλό θα ήταν, σε αυτό το σημείο, να μας ενημερώσετε αν είστε υπέρ της κατάργησης των Φορέων Περιβάλλοντος, όπως ο κ. Χατζηδάκης».
Η κυβέρνηση αλλάζει το πλαίσιο διαχείρισης αποβλήτων στα λιμάνια και εγκαθιστά μονοπώλια με το άρθρο 60. Ειδικότερα, ανέφερε ότι: «Η Ελλάδα έχει εθνικό σχεδιασμό αποβλήτων, από το 2015, συμβατό με το σύνολο των ευρωπαϊκών Οδηγιών, με τις υποχρεώσεις διαλογής στην πηγή και διαχείρισης ειδικών αποβλήτων. Τυχόν κατάργησή της, θα οδηγήσει τη χώρα σε πρόστιμα. Με βάση τον εθνικό σχεδιασμό και τις κατευθύνσεις του ευρωπαϊκού Κανονισμού, ο ΣΥΡΙΖΑ υποχρέωσε τα πλοία και τα λιμάνια να κάνουν χωριστή διαλογή ανακυκλώσιμων και ζυμώσιμων, όπως και ειδικών και επικίνδυνων αποβλήτων αλλά και των αποβλήτων λιπαντικών ελαίων, με βάση τους ευρωπαϊκούς κανόνες, σε περισσότερους του ενός επαγγελματίες, ώστε να υπάρχει ανταγωνισμός. Εσείς, τώρα, δεν επιτρέπετε να προχωρήσουν οι πρότυπες διαδικασίες και ξαναγυρίζετε στο παρελθόν του ενός διαχειριστή. Επιλέγετε να μην υπάρχει ανταγωνισμός και ρύθμιση τιμών με βάση τον ανταγωνισμό. Αναρωτιόμαστε αν πρόκειται για επώαση ημετέρων στα λιμάνια κ. Πλακιωτάκη».
Τέλος για τη νομιμοποίηση κτιρίων του Υπουργείου Ναυτιλίας με τα άρθρα 62 και 63, ο Σ.Φάμελλος επισήμανε πως το νομοσχέδιο καταπατά υφιστάμενο νόμο για τα αυθαίρετα κτίρια των δημόσιων φορέων. «Υπάρχει ήδη πλατφόρμα αυθαιρέτων, με το άρθρο 114 του 4495/17, μπορεί οποιαδήποτε υπηρεσία, μέσα σε μισή ώρα, να τακτοποιήσει με μια τεχνική έκθεση και ένα τοπογραφικό, χωρίς κόστος και με συνδρομή του ΤΕΕ (HELPDESK), να αποκτήσει ταυτότητα κτιρίου, στη βάση του νόμου, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία τακτοποίησης αυθαιρέτων. Αυτό εσείς το καταργείτε.
Όμως έτσι δημιουργούνται σοβαρά κενά. Ποιος θα υπογράψει για τη στατική επάρκεια αυτών των κτιρίων; Παραβιάζετε το νόμο 4495 του 2017 και τα κτίρια αυτά δεν μπαίνουν στη βάση δεδομένων, δεν αποκτούν ταυτότητα κτιρίου, δεν έχουν μελέτη στατικής επάρκειας. Και προφανώς έτσι η πολιτεία δίνει το κακό παράδειγμα και στους πολίτες για τα αυθαίρετα».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης