Ενέργεια

Η επόμενη μεγάλη πρόκληση της Tesla: Οικιακές ηλιακές στέγες - Αpple των αυτοκινήτων την αποκαλούν οι αναλυτές

Η επόμενη μεγάλη πρόκληση της Tesla: Οικιακές ηλιακές στέγες - Αpple των αυτοκινήτων την αποκαλούν οι αναλυτές
Η τελευταία πράσινη οικιακή τεχνολογία του Elon Musk ξεκινά - Νέο ιστορικό υψηλό για την μετοχή πάνω από 920 δολάρια
(upd)Πριν από λίγες εβδομάδες, στην περιοχή San Francisco Bay Area της Καλιφόρνιας, εγκαταστάθηκε η τελευταία έκδοση της ηλιακής στέγης της Tesla. Η εγκατάσταση οροφής, η οποία συνοδεύεται από δύο μπαταρίες οικιακής χρήσης Tesla γνωστές ως Powerwalls, κόστους 83.000 δολ., χρηματοδοτήθηκαν μέσω της εταιρείας.
Σύμφωνα με το Bloomberg ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της Tesla, προτάσσει την ηλιακή στέγη και τις μπαταρίες ως βασικά συστατικά της προσπάθειας της εταιρείας να μειώσει τη χρήση ορυκτών καυσίμων.
"Το μέλλον που όλοι θέλουμε είναι το μέλλον όπου κοιτάζεις και οι στέγες συγκεντρώνουν ενέργεια και κάνουν κάτι χρήσιμο", είπε κατά τη διάρκεια μιας διάσκεψης το περασμένο φθινόπωρο.
Η ηλιακή στέγη είναι ένα μίγμα πλακιδίων από γυάλινη οροφή και κεραμιδιών συλλογής ηλιακής ενέργειας που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Tesla στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης.
Τα νέα συστήματα μόλις αρχίζουν να εμφανίζονται στις γειτονιές στην Καλιφόρνια, ενώ οι πελάτες της Tesla μπαίνουν στο YouTube και το Instagram για να διαδώσουν τα νέα.
Η PG & E, η τοπική εταιρεία κοινής ωφέλειας στη Βόρεια Καλιφόρνια, δεν διατηρεί στατιστικά στοιχεία από την εταιρεία, αλλά έχει περίπου 450.000 οικιακούς πελάτες ηλιακής ενέργειας και συνδέει περίπου 300 νέα οικιακά συστήματα συσσωρευτών ενέργειας στο δίκτυο κάθε μήνα.

Πλήρη κυριαρχία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βλέπουν οι αναλυτές

Η μετοχή πραγματοποιεί σήμερα νέο ιστορικό υψηλό ξεπερνώντας τα 920 δολάρια με άνοδο 7% μετά την αναβάθμιση της τιμής-στόχου από την Piper Sadler.
Παράλληλα η Cathie Wood της ΑRK Investment μιλώντας στο Βloomberg και αναφερόμενη στην ΤESLA σημείωσε, ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είναι 4 χρόνια μπροστά από οποιαδήποτε άλλη εταιρία, καθώς έχει στατιστικά τεχνικά στοιχεία για περισσότερα από 40 δισ μίλα οδήγησης.
 Πρόβλεψε ότι το μικτό περιθώριο κέρδους της εταιρίας την ερχόμενη πενταετία θα φτάσει στο 40% από 20% που είναι σήμερα και θα αποκτήσει αυτόνομο δίκτυο ταξί. Τέλος εκτίμησε ότι το κόστος παραγωγής της Tesla στην Κίνα είναι πολύ χαμηλό και παρομοίασε την πρωτοπορία της εταιρίας στον κλάδο της με την αντίστοιχη τςη Apple στον δικό της.
Oι ίδιες αναλύσεις εκτιμούν ότι η μετοχή μπορεί να κινηθεί μέχρι τα 4000 δολάρια το 2024 και οι πιο bull μιλούν για 7000.
Oι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να υποχωρήσουν σημαντικά τους επόμενους 18-24 μήνες και να είναι συγκρίσιμες και στην συνέχεια φθηνότερες από αυτά που είναι υβριδικά, εκτιμούν οι αναλυτές.
Παράλληλα η TESLA θα μπορεί να κατεβάσει το κόστος παραγωγής στα 11.000 ανά κομμάτι, όπως δείχνουν οι εξελίξεις στην Κίνα με αποτέλεσμα να ανταγωνίζεται ευθέως τους κλάδους που κυριαρχούν τώρα.

Μια νέα δραστηριότητα

Τα ηλιακά προϊόντα και οι μπαταρίες ήταν ένα μικρό, μέρος των πωλήσεων της Tesla μέχρι στιγμής, ανέφερε ο Alexander Potter, αναλυτής της Piper Sandler & Co., σε έκθεση που δημοσιεύθηκε αργά την Τρίτη.
Αλλά αν ο Musk λέει ότι η επιχείρηση θα μπορούσε να ανταγωνιστεί κάποια στιγμή την αυτοκινητοβιομηχανία της Tesla, τότε «οι επενδυτές θα πρέπει τελικά να δώσουν προσοχή», ανέφερε, αυξάνοντας την τιμή στόχο κατά 27% στα 928 δολάρια, το υψηλότερο στην Wall Street.
Ο Musk παρουσίασε για πρώτη φορά την ιδέα της στέγης το φθινόπωρο του 2016, εβδομάδες πριν από την εξαγορά της SolarCity από την Tesla για περίπου 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι μέτοχοι της Tesla αμφισβήτησαν την εξαγορά, ορίζοντας το διοικητικό συμβούλιο της Tesla ως εναγόμενο.
Όλοι οι διευθυντές, εκτός από τον Musk, έφτασαν σε διευθέτηση τον περασμένο μήνα, αφήνοντας τον CEO-ο οποίος επίσης είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Tesla - να μάχεται μόνος του.
Ο δικαστής Joseph Slights III έχει προγραμματίσει την εκδίκαση της υπόθεσης στο Delaware Chancery Court στις 16 Μαρτίου του 2020

Η εγκατάσταση

Μετά από πολλή μηχανική εργασία (και κοστολόγηση), η Tesla έχει ακόμα πολύ δουλειά μπροστά της. Ο Musk είπε ότι στοχεύει σε χρόνο εγκατάστασης μόλις οκτώ ωρών.
Η εγκατάσταση στην Καλιφόρνια χρειάστηκε 17 ημέρες: έξι για να αποκόψει την παλιά οροφή και 11 για να εγκαταστήσει τη νέα.
Η Tesla πρέπει τώρα να ενισχύσει τις δυνατότητες κατασκευής και εγκατάστασης από πλευράς ευελιξίας.
Η εταιρεία προχωρεί στην ανάπτυξη της ηλιακής στέγης σε 17 πολιτείες, συμπεριλαμβανομένων της Νέας Υόρκης και του Τέξας.
Στην πιο πρόσφατη ετήσια έκθεσή της, η Tesla αναφέρει ότι η ηλιακή στέγη "διαθέτει αισθητικά ευχάριστα και ανθεκτικά πλακάκια γυαλιού που έχουν σχεδιαστεί για να συμπληρώνουν την αρχιτεκτονική των σπιτιών και των εμπορικών κτιρίων ενώ μετατρέπουν το φως του ήλιου σε ηλεκτρική ενέργεια".
Η εμφάνιση αποτελεί σημαντικό μέρος της επιλογής.
"Έχει δρόμο η Tesla για να πάει σε μια πραγματική ηλιακή στέγη. Είναι πολύ περισσότερη δουλειά και είναι πολύ χρονοβόρο και δύσκολο να το κάνετε ", λέει ο Barry Cinnamon, Διευθύνων Σύμβουλος της Cinnamon Energy Systems, εγκαταστάτης ηλιακής αποθήκευσης και αποθήκευσης μπαταριών στη Silicon Valley.
"Υπάρχει όμως μια αγορά", λέει, "μεταξύ των ανθρώπων που πραγματικά αγαπούν την Tesla, έχουν τα αυτοκίνητα και έχουν πολλά χρήματα."

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης