Η Γερμανία επιδιώκει την προώθηση του καυσίμου υδρογόνου χωρίς άνθρακα
H γερμανική EWE σχεδιάζει πιλοτικά έργα από το καλοκαίρι για την προμήθεια υδρογόνου με στόχο την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για καθαρότερα καύσιμα και ενδεχομένως την προσθήκη ενός νέου τομέα επιχειρήσεων μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Η εταιρεία, με έδρα τη βορειοδυτική Γερμανία, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 10/2/2020 ότι τα σχέδιά της αρχικά περιλάμβαναν αρκετά καύσιμα για 100 επιβατικά αυτοκίνητα, 100 φορτηγά και 15 λεωφορεία.
"Θέλουμε να γίνουμε προμηθευτής πράσινου υδρογόνου που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις μεταφορές και τη βιομηχανία", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Stefan Dohler σε συνέντευξή του σε μια εκδήλωση της βιομηχανίας στο Έσσεν.
"Θα μπορούσαμε να το κατατάξουμε γρήγορα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. Μιλάμε για σημαντικά ποσά εκατομμυρίων ευρώ και συγκεκριμένες εφαρμογές. "
Η EWE κέρδισε 20 εκατομμύρια ευρώ χρηματοδότηση από το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών το Δεκέμβριο και θα επενδύσει περίπου 70 εκατομμύρια ευρώ από κοινού με περίπου 90 εταίρους.
Μεταξύ αυτών είναι η κατασκευαστική Faun, ο κατασκευαστής χάλυβα ArcelorMittal στη Βρέμη και οι εταιρείες μαζικής μεταφοράς BSAG και VWG της Βρέμης και του Oldenburg.
Η EWE έχει επίσης κερδίσει οικονομική «δύναμη πυρός» μέσω του νέου μετόχου της Ardian.
Τα σχέδια έρχονται καθώς το υπουργικό συμβούλιο της Γερμανίας προετοιμάζει μια εθνική στρατηγική για το υδρογόνο που θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Μαρτίου, καθώς η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης προσπαθεί να καταργήσει σταδιακά την παραγωγή άνθρακα και πυρηνικής ενέργειας και να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Το υδρογόνο εκπέμπει νερό όταν καίει στο οξυγόνο παρά το CO2 που απελευθερώνει ο άνθρακας, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.
Ο υπουργός Οικονομίας Peter Altmaier πρότεινε τη Γερμανία να εξετάσει επίσης διεθνείς συνεργασίες για την εισαγωγή υδρογόνου.
Ακόμη και αν ενισχυθεί η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, η Γερμανία δεν θα μπορέσει να παράγει αρκετό υδρογόνο για να καλύψει τις βιομηχανικές και οικιακές απαιτήσεις για ηλεκτρισμό, θέρμανση και καύσιμα μεταφορών.
Η Βορειοδυτική Γερμανία φιλοξενεί πόλεις όπως το Oldenburg, το Cuxhaven, το Bremen και το Wilhelmshaven και μπορεί να παράγει ένα πλεόνασμα αιολικής και ανοικτής θαλάσσης που μέσω της ηλεκτρόλυσης μπορεί να μετατραπεί σε υδρογόνο, το οποίο στη συνέχεια μπορεί να αποθηκευτεί και να μεταφερθεί όπως το φυσικό αέριο.
"Έχουμε σπήλαια αποθήκευσης φυσικού αερίου και πλέγματα αγωγών φυσικού αερίου που μπορούν να μετατραπούν σε υδρογόνο", είπε.
Η Dohler πρόσθεσε ότι η μεταφορά ήταν σήμερα η πιο ελπιδοφόρα αγορά υδρογόνου επειδή, στα 9,5 ευρώ ανά χιλιόγραμμο, η επίτευξη της ισοτιμίας των τιμών με τη βενζίνη και το ντίζελ δεν ήταν πολύ μακριά.
«Ίσως το 5-6 ευρώ» θα μπορούσε να επιτευχθεί μια μέρα, είπε.
www.worldenenrgynews.gr
Η εταιρεία, με έδρα τη βορειοδυτική Γερμανία, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 10/2/2020 ότι τα σχέδιά της αρχικά περιλάμβαναν αρκετά καύσιμα για 100 επιβατικά αυτοκίνητα, 100 φορτηγά και 15 λεωφορεία.
"Θέλουμε να γίνουμε προμηθευτής πράσινου υδρογόνου που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις μεταφορές και τη βιομηχανία", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Stefan Dohler σε συνέντευξή του σε μια εκδήλωση της βιομηχανίας στο Έσσεν.
"Θα μπορούσαμε να το κατατάξουμε γρήγορα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας. Μιλάμε για σημαντικά ποσά εκατομμυρίων ευρώ και συγκεκριμένες εφαρμογές. "
Η EWE κέρδισε 20 εκατομμύρια ευρώ χρηματοδότηση από το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών το Δεκέμβριο και θα επενδύσει περίπου 70 εκατομμύρια ευρώ από κοινού με περίπου 90 εταίρους.
Μεταξύ αυτών είναι η κατασκευαστική Faun, ο κατασκευαστής χάλυβα ArcelorMittal στη Βρέμη και οι εταιρείες μαζικής μεταφοράς BSAG και VWG της Βρέμης και του Oldenburg.
Η EWE έχει επίσης κερδίσει οικονομική «δύναμη πυρός» μέσω του νέου μετόχου της Ardian.
Τα σχέδια έρχονται καθώς το υπουργικό συμβούλιο της Γερμανίας προετοιμάζει μια εθνική στρατηγική για το υδρογόνο που θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Μαρτίου, καθώς η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης προσπαθεί να καταργήσει σταδιακά την παραγωγή άνθρακα και πυρηνικής ενέργειας και να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Το υδρογόνο εκπέμπει νερό όταν καίει στο οξυγόνο παρά το CO2 που απελευθερώνει ο άνθρακας, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.
Ο υπουργός Οικονομίας Peter Altmaier πρότεινε τη Γερμανία να εξετάσει επίσης διεθνείς συνεργασίες για την εισαγωγή υδρογόνου.
Ακόμη και αν ενισχυθεί η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, η Γερμανία δεν θα μπορέσει να παράγει αρκετό υδρογόνο για να καλύψει τις βιομηχανικές και οικιακές απαιτήσεις για ηλεκτρισμό, θέρμανση και καύσιμα μεταφορών.
Η Βορειοδυτική Γερμανία φιλοξενεί πόλεις όπως το Oldenburg, το Cuxhaven, το Bremen και το Wilhelmshaven και μπορεί να παράγει ένα πλεόνασμα αιολικής και ανοικτής θαλάσσης που μέσω της ηλεκτρόλυσης μπορεί να μετατραπεί σε υδρογόνο, το οποίο στη συνέχεια μπορεί να αποθηκευτεί και να μεταφερθεί όπως το φυσικό αέριο.
"Έχουμε σπήλαια αποθήκευσης φυσικού αερίου και πλέγματα αγωγών φυσικού αερίου που μπορούν να μετατραπούν σε υδρογόνο", είπε.
Η Dohler πρόσθεσε ότι η μεταφορά ήταν σήμερα η πιο ελπιδοφόρα αγορά υδρογόνου επειδή, στα 9,5 ευρώ ανά χιλιόγραμμο, η επίτευξη της ισοτιμίας των τιμών με τη βενζίνη και το ντίζελ δεν ήταν πολύ μακριά.
«Ίσως το 5-6 ευρώ» θα μπορούσε να επιτευχθεί μια μέρα, είπε.
www.worldenenrgynews.gr