Τελευταία Νέα

ΑΠΕ: Καθυστέρηση μόλις 11 ημερών στις πληρωμές Νοεμβρίου – Προσπάθειες του ΔΑΠΕΕΠ για πλήρη ομαλοποίηση

ΑΠΕ: Καθυστέρηση μόλις 11 ημερών στις πληρωμές Νοεμβρίου – Προσπάθειες του ΔΑΠΕΕΠ για πλήρη ομαλοποίηση

Η μείωση του χρόνου εξόφλησης οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών για την λήψη, καταχώριση και πληρωμή των τιμολογίων 

Τη δραστική μείωση του χρόνου πληρωμής των παραγωγών ΑΠΕ έχει πετύχει ο ΔΑΠΕΕΠ, καθώς η εξόφληση των τιμολογίων Νοεμβρίου συνιστά την πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, που οι αποζημιώσεις καταβάλλονται σχεδόν εντός του προβλεπόμενου συμβατικού χρόνου – με δεδομένο ότι η καθυστέρηση περιορίστηκε στις 11 ημέρες.

Ενδεικτικό είναι ότι, κατά την εκδήλωση κοπής πίτας του ΔΑΠΕΕΠ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Διαχειριστή κ. Γιάννης Γιαρέντης ανακοίνωσε την έναρξη πληρωμής των παραγωγών ΑΠΕ για το μήνα Νοέμβριο 2019.

Είχαν προηγηθεί μέσα στην περασμένη εβδομάδα άλλες δύο πληρωμές του ΔΑΠΕΕΠ, η πρώτη για την αποπληρωμή των παραγωγών ΑΠΕ το μήνα Σεπτέμβριο 2019 και η δεύτερη για το μήνα Οκτώβριο 2019. Συνολικά την περασμένη εβδομάδα ο ΔΑΠΕΕΠ προέβη σε πληρωμές ύψους 150 εκατ. ευρώ.

Έως και 9μηνες καθυστερήσεις στο παρελθόν

Γιατί όμως η έναρξη πληρωμών για το Νοέμβριο μειώνει την καθυστέρηση στις 11 ημέρες; Η διαδικασία που ακολουθείται έχει ως εξής: 20 ημέρες μετά το τέλος του μήνα αποστέλλονται τα ενημερωτικά δελτία, ενώ οι παραγωγοί έχουν 10 ημέρες περιθώριο να αποστείλουν τα τιμολόγια στον ΔΑΠΕΕΠ. Η συμβατική ημερομηνία εξόφλησης είναι 20 μέρες μετά την παραλαβή του τιμολογίου από το ΔΑΠΕΕΠ.

Επομένως, πρακτικά για το μήνα Νοέμβριο, τα ενημερωτικά εκδόθηκαν 20 Δεκεμβρίου, τα τιμολόγια εστάλησαν στο δεκαήμερο 21 - 30 Δεκεμβρίου και η συμβατική ημερομηνία εξόφλησης ήταν η 20η Ιανουαρίου. Η έναρξη των πληρωμών έγινε στις 31 Ιανουαρίου, που σημαίνει ότι η καθυστέρηση περιορίστηκε στις 11 ημέρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο παρελθόν οι καθυστερήσεις είχαν φτάσει έως και τους 9 μήνες.

Βελτίωση ρευστότητας

Η μείωση του χρόνου εξόφλησης των παραγωγών προέκυψε μετά από συντονισμένες προσπάθειες του ΔΑΠΕΕΠ, ξεκινώντας από την αυτοματοποίηση των διαδικασιών για την λήψη, καταχώριση και πληρωμή των τιμολογίων.  Είναι χαρακτηριστικό ότι την περασμένη εβδομάδα καταχωρίστηκαν 14000 τιμολόγια, εκ των οποίων περίπου τα μισά (50%) ήταν μέσω αυτοτιμολόγησης.

Σημειώνεται ότι σήμερα το 41% των παραγωγών ΑΠΕ έχει αποδεχθεί την διαδικασία της αυτοτιμολόγησης (δηλαδή της αυτοματοποιημένης έκδοσης των τιμολογίων από το ΔΑΠΕΕΠ). Παράλληλα οι στόχοι που έχει βάλει η διοίκηση Γιαρέντη είναι η πλήρης ψηφιοποίηση και  αυτοματοποίηση συστημάτων και διαδικασιών, η αυτοτιμολόγηση να φτάσει το 100% και η λήψη της φορολογικής ενημερότητας (απαραίτητη προϋπόθεση για την πληρωμή) να λαμβάνεται με διαλειτουργικότητα με την ΑΑΔΕ. Την ίδια στιγμή, η ρευστότητα βελτιώθηκε με συντονισμένες ενέργειες της διοίκησης.

Εγγυητής της υγείας του ΕΛΑΠΕ

Στην εκδήλωση κοπής της πίτας, η αγορά υποδέχθηκε θετικά την ανακοίνωση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου και ζήτησε να συνεχιστούν οι θετικές προσπάθειες του διαχειριστή.

Από την πλευρά του, ο κ. Γιαρέντης διαβεβαίωσε ότι ο ΔΑΠΕΕΠ θα καταβάλει προσπάθειες ώστε οι πληρωμές να ομαλοποιηθούν πλήρως και να μηδενιστούν οι καθυστερήσεις. «Ο ΔΑΠΕΕΠ είναι και θα παραμείνει εγγυητής για την υγεία του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ)», πρόσθεσε.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης