Ενδιαφέρον του ΔΕΣΦΑ για ΔΕΠΑ Υποδομών, FSRU και αποθήκη Καβάλας

Ενδιαφέρον του ΔΕΣΦΑ για ΔΕΠΑ Υποδομών, FSRU και αποθήκη Καβάλας

Aποφασιστικής σημασίας progect η Ελλάδα επισημαίνει ο Νicola Battilana


Το ισχυρό ενδιαφέρον του ΔΕΣΦΑ για την περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του στην Ελλάδα εκδήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του διαχειριστή Νicola Battilana,  μιλώντας σήμερα (23/1/2020) στο συνέδριο Energy Athens Dialogues.

Ο κ. Battilana δήλωσε ότι ο ΔΕΣΦΑ ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στο διαγωνισμό για την ΔΕΠΑ Υποδομών, που βρίσκεται σε εξέλιξη και η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 14 Φεβρουαρίου, καθώς και στο διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί εντός του έτους από το ΤΑΙΠΕΔ για την υπόγεια αποθήκη της Καβάλας. Εκδήλωσε επίσης ενδιαφέρον για το FSRU της Αλεξανδρούπολης και χαρακτήρισε την Ελλάδα ως αποφασιστικής σημασίας progect για την SENFLUGA.

Με τις δηλώσεις αυτές, ο CEO του ΔΕΣΦΑ επιβεβαίωσε τις δημοσιογραφικές πληροφορίες για το ότι οι τρεις εν λόγω υποδομές βρίσκονται στο στόχαστρο του Διαχειριστή, οι οποίες είχαν διαρρεύσει κατά την πρόσφατη συνάντηση των επικεφαλής των τριών ξένων μετόχων του ΔΕΣΦΑ με τον Έλληνα πρωθυπουργό. Υπενθυμίζεται ότι στη συνάντηση είχαν λάβει μέρος ο Marco Alvera, CEO της Snam, o Marcelino Orejas Διευθύνvn Σύμβουλοw της Enagas, και ο Pascal de Buck, CEO της Fluxys.

Στο Energy Athens Dialogues, ο κ. Battilana σημείωσε επίσης πως η ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς, ειδικά σε ό,τι αφορά το υγροποιημένο φυσικό αέριο, αυξάνει τις ανάγκες αποθήκευσης. Έκανε ιδαίτερη αναφορά σε επενδύσεις του ΔΕΣΦΑ που περιλαμβάνονται στο 10ετές πρόγραμμα το οποίο είναι σε δημόσια διαβούλευση, ξεκινώντας από τους σταθμούς συμπίεσης, οι οποίοι όπως είπε μπορούν να δώσουν μεγαλύτερη ευελιξία στη διακίνηση φυσικού αερίου, με το μικρότερο κόστος.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί ο νέος σταθμός συμπίεσης στη διασύνδεση του ΕΣΦΑ με τον ΤΑΡ, χάρις στον οποίο θα επιτευχθεί ανάστροφη ροή καυσίμου, από το εθνικό σύστημα στον αγωγό. Έτσι, θα μπορεί στο μέλλον αέριο από το ελληνικό δίκτυο να φτάνει στην Ιταλία.

Επίσης, έως το τέλος του 2021 αναμένεται να είναι έτοιμες οι υποδομές στη Ρεβυθούσα για τη μεταφορά φορτίων LNG με φορτηγά (truck loading) καθώς και η υλοποίηση γεφυρώματος (Jetty) LNG μικρής κλίμακας. Έτσι, θα ανοίξει ο δρόμος ώστε, μέσω του small scale LNG, να αυξηθεί περαιτέρω η διείσδυση του καυσίμου στη χώρα μας.

 

www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr