Θέματα Βελτίωσης Εισπραξιμότητας Οφειλών: Τιτλοποιήσεις και πωλήσεις απαιτήσεων όπως στις τράπεζες
To Kεφάλαιο 3 αναφέρεται στην μεταβίβαση των απαιτήσεων και τιτλοποίηση καθώς και στην Καθολική Υπηρεσία που θα την επιμεριστούν οι 5 μεγαλύτεροι προμηθευτες ρεύματος.
Με τη νομοθετική πρωτοβουλία για την αλλαγή στο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας της ΔΕΗ, επισπεύδονται μια δέσμη μέτρων, νομοθετικών και άλλων, που σκοπό έχουν τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της εταιρείας μέσω της ενίσχυσης της ρευστότητάς της.
Στην κατεύθυνση αυτή, με το άρθρο 12 εντάσσονται και οι απαιτήσεις εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο διαχείρισης και μεταβίβασης απαιτήσεων του ν. 4354/2015, όπως οι απαιτήσεις πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, προκειμένου αφενός να μπορούν να τιτλοποιήσουν τις απαιτήσεις τους και αφετέρου κατά τη διαχείρισή τους να υφίστανται όλα τα εχέγγυα της σχετικής νομοθεσίας.
Με την προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 13 σκοπείται η αναμόρφωση των διατάξεων για την παροχή της υπηρεσίας Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της ελεύθερης λειτουργίας της ελληνικής αγοράς ηλεκτρισμού.
Μετά τη θέση σε ισχύ του Ν. 4001/2011 (Α’ 179) και ιδίως κατόπιν των Ν. 4389/2016 (Α’ 94) και Ν. 4425/2011 (Α’ 185) για την θέσπιση των ρυθμιζόμενων προθεσμιακών προϊόντων ηλεκτρικής και την αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ενέργειας, αντίστοιχα, είναι διαρκώς αυξανόμενος ο αριθμός των Πελατών που ασκούν το δικαίωµά τους να επιλέξουν εναλλακτικούς Προµηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, έναντι της δεσπόζουσας επιχείρησης ΔΕΗ Α.Ε., οι οποίοι αντίστοιχα αυξάνουν τα μερίδιά τους στη αγορά αυτή.
Υπό το πρίσμα αυτό, η αποκλειστική παροχή της υπηρεσίας Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας, ως υπηρεσίας κοινής ωφέλειας, από τη ΔΕΗ Α.Ε., σε περίπτωση που δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την αγορά, είναι παρωχημένη και αντικαθίσταται με το παρόν με τον ορισμό με ΥΑ των πέντε (5) μεγαλύτερων παρόχων ως Προμηθευτών Καθολικής Υπηρεσίας σύμφωνα με το μερίδιο αγοράς τους και με βάση τρόπο επιμερισμού μεταξύ τους των πελατών που εξειδικεύεται σε όμοια απόφαση και βασίζεται στην αναλογία του αριθμού των μετρητών που εκπροσωπεί έκαστος εξ αυτών.
Περαιτέρω, είναι γνωστό ότι μεταξύ των οφειλετών των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αεριου είναι και οι επιχειρήσεις Ο.Τ.Α που έχουν ιδρυθεί από τους Δήμους κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις των άρθρων του 252 επ. του ν. 3463/2006 (Α΄ 114), με αποτέλεσμα να αυξάνεται το συνολικώς οφειλόμενο ποσό προς αυτούς και ιδίως τη ΔΕΗ και να επηρεάζεται σημαντικά η οικονομική της κατάσταση. Για το λόγο αυτό και προς αποφυγή περαιτέρω διόγκωσης των οφειλών των ως άνω επιχειρήσεων, οι οποίες εξυπηρετούν ως επί το πλείστον κοινωνικές ανάγκες και ελέγχονται από τους Δήμους, κρίνεται σκόπιμο να ευθύνονται εφεξής και οι Δήμοι από κοινού με τις δημοτικές επιχειρήσεις για τις οφειλές αυτές. Ειδικότερα, με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 14 προβλέπεται ο εκάστοτε Δήμος να προσχωρεί ως εγγυητής στη σχετική σύμβαση προμήθειας που συνάπτεται με την αντίστοιχη δημοτική επιχείρηση.
Τέλος, με το άρθρο 15 αναπροσαρμόζονται οι μοναδιαίες χρεώσεις του ανταλλάγματος για την παροχή των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (Υ.Κ.Ω.), όσον αφορά τη νυχτερινή κατανάλωση. Ειδικότερα, μειώνεται η χρέωση της νυχτερινής κατανάλωσης για τους πελάτες οικιακής χρήσης ΧΤ (κυρίως νοικοκυριά) ως προς τη 2η και 3η κλίμακα κατανάλωσης της συγκεκριμένης κατηγορίας (κατά 35 ευρώ και 50 ευρώ αντίστοιχα), μείωση η οποία ευνοεί περισσότερο καταναλωτές που χρησιμοποιούν ως βασικό μέσο θέρμανσης τους ηλεκτρικούς θερμοσυσσωρευτές.
www.worldenergynews.gr
Με τη νομοθετική πρωτοβουλία για την αλλαγή στο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας της ΔΕΗ, επισπεύδονται μια δέσμη μέτρων, νομοθετικών και άλλων, που σκοπό έχουν τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της εταιρείας μέσω της ενίσχυσης της ρευστότητάς της.
Στην κατεύθυνση αυτή, με το άρθρο 12 εντάσσονται και οι απαιτήσεις εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο διαχείρισης και μεταβίβασης απαιτήσεων του ν. 4354/2015, όπως οι απαιτήσεις πιστωτικών και χρηματοδοτικών ιδρυμάτων, προκειμένου αφενός να μπορούν να τιτλοποιήσουν τις απαιτήσεις τους και αφετέρου κατά τη διαχείρισή τους να υφίστανται όλα τα εχέγγυα της σχετικής νομοθεσίας.
Με την προτεινόμενη διάταξη του άρθρου 13 σκοπείται η αναμόρφωση των διατάξεων για την παροχή της υπηρεσίας Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της ελεύθερης λειτουργίας της ελληνικής αγοράς ηλεκτρισμού.
Μετά τη θέση σε ισχύ του Ν. 4001/2011 (Α’ 179) και ιδίως κατόπιν των Ν. 4389/2016 (Α’ 94) και Ν. 4425/2011 (Α’ 185) για την θέσπιση των ρυθμιζόμενων προθεσμιακών προϊόντων ηλεκτρικής και την αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ενέργειας, αντίστοιχα, είναι διαρκώς αυξανόμενος ο αριθμός των Πελατών που ασκούν το δικαίωµά τους να επιλέξουν εναλλακτικούς Προµηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, έναντι της δεσπόζουσας επιχείρησης ΔΕΗ Α.Ε., οι οποίοι αντίστοιχα αυξάνουν τα μερίδιά τους στη αγορά αυτή.
Υπό το πρίσμα αυτό, η αποκλειστική παροχή της υπηρεσίας Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας, ως υπηρεσίας κοινής ωφέλειας, από τη ΔΕΗ Α.Ε., σε περίπτωση που δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την αγορά, είναι παρωχημένη και αντικαθίσταται με το παρόν με τον ορισμό με ΥΑ των πέντε (5) μεγαλύτερων παρόχων ως Προμηθευτών Καθολικής Υπηρεσίας σύμφωνα με το μερίδιο αγοράς τους και με βάση τρόπο επιμερισμού μεταξύ τους των πελατών που εξειδικεύεται σε όμοια απόφαση και βασίζεται στην αναλογία του αριθμού των μετρητών που εκπροσωπεί έκαστος εξ αυτών.
Περαιτέρω, είναι γνωστό ότι μεταξύ των οφειλετών των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αεριου είναι και οι επιχειρήσεις Ο.Τ.Α που έχουν ιδρυθεί από τους Δήμους κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις των άρθρων του 252 επ. του ν. 3463/2006 (Α΄ 114), με αποτέλεσμα να αυξάνεται το συνολικώς οφειλόμενο ποσό προς αυτούς και ιδίως τη ΔΕΗ και να επηρεάζεται σημαντικά η οικονομική της κατάσταση. Για το λόγο αυτό και προς αποφυγή περαιτέρω διόγκωσης των οφειλών των ως άνω επιχειρήσεων, οι οποίες εξυπηρετούν ως επί το πλείστον κοινωνικές ανάγκες και ελέγχονται από τους Δήμους, κρίνεται σκόπιμο να ευθύνονται εφεξής και οι Δήμοι από κοινού με τις δημοτικές επιχειρήσεις για τις οφειλές αυτές. Ειδικότερα, με την προτεινόμενη ρύθμιση του άρθρου 14 προβλέπεται ο εκάστοτε Δήμος να προσχωρεί ως εγγυητής στη σχετική σύμβαση προμήθειας που συνάπτεται με την αντίστοιχη δημοτική επιχείρηση.
Τέλος, με το άρθρο 15 αναπροσαρμόζονται οι μοναδιαίες χρεώσεις του ανταλλάγματος για την παροχή των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (Υ.Κ.Ω.), όσον αφορά τη νυχτερινή κατανάλωση. Ειδικότερα, μειώνεται η χρέωση της νυχτερινής κατανάλωσης για τους πελάτες οικιακής χρήσης ΧΤ (κυρίως νοικοκυριά) ως προς τη 2η και 3η κλίμακα κατανάλωσης της συγκεκριμένης κατηγορίας (κατά 35 ευρώ και 50 ευρώ αντίστοιχα), μείωση η οποία ευνοεί περισσότερο καταναλωτές που χρησιμοποιούν ως βασικό μέσο θέρμανσης τους ηλεκτρικούς θερμοσυσσωρευτές.
www.worldenergynews.gr