Ξεκινά η κατασκευή της γραμμής μεταφοράς στο τμήμα «Μολάοι-Τερματικό» και του σταθμού STATCOM
Στην τελική ευθεία υλοποίησης μπαίνει η διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, με τη συμβασιοποίηση και των συνοδών έργων της υποδομής.
Ειδικότερα, ο ΑΔΜΗΕ υπέγραψε στις 25 Οκτωβρίου τη σύμβαση ύψους 4,5 εκατ. ευρώ με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ για την κατασκευή γραμμής μεταφοράς στο τμήμα «Μολάοι-Τερματικό», καθώς και τη σύμβαση ύψους 5,5 εκατ. ευρώ με την ΕΛΕΚΤΡΟΜΕΚ-NARΙ για την κατασκευή του σταθμού STATCOM.
Σημειώνεται ότι οι συμβάσεις των κύριων τμημάτων της διασύνδεσης υπεγράφησαν τον Νοέμβριο 2018 και η υλοποίησή τους βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης εντός του 2020 και συνολικό προϋπολογισμό 365 εκατ. ευρώ, το έργο υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη δανειοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Η μεγαλύτερη παγκοσμίως διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος
Η πρώτη ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης είναι ευθυγραμμισμένη με τον Εθνικό Ενεργειακό Σχεδιασμό, που στόχο έχει την απόσυρση όλων των ρυπογόνων μονάδων παραγωγής έως το 2028 και τη σημαντική αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της χώρας.
Επισημαίνεται ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιακή διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως, η οποία περιλαμβάνει την πόντιση υποβρύχιου καλωδίου 132 χλμ, σε βάθος έως 1.000 μέτρων.
Για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης έχουν δαπανηθεί πολλά χρόνια μελετών και προσπαθειών, αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης.
«Η διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο αποτελεί το πρώτο σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, το οποίο θα θωρακίσει ενεργειακά την Κρήτη και θα διασφαλίσει την ενεργειακή της επάρκεια για τους χειμερινούς μήνες. Με την ολοκλήρωση και της δεύτερης διασύνδεσης, Κρήτης-Αττικής, θα αρθεί πλήρως ο ενεργειακός αποκλεισμός της Κρήτης και θα τεθούν οι προϋποθέσεις για την αξιοποίηση του δυναμικού ΑΠΕ του νησιού», προσθέτει.
www.worldenergynews.gr
Ειδικότερα, ο ΑΔΜΗΕ υπέγραψε στις 25 Οκτωβρίου τη σύμβαση ύψους 4,5 εκατ. ευρώ με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ για την κατασκευή γραμμής μεταφοράς στο τμήμα «Μολάοι-Τερματικό», καθώς και τη σύμβαση ύψους 5,5 εκατ. ευρώ με την ΕΛΕΚΤΡΟΜΕΚ-NARΙ για την κατασκευή του σταθμού STATCOM.
Σημειώνεται ότι οι συμβάσεις των κύριων τμημάτων της διασύνδεσης υπεγράφησαν τον Νοέμβριο 2018 και η υλοποίησή τους βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης εντός του 2020 και συνολικό προϋπολογισμό 365 εκατ. ευρώ, το έργο υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη δανειοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).
Η μεγαλύτερη παγκοσμίως διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος
Η πρώτη ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης είναι ευθυγραμμισμένη με τον Εθνικό Ενεργειακό Σχεδιασμό, που στόχο έχει την απόσυρση όλων των ρυπογόνων μονάδων παραγωγής έως το 2028 και τη σημαντική αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της χώρας.
Επισημαίνεται ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιακή διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως, η οποία περιλαμβάνει την πόντιση υποβρύχιου καλωδίου 132 χλμ, σε βάθος έως 1.000 μέτρων.
Για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης έχουν δαπανηθεί πολλά χρόνια μελετών και προσπαθειών, αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης.
«Η διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο αποτελεί το πρώτο σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, το οποίο θα θωρακίσει ενεργειακά την Κρήτη και θα διασφαλίσει την ενεργειακή της επάρκεια για τους χειμερινούς μήνες. Με την ολοκλήρωση και της δεύτερης διασύνδεσης, Κρήτης-Αττικής, θα αρθεί πλήρως ο ενεργειακός αποκλεισμός της Κρήτης και θα τεθούν οι προϋποθέσεις για την αξιοποίηση του δυναμικού ΑΠΕ του νησιού», προσθέτει.
www.worldenergynews.gr