Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι νέοι κανόνες εκπομπές ρύπων αλλάζουν ριζικά την αυτοκινητοβιομηχανία
Η Fiat Chrysler και η Peugeot ιδιοκτήτης της PSA σχεδιάζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους με ανταλλαγή μετοχών με ποσοτό 50-50 για να δημιουργήσουν την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, επιδιώκοντας να αντιμετωπίσουν τις δαπανηρές νέες τεχνολογίες και την επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης.
Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν την Πέμπτη 31/10/2019 ότι στόχος τους είναι να καταλήξουν σε δεσμευτική συμφωνία τις προσεχείς εβδομάδες για τη δημιουργία ενός ομίλου αξίας 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων με έδρα την Ολλανδία, με τις μετοχές της να τελούν υπό διαπραγμάτευση στο Παρίσι, το Μιλάνο και τη Νέα Υόρκη, με τον Carlos Tavares της PSA στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και τον John Elkann της FCA στη θέση του προέδρου
Η κίνηση αυτή γίνεται λιγότερο από πέντε μήνες αφού η FCA εγκατέλειψε τις συνομιλίες συγχώνευσης με την γαλλική ανταγωνίστρια της PSA, τη Renault, και θα δώσει στις δύο εταιρίες το μέγεθος που θα τις βοηθήσει να διαχειριστούν τη μείωση της ζήτησης διεθνώς καθώς και τις νέες δαπανηρές επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, όπως τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης και τα πιο καθαρά μοντέλα προκειμένου να πληρούν τους νέους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων.
Μια συνένωση των δυνάμεων με την PSA θα δώσει στην FCA πρόσβαση στις σύγχρονες πλατφόρμες οχημάτων του γαλλικού ομίλου βοηθώντας την να ανταποκριθεί στους αυστηρούς νέους κανόνες εκπομπών ρύπων.
Παράλληλα, η συμφωνία θα δώσει στην PSA, που έχει μεγαλύτερη εστίαση στην Ευρώπη, τη δυνατότητα να επωφεληθεί από τις κερδοφόρες δραστηριότητες της FCA στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, η συμφωνία θα μπορούσε ακόμα να αντιμετωπίσει στενό ρυθμιστικό έλεγχο,ενώ οι κυβερνήσεις σε Ρώμη και Παρίσι καθώς και τα συνδικάτα είναι επιφυλακτικοί για ενδεχόμενες απώλειες θέσεων εργασίας από ένα συνδυασμένο εργατικό δυναμικό που πλέον θα ανέρχεται περίπου 400.000.
Ο αναλυτής του Jefferies, Philippe Houchois, επεσήμανε ότι, προσαρμόζοντας τις διαφορές στην αγοραία αξία και τις προγραμματισμένες πληρωμές μερισμάτων, η επίτευξη του διαχωρισμού 50-50 θα οδηγήσει την PSA στην πληρωμή premium 32% για να πάρει τον έλεγχο της FCA.
Οι μετοχές της FCA σημείωσαν άνοδο έως 11% ανερχόμενες σε υψηλό έτους στα 14,248 ευρώ και έκλεισαν με άνοδο 8,72%.
Οι μετοχές της PSA υποχώρησαν έως και 14% σε χαμηλό των δύο εβδομάδων στα 22,33 ευρώ και έκλεισαν με απώλειες 12,7%.
"Οι μέτοχοι της PSA αναλαμβάνουν μεγαλύτερο κίνδυνο αγοράς από ό, τι οι FCA", τόνισε ο Houchois προσθέτοντας ότι η συμφωνία PSA-FCA εξακολουθεί να είναι ο πιο λογικός και ελκυστικός συνδυασμός στον κλάδο.
Η συγχώνευση θα δημιουργήσει ένα όμιλο με ετήσιες πωλήσεις οχημάτων 8,7 εκατομμυρίων, φέρνοντας τον στην τέταρτη παγκοσμίως μετά από τη Volkswagen, την Toyota και τις Renault-Nissan.
Οι εταιρείες σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν εξοικονόμηση 3,7 δις ευρώ) χωρίς κλείσιμο εργοστασίων επιτυγχάνοντας περίπου το 80% μέσα σε τέσσερα χρόνια, με ένα εφάπαξ κόστος 2,8 δις. ευρώ.
Ο νέος όμιλος θα περιλαμβάνει τα εμπορικά σήματα Fiat, Jeep, Dodge, Ram, Chrysler, Alfa Romeo, Maserati, Peugeot, DS, Opel και Vauxhall, που εξυπηρετούν τις αγορές μαζικών και premium επιβατικών αυτοκινήτων, καθώς και αγορές φορτηγών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
"Έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε πριν φτάσουμε σε μια επίσημη συμφωνία, αλλά αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η ευκαιρία που αντιπροσωπεύει και για τις δύο εταιρείες είναι πολύ επιτακτική", δήλωσε ο Chief Executive της FCA Mike Manley.
Το σχέδιο έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για την αυτοκινητοβιομηχανία. Οι κατασκευαστές Ford, Daimler και Volkswagen και ο προμηθευτής της Continental έχουν μειώσει τους τελευταίους μήνες τις προβλέψεις τους αναφέροντας μια πιο απότομη πτώση της ζήτησης από την αναμενόμενη.
Ωστόσο, η FCA ανέβασε την τάση την Πέμπτη, κερδίζοντας προβλέψεις κερδών τρίτου τριμήνου, χάρη στην κερδοφορία ρεκόρ στις επιχειρήσεις της στη Βόρεια Αμερική.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οφέλη
Οι αυστηρότεροι κανόνες για την καταπολέμηση της ρύπανσης από το 2021 έχουν προκαλέσει μεγάλες επενδύσεις σε ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, καθώς οι ευρωπαίοι νομοθέτες επιβάλλουν περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 στα οχήματα.
Η συγχώνευση με την PSA θα παρέχει πρόσβαση στην FCA στη πλατφόρμα CMP της γαλλικής εταιρείας, η οποία λάνσαρε το 2019 για το compact μοντέλο πολής Peugeot e-208 και δώρισε στην Opel την κατασκευή του Corsa-e mini.
Η πλατφόρμα CMP αναπτύχθηκε από κοινού από την Dongfeng και την PSA.
Η εταιρία στρατηγικής PA Consulting έχει προβλέψει ότι η FCA θα αντιμετωπίσει πρόστιμα ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ για εκπομπές, εκτός εάν μετατοπιστεί ριζικά στην πώληση περισσότερων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.
Η PSA έχει μεταφέρει τα Opel και Vauxhall από εννέα πλατφόρμες GM σε μόλις δύο, βοηθώντας την Opel να επιστρέψει στα κέρδη μετά από πάνω από μία δεκαετία απώλειες.
Σύμβουλοι της FCA είναι η Goldman Sachs και D'Angelin.
Η PSA συνεργάζεται με τη Morgan Stanley, τη μονάδα Messier Maris & Associes της Mediobanca και την Perella. και η Lazard συμβουλεύει την Exor, την εταιρεία χαρτοφυλακίου της Agnelli.
Ικανοποίηση σε Γαλλία και Ιταλία
Ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire εξέφρασε την ικανοποίησή του για το σχέδιο συνεργασίας, το οποίο θα δώσει στο Παρίσι «λόγο» σε δύο από τους τέσσερις κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με μια συγχώνευση της FCA-Renault, η οποία κινδύνευε να αφήσει πίσω το PSA.
"Μας δίνει το κρίσιμο μέγεθος για να αντιμετωπίσουμε τις διπλές προκλήσεις των αυτόνομων οχημάτων και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων", δήλωσε ο Le Maire στους δημοσιογράφους.
Το Παρίσι, το οποίο έχει μερίδιο 12% στην PSA, κατηγορήθηκε για την κατάρρευση των συνομιλιών FCA-Renault, καλώντας τη Renault να επικεντρωθεί στην υπάρχουσα συμμαχία της με την ιαπωνική Nissan. Η γαλλική κυβέρνηση κατέχει επίσης το 15% της Renault.
Ο ιταλός υπουργός βιομηχανίας Stefano Patuanelli δήλωσε ότι η συμφωνία ήταν καλή είδηση εφόσον δεν επηρεάσει τις θέσεις εργασίας στην Ιταλία.
Διοικητικό συμβούλιο
Ο συγχωνευθείς όμιλος θα έχει έδρα στις Κάτω Χώρες, αλλά θα έχει λειτουργικά κέντρα στη Γαλλία, την Ιταλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες και θα έχει ένα διοικητικό συμβούλιο 11 ατόμων, με έξι μέλη από την PSA, συμπεριλαμβανομένων των Tavares, και πέντε από την FCA, συμπεριλαμβανομένου του Elkann.
Οι αναλυτές, οι οποίοι αμφισβήτησαν εάν η FCA και η Renault είχαν την τεχνογνωσία για να επιτύχουν μια μεγα-συγχώνευση, επεσήμαναν ότι ο Tavares είναι ο σωστός άνθρωπος για αυτή τη δουλειά, αφού κατάφερε να επιστρέψει η Opel στα κέρδη μετά την αγορά της από τη General Motors (GM) το 2017.
Το πρώην επικεφαλής της Renault έχει αναδειχθεί ως ένας από τους κορυφαίους παράγοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά τον θάνατο του πρώην CEO της FCA Sergio Marchionne και τη σύλληψη του πρώην αφεντικού Renault-Nissan Carlos Ghosn.
Ο Marchionne υπερασπίστηκε την συγχώνευση για την FCA, μια αιτία που υιοθετήθηκε από τον Elkann, απόγονο της οικογένειας Agnelli που κατέχει το 29,2% της FCA και θα είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος στη συγχωνευμένη εταιρεία PSA-FCA με 14,5% .
Μετοχές
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η FCA θα καταβάλει στους μετόχους της ένα ειδικό μέρισμα ύψους 5,5 δισ. ευρώ και θα τους αποδώσει μετοχές στη μονάδα παραγωγής ρομπότ Comau.
Εν τω μεταξύ, η PSA θα διανείμει στους επενδυτές μερίδιό της 46% στον προμηθευτή Faurecia.
Οι αναλυτές της Citi ανέφεραν ότι η πληρωμή μετρητών για τους μετόχους της FCA έρχεται σε αντίθεση με τις μετοχές της Faurecia αξίας περίπου 2,7 δισ. ευρώ σύμφωνα με το κλείσιμο της Τετάρτης , οι οποίες προσφέρονται στους μετόχους της PSA λέγοντας ότι οι τελευταίοι «ζητήθηκε να παραμείνουν υπομονετικοί».
Η κινεζική Dongfeng Motor κατέχει μετοχικό κεφάλαιο 12,2% και συμμετοχή 19,5% στο PSA και υπήρξε κερδοσκοπία ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την συμφωνία για να πουλήσει τις συμμετοχές της.
Μια πηγή τράπεζας δήλωσε στο Reuters ότι η Dongfeng θα μπορέσει να πουλήσει, γεγονός που ενδέχεται να διευκολύνει τη έγκριση της συμφωνίας μέσω των ρυθμιστικών αρχών των ΗΠΑ, δεδομένης της έντασης εμπορικών συναλλαγών μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας.
www.worldenergynews.gr
Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν την Πέμπτη 31/10/2019 ότι στόχος τους είναι να καταλήξουν σε δεσμευτική συμφωνία τις προσεχείς εβδομάδες για τη δημιουργία ενός ομίλου αξίας 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων με έδρα την Ολλανδία, με τις μετοχές της να τελούν υπό διαπραγμάτευση στο Παρίσι, το Μιλάνο και τη Νέα Υόρκη, με τον Carlos Tavares της PSA στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και τον John Elkann της FCA στη θέση του προέδρου
Η κίνηση αυτή γίνεται λιγότερο από πέντε μήνες αφού η FCA εγκατέλειψε τις συνομιλίες συγχώνευσης με την γαλλική ανταγωνίστρια της PSA, τη Renault, και θα δώσει στις δύο εταιρίες το μέγεθος που θα τις βοηθήσει να διαχειριστούν τη μείωση της ζήτησης διεθνώς καθώς και τις νέες δαπανηρές επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, όπως τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης και τα πιο καθαρά μοντέλα προκειμένου να πληρούν τους νέους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων.
Μια συνένωση των δυνάμεων με την PSA θα δώσει στην FCA πρόσβαση στις σύγχρονες πλατφόρμες οχημάτων του γαλλικού ομίλου βοηθώντας την να ανταποκριθεί στους αυστηρούς νέους κανόνες εκπομπών ρύπων.
Παράλληλα, η συμφωνία θα δώσει στην PSA, που έχει μεγαλύτερη εστίαση στην Ευρώπη, τη δυνατότητα να επωφεληθεί από τις κερδοφόρες δραστηριότητες της FCA στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, η συμφωνία θα μπορούσε ακόμα να αντιμετωπίσει στενό ρυθμιστικό έλεγχο,ενώ οι κυβερνήσεις σε Ρώμη και Παρίσι καθώς και τα συνδικάτα είναι επιφυλακτικοί για ενδεχόμενες απώλειες θέσεων εργασίας από ένα συνδυασμένο εργατικό δυναμικό που πλέον θα ανέρχεται περίπου 400.000.
Ο αναλυτής του Jefferies, Philippe Houchois, επεσήμανε ότι, προσαρμόζοντας τις διαφορές στην αγοραία αξία και τις προγραμματισμένες πληρωμές μερισμάτων, η επίτευξη του διαχωρισμού 50-50 θα οδηγήσει την PSA στην πληρωμή premium 32% για να πάρει τον έλεγχο της FCA.
Οι μετοχές της FCA σημείωσαν άνοδο έως 11% ανερχόμενες σε υψηλό έτους στα 14,248 ευρώ και έκλεισαν με άνοδο 8,72%.
Οι μετοχές της PSA υποχώρησαν έως και 14% σε χαμηλό των δύο εβδομάδων στα 22,33 ευρώ και έκλεισαν με απώλειες 12,7%.
"Οι μέτοχοι της PSA αναλαμβάνουν μεγαλύτερο κίνδυνο αγοράς από ό, τι οι FCA", τόνισε ο Houchois προσθέτοντας ότι η συμφωνία PSA-FCA εξακολουθεί να είναι ο πιο λογικός και ελκυστικός συνδυασμός στον κλάδο.
Η συγχώνευση θα δημιουργήσει ένα όμιλο με ετήσιες πωλήσεις οχημάτων 8,7 εκατομμυρίων, φέρνοντας τον στην τέταρτη παγκοσμίως μετά από τη Volkswagen, την Toyota και τις Renault-Nissan.
Οι εταιρείες σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν εξοικονόμηση 3,7 δις ευρώ) χωρίς κλείσιμο εργοστασίων επιτυγχάνοντας περίπου το 80% μέσα σε τέσσερα χρόνια, με ένα εφάπαξ κόστος 2,8 δις. ευρώ.
Ο νέος όμιλος θα περιλαμβάνει τα εμπορικά σήματα Fiat, Jeep, Dodge, Ram, Chrysler, Alfa Romeo, Maserati, Peugeot, DS, Opel και Vauxhall, που εξυπηρετούν τις αγορές μαζικών και premium επιβατικών αυτοκινήτων, καθώς και αγορές φορτηγών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
"Έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε πριν φτάσουμε σε μια επίσημη συμφωνία, αλλά αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η ευκαιρία που αντιπροσωπεύει και για τις δύο εταιρείες είναι πολύ επιτακτική", δήλωσε ο Chief Executive της FCA Mike Manley.
Το σχέδιο έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για την αυτοκινητοβιομηχανία. Οι κατασκευαστές Ford, Daimler και Volkswagen και ο προμηθευτής της Continental έχουν μειώσει τους τελευταίους μήνες τις προβλέψεις τους αναφέροντας μια πιο απότομη πτώση της ζήτησης από την αναμενόμενη.
Ωστόσο, η FCA ανέβασε την τάση την Πέμπτη, κερδίζοντας προβλέψεις κερδών τρίτου τριμήνου, χάρη στην κερδοφορία ρεκόρ στις επιχειρήσεις της στη Βόρεια Αμερική.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οφέλη
Οι αυστηρότεροι κανόνες για την καταπολέμηση της ρύπανσης από το 2021 έχουν προκαλέσει μεγάλες επενδύσεις σε ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, καθώς οι ευρωπαίοι νομοθέτες επιβάλλουν περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 στα οχήματα.
Η συγχώνευση με την PSA θα παρέχει πρόσβαση στην FCA στη πλατφόρμα CMP της γαλλικής εταιρείας, η οποία λάνσαρε το 2019 για το compact μοντέλο πολής Peugeot e-208 και δώρισε στην Opel την κατασκευή του Corsa-e mini.
Η πλατφόρμα CMP αναπτύχθηκε από κοινού από την Dongfeng και την PSA.
Η εταιρία στρατηγικής PA Consulting έχει προβλέψει ότι η FCA θα αντιμετωπίσει πρόστιμα ύψους 700 εκατομμυρίων ευρώ για εκπομπές, εκτός εάν μετατοπιστεί ριζικά στην πώληση περισσότερων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων.
Η PSA έχει μεταφέρει τα Opel και Vauxhall από εννέα πλατφόρμες GM σε μόλις δύο, βοηθώντας την Opel να επιστρέψει στα κέρδη μετά από πάνω από μία δεκαετία απώλειες.
Σύμβουλοι της FCA είναι η Goldman Sachs και D'Angelin.
Η PSA συνεργάζεται με τη Morgan Stanley, τη μονάδα Messier Maris & Associes της Mediobanca και την Perella. και η Lazard συμβουλεύει την Exor, την εταιρεία χαρτοφυλακίου της Agnelli.
Ικανοποίηση σε Γαλλία και Ιταλία
Ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire εξέφρασε την ικανοποίησή του για το σχέδιο συνεργασίας, το οποίο θα δώσει στο Παρίσι «λόγο» σε δύο από τους τέσσερις κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με μια συγχώνευση της FCA-Renault, η οποία κινδύνευε να αφήσει πίσω το PSA.
"Μας δίνει το κρίσιμο μέγεθος για να αντιμετωπίσουμε τις διπλές προκλήσεις των αυτόνομων οχημάτων και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων", δήλωσε ο Le Maire στους δημοσιογράφους.
Το Παρίσι, το οποίο έχει μερίδιο 12% στην PSA, κατηγορήθηκε για την κατάρρευση των συνομιλιών FCA-Renault, καλώντας τη Renault να επικεντρωθεί στην υπάρχουσα συμμαχία της με την ιαπωνική Nissan. Η γαλλική κυβέρνηση κατέχει επίσης το 15% της Renault.
Ο ιταλός υπουργός βιομηχανίας Stefano Patuanelli δήλωσε ότι η συμφωνία ήταν καλή είδηση εφόσον δεν επηρεάσει τις θέσεις εργασίας στην Ιταλία.
Διοικητικό συμβούλιο
Ο συγχωνευθείς όμιλος θα έχει έδρα στις Κάτω Χώρες, αλλά θα έχει λειτουργικά κέντρα στη Γαλλία, την Ιταλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες και θα έχει ένα διοικητικό συμβούλιο 11 ατόμων, με έξι μέλη από την PSA, συμπεριλαμβανομένων των Tavares, και πέντε από την FCA, συμπεριλαμβανομένου του Elkann.
Οι αναλυτές, οι οποίοι αμφισβήτησαν εάν η FCA και η Renault είχαν την τεχνογνωσία για να επιτύχουν μια μεγα-συγχώνευση, επεσήμαναν ότι ο Tavares είναι ο σωστός άνθρωπος για αυτή τη δουλειά, αφού κατάφερε να επιστρέψει η Opel στα κέρδη μετά την αγορά της από τη General Motors (GM) το 2017.
Το πρώην επικεφαλής της Renault έχει αναδειχθεί ως ένας από τους κορυφαίους παράγοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά τον θάνατο του πρώην CEO της FCA Sergio Marchionne και τη σύλληψη του πρώην αφεντικού Renault-Nissan Carlos Ghosn.
Ο Marchionne υπερασπίστηκε την συγχώνευση για την FCA, μια αιτία που υιοθετήθηκε από τον Elkann, απόγονο της οικογένειας Agnelli που κατέχει το 29,2% της FCA και θα είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος στη συγχωνευμένη εταιρεία PSA-FCA με 14,5% .
Μετοχές
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η FCA θα καταβάλει στους μετόχους της ένα ειδικό μέρισμα ύψους 5,5 δισ. ευρώ και θα τους αποδώσει μετοχές στη μονάδα παραγωγής ρομπότ Comau.
Εν τω μεταξύ, η PSA θα διανείμει στους επενδυτές μερίδιό της 46% στον προμηθευτή Faurecia.
Οι αναλυτές της Citi ανέφεραν ότι η πληρωμή μετρητών για τους μετόχους της FCA έρχεται σε αντίθεση με τις μετοχές της Faurecia αξίας περίπου 2,7 δισ. ευρώ σύμφωνα με το κλείσιμο της Τετάρτης , οι οποίες προσφέρονται στους μετόχους της PSA λέγοντας ότι οι τελευταίοι «ζητήθηκε να παραμείνουν υπομονετικοί».
Η κινεζική Dongfeng Motor κατέχει μετοχικό κεφάλαιο 12,2% και συμμετοχή 19,5% στο PSA και υπήρξε κερδοσκοπία ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την συμφωνία για να πουλήσει τις συμμετοχές της.
Μια πηγή τράπεζας δήλωσε στο Reuters ότι η Dongfeng θα μπορέσει να πουλήσει, γεγονός που ενδέχεται να διευκολύνει τη έγκριση της συμφωνίας μέσω των ρυθμιστικών αρχών των ΗΠΑ, δεδομένης της έντασης εμπορικών συναλλαγών μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας.
www.worldenergynews.gr