Ηλεκτρισμός

Από τα υποκαταστήματα και το call center της ΔΕΗ οι ρυθμίσεις οφειλών – Σήμερα η ανακοίνωση του νέου προγράμματος διακανονισμών

Από τα υποκαταστήματα και το call center της ΔΕΗ οι ρυθμίσεις οφειλών – Σήμερα η ανακοίνωση του νέου προγράμματος διακανονισμών
Απλούστερη ρύθμιση με μειωμένη προκαταβολή και περισσότερες δόσεις, σε σχέση με το ισχύον πρόγραμμα
Εντός της ημέρας αναμένεται να ανακοινώσει η ΔΕΗ το νέο πρόγραμμα διακανονισμού ληξιπρόθεσμων, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή άμεσα, ξεκινώντας από τα υποκαταστήματα της εταιρείας.
Σε περίπου μία εβδομάδα, το πρόγραμμα θα μπορούν να αξιοποιήσουν καταναλωτές καλώντας επίσης στο call center της εταιρείας, ώστε να διακανονίσουν τηλεφωνικά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους.
Αντίθετα, στα σχέδια της εταιρείας δεν φαίνεται να είναι η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας, όπου θα μπορεί να γίνεται αυτοματοποιημένα η υπαγωγή πελατών της στη ρύθμιση.
Βασικό στοιχείο του νέου προγράμματος είναι πως η ρύθμιση θα είναι πάγια, καθώς επίσης και ότι θα προβλέπονται λιγότερες κατηγορίες οφειλετών, ώστε να είναι απλούστερη η διαδικασία.
Επίσης, η προκαταβολή θα είναι μικρότερη από το ισχύον καθεστώς, στο οποίο φτάνει το 40%, κλιμακούμενη ωστόσο ανάλογα με το ύψος της οφειλής.
Την ίδια στιγμή, φαίνεται πως θα παραμείνει 24 ο μέγιστος αριθμός δόσεων. Επίσης, και σε αυτή την παράμετρο θα παίζει ρόλο το ύψος του χρέους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται ουσιαστικά για την τελευταία ευκαιρία που δίνει η εταιρεία σε πελάτες της με ληξιπρόθεσμα χρέη να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους. Έτσι, όσοι καταναλωτές δεν ανταποκριθούν θα έρθουν αντιμέτωποι με το φάσμα της αποκοπής της σύνδεσής τους.

Σε διακανονισμό το 11% των ληξιπρόθεσμων οφειλών

Όπως είχε αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, στο πλαίσιο της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα της επιχείρησης κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη ΔΕΗ από όλες τις κατηγορίες πελατών (χαμηλή, μέση και υψηλή τάση, περιλαμβάνονται δηλαδή εμπορικές αλυσίδες και μεγάλη βιομηχανία) διαμορφώθηκαν στο τέλος Ιουνίου κοντά στα 2,8 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 318 εκατ. ευρώ (ποσοστό 11 %) έχουν ενταχθεί σε διακανονισμό.
Όσα χρωστούν στην επιχείρηση 1,5 εκατομμύριο πελάτες με οφειλές έως 3.000 ευρώ ο καθένας (συνολικά 402 εκατομμύρια ευρώ), τόσα περίπου είναι και τα χρέη 66.000 πελατών με οφειλή άνω των 3.000 ευρώ ανά περίπτωση (συνολικά 364 εκατ.).
Ακόμη δυσμενέστερη είναι η εικόνα αν συμπεριληφθούν στους υπολογισμούς και οι λεγόμενοι τελικοί πελάτες, (επιχειρήσεις που έχουν διακόψει τη δραστηριότητά τους, εξοχικά στα οποία έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση, καταναλωτές που έχουν μετακινηθεί σε άλλους προμηθευτές, κ.α.).
Στην περίπτωση αυτή υπάρχουν 2,2 εκατ. πελάτες που οφείλουν ως 3.000 ευρώ. και συνολικά 694 εκατ. ευρώ, ενώ 143.182 πελάτες με οφειλή άνω των 3.000 ευρώ ανά περίπτωση, χρωστούν συνολικά 1 δις. ευρώ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης