Να μειώσει κατά 11% την κατανάλωση ενέργειας έχει θέσει ως στόχο η εταιρία λειτουργίας της Γέφυρας, με στόχο το έργο να καταστεί «πράσινο» ενεργειακά
Τους δύο πρώτους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που λειτουργούν στη Δυτική Ελλάδα διαθέτει από το περασμένο Σάββατο (14/9) η Γέφυρα Ρίου – Αντίρριου, η οποία έχει σχεδιάσει και σταδιακά υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο πλάνο δράσεων με στόχο να καταστεί ενεργειακά «πράσινο» έργο υποδομής.
Τους δύο σταθμούς φόρτισης που βρίσκονται στους χώρους στάθμευσης της γέφυρας (ένας ανά κατεύθυνση) έχει αναπτύξει και λειτουργεί η αμερικανική εταιρία Blink.
Σημειώνεται πως η Blink διαθέτει αυτή τη στιγμή περισσότερα από 15.000 σημεία φόρτισης ανά τον κόσμο, ενώ οι δύο σταθμοί στη Γέφυρα Ρίου – Αντίρριου είναι οι πρώτοι που θέτει σε λειτουργία στη χώρα μας.
Μάλιστα, η αμερικανική εταιρία σχεδιάζει σε συνεργασία με την ελληνική Eunice Energy Group με την οποία έχει συνάψει συνεργασία να αναπτύξει ένα ευρύ δίκτυο σταθμών φόρτισης οχημάτων κατά μήκος των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας, αλλά και εντός των αστικών κέντρων.
Αξίζει να σημειωθεί πως η φόρτιση των οχημάτων στους σταθμούς της Γέφυρας Ρίου – Αντίρριου θα είναι δωρεάν για τους οδηγούς ηλεκτροκίνητων οχημάτων για διάστημα τουλάχιστον επτά μηνών.
Επισημαίνεται πως η φόρτιση για περίπου είκοσι λεπτά της ώρας εξασφαλίζει την κίνηση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου για 100 χιλιόμετρα, ενώ η πλήρης φόρτιση (το κόστος της οποίας δεν θα ξεπερνά τα 4 ευρώ όταν υπάρξει χρέωση) δίνει αυτονομία για απόσταση περίπου 350 χιλιομέτρων.
Η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν οι δύο σταθμοί προέρχεται από αιολικό πάρκο που λειτουργεί στην Αρκαδία και από το οποίο προμηθεύεται ήδη ρεύμα το έργο της Γέφυρας για την κάλυψη ενός σημαντικού μέρους των ενεργειακών της αναγκών.
Σχέδιο «πράσινη» Γέφυρα
Η συνεργασία με το αιολικό πάρκο της Αρκαδίας εντάσσεται στο συνολικό σχέδιο του έργου της Γέφυρας Ρίου – Αντίρριου για την ενεργειακή του αναβάθμιση και τη μετεξέλιξή του σε «πράσινη» υποδομή.
Μάλιστα, η εταιρία λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου – Αντίρριου έχει βάλει ως στόχο την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της εν λόγω υποδομής κατά 100% από έργα ΑΠΕ.
Στο πλαίσιο αυτό, από την πλήρη έναρξη λειτουργίας του έργου το 2005 και μέχρι σήμερα έχει μειώσει κατά 30% την κατανάλωση ρεύματος, εξοικονομώντας συνολικά 6.043 τόνους CO2.
Επιδίωξη της εταιρίας είναι να περιορίσει περαιτέρω κατά 11% την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, αποφεύγοντας με τον τρόπο αυτό την εκπομπή περίπου 42.000 τόνων CO2.
Επίσης, προτίθεται να αντικαταστήσει σταδιακά τον στόλο των οχημάτων που χρησιμοποιεί με ηλεκτροκίνητα, έχοντας ήδη προμηθευτεί το πρώτο από αυτά.
Παράλληλα, έχει προβεί στην αλλαγή του οδοφωτισμού της γέφυρας από LED, ενώ προτίθεται να αντικαταστήσει το σύνολο του φωτισμού που σήμερα χρησιμοποιεί στις υπόλοιπες εγκαταστάσεις της (διόδια, κτιριακές υποδομές) από σύγχρονα συστήματα χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας.
Το σχέδιο για μια «πράσινη» Γέφυρα περιλαμβάνει επίσης την αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος κλιματισμού των κτιρίων με ένα ενεργειακά αποδοτικότερο σύστημα, αλλά και την εγκατάσταση ενός μόνιμου μετρικού συστήματος εκπομπών αερίου στην περιοχή των διοδίων.
Στις περιβαλλοντικές δράσεις της εταιρίας που λειτουργεί το έργο της Γέφυρας Ρίου – Αντίρριου εντάσσεται, τέλος, και η συμμετοχή των εργαζομένων στη προσπάθεια για μείωση της χρήσης πλαστικού.
Φάνης Γαβρινιώτης
fgavri@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr
Τους δύο σταθμούς φόρτισης που βρίσκονται στους χώρους στάθμευσης της γέφυρας (ένας ανά κατεύθυνση) έχει αναπτύξει και λειτουργεί η αμερικανική εταιρία Blink.
Σημειώνεται πως η Blink διαθέτει αυτή τη στιγμή περισσότερα από 15.000 σημεία φόρτισης ανά τον κόσμο, ενώ οι δύο σταθμοί στη Γέφυρα Ρίου – Αντίρριου είναι οι πρώτοι που θέτει σε λειτουργία στη χώρα μας.
Μάλιστα, η αμερικανική εταιρία σχεδιάζει σε συνεργασία με την ελληνική Eunice Energy Group με την οποία έχει συνάψει συνεργασία να αναπτύξει ένα ευρύ δίκτυο σταθμών φόρτισης οχημάτων κατά μήκος των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας, αλλά και εντός των αστικών κέντρων.
Αξίζει να σημειωθεί πως η φόρτιση των οχημάτων στους σταθμούς της Γέφυρας Ρίου – Αντίρριου θα είναι δωρεάν για τους οδηγούς ηλεκτροκίνητων οχημάτων για διάστημα τουλάχιστον επτά μηνών.
Επισημαίνεται πως η φόρτιση για περίπου είκοσι λεπτά της ώρας εξασφαλίζει την κίνηση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου για 100 χιλιόμετρα, ενώ η πλήρης φόρτιση (το κόστος της οποίας δεν θα ξεπερνά τα 4 ευρώ όταν υπάρξει χρέωση) δίνει αυτονομία για απόσταση περίπου 350 χιλιομέτρων.
Η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν οι δύο σταθμοί προέρχεται από αιολικό πάρκο που λειτουργεί στην Αρκαδία και από το οποίο προμηθεύεται ήδη ρεύμα το έργο της Γέφυρας για την κάλυψη ενός σημαντικού μέρους των ενεργειακών της αναγκών.
Σχέδιο «πράσινη» Γέφυρα
Η συνεργασία με το αιολικό πάρκο της Αρκαδίας εντάσσεται στο συνολικό σχέδιο του έργου της Γέφυρας Ρίου – Αντίρριου για την ενεργειακή του αναβάθμιση και τη μετεξέλιξή του σε «πράσινη» υποδομή.
Μάλιστα, η εταιρία λειτουργίας της Γέφυρας Ρίου – Αντίρριου έχει βάλει ως στόχο την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της εν λόγω υποδομής κατά 100% από έργα ΑΠΕ.
Στο πλαίσιο αυτό, από την πλήρη έναρξη λειτουργίας του έργου το 2005 και μέχρι σήμερα έχει μειώσει κατά 30% την κατανάλωση ρεύματος, εξοικονομώντας συνολικά 6.043 τόνους CO2.
Επιδίωξη της εταιρίας είναι να περιορίσει περαιτέρω κατά 11% την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, αποφεύγοντας με τον τρόπο αυτό την εκπομπή περίπου 42.000 τόνων CO2.
Επίσης, προτίθεται να αντικαταστήσει σταδιακά τον στόλο των οχημάτων που χρησιμοποιεί με ηλεκτροκίνητα, έχοντας ήδη προμηθευτεί το πρώτο από αυτά.
Παράλληλα, έχει προβεί στην αλλαγή του οδοφωτισμού της γέφυρας από LED, ενώ προτίθεται να αντικαταστήσει το σύνολο του φωτισμού που σήμερα χρησιμοποιεί στις υπόλοιπες εγκαταστάσεις της (διόδια, κτιριακές υποδομές) από σύγχρονα συστήματα χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας.
Το σχέδιο για μια «πράσινη» Γέφυρα περιλαμβάνει επίσης την αντικατάσταση του υπάρχοντος συστήματος κλιματισμού των κτιρίων με ένα ενεργειακά αποδοτικότερο σύστημα, αλλά και την εγκατάσταση ενός μόνιμου μετρικού συστήματος εκπομπών αερίου στην περιοχή των διοδίων.
Στις περιβαλλοντικές δράσεις της εταιρίας που λειτουργεί το έργο της Γέφυρας Ρίου – Αντίρριου εντάσσεται, τέλος, και η συμμετοχή των εργαζομένων στη προσπάθεια για μείωση της χρήσης πλαστικού.
Φάνης Γαβρινιώτης
fgavri@worldenergynews.gr
www.worldenergynews.gr