Δημιουργία κοινών προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε Ελλάδα και Τουρκία για τη Μεσογειακή Φώκια, τη Θαλάσσια Χελώνα και τον Λευκοπελαργό
Δεκατέσσερεις εκπαιδευτικοί από Ελλάδα και Τουρκία συναντήθηκαν, μεταξύ 10-15 Ιουλίου 2019, στο πλαίσιο του νέου έργου της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) YUNUS.
Αντικείμενο του Θερινού Σχολείου ήταν η δημιουργία κοινών προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε Ελλάδα και Τουρκία, αναφορικά με τρία εμβληματικά είδη πανίδας τα οποία απαντώνται και στις δύο χώρες: τη Μεσογειακή Φώκια, τη Θαλάσσια Χελώνα και τον Λευκοπελαργό. Τόπος διεξαγωγής του Θερινού Σχολείου ήταν η Αλόννησος, κέντρο του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Αλοννήσου–Βορείων Σποράδων, της μεγαλύτερης προστατευόμενης θαλάσσιας περιοχής στην Ευρώπη και πρώτου Θαλάσσιου Πάρκου στην Ελλάδα, που ιδρύθηκε κυρίως για την προστασία της Μεσογειακής Φώκιας.
Το Θερινό Σχολείο οργάνωσε η ΕΕΠΦ, που υλοποιεί το έργο σε συνεργασία με την ομόλογή της οργάνωση TURCEV.
Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στις εγκαταστάσεις του Φορέα Διαχείρισης του Πάρκου, στο Κέντρο Ενημέρωσης της MOm καθώς και περιήγηση με καραβάκι για γνωριμία με την ποικίλη χλωρίδα και πανίδα του νησιωτικού συμπλέγματος. Οι εκπαιδευτικοί από τις δύο χώρες αντάλλαξαν εμπειρίες και τεχνογνωσία, και απόκτησαν νέες γνώσεις.
Εισηγήσεις έγιναν από τους: Βέρα Βορύλλα, Υπεύθυνη Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, που καθοδήγησε τους εκπαιδευτικούς στη δημιουργία προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Χαρά Αγάογλου, Χειρίστρια του Έργου, Celik Tarimci, Χειριστή του έργου για την TURCEV, Χρήστο Γεωργιάδη, Υπεύθυνο Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της ΕΕΠΦ και Θεοδώρα Πολυζωίδου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της ΕΕΠΦ.
Στο κλείσιμο των εργασιών, η κα. Σοφία Καινούριου, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΠΦ, αναφέρθηκε στο ζεστό κλίμα που δημιουργήθηκε ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και ο κ. Σταμάτης Σκαμπαρδώνης, Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΠΦ, αναφέρθηκε στη σημασία της συνεργασίας των δύο οργανώσεων, τονίζοντας ότι « ...τα τρία ζώα, ως πρεσβευτές, μεταφέρουν αξίες, οράματα, σπάνε κατεστημένα και ευαισθητοποιούν τους μαθητές μας στην κατεύθυνση του αειφόρου σχολείου, για ένα κόσμο δικαιότερο, δημοκρατικό, με φιλία και συντροφικότητα, όπως τη βιώσαμε αυτές τις πέντε μέρες στην Αλόννησο».
www.worldenergynews.gr
Αντικείμενο του Θερινού Σχολείου ήταν η δημιουργία κοινών προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε Ελλάδα και Τουρκία, αναφορικά με τρία εμβληματικά είδη πανίδας τα οποία απαντώνται και στις δύο χώρες: τη Μεσογειακή Φώκια, τη Θαλάσσια Χελώνα και τον Λευκοπελαργό. Τόπος διεξαγωγής του Θερινού Σχολείου ήταν η Αλόννησος, κέντρο του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Αλοννήσου–Βορείων Σποράδων, της μεγαλύτερης προστατευόμενης θαλάσσιας περιοχής στην Ευρώπη και πρώτου Θαλάσσιου Πάρκου στην Ελλάδα, που ιδρύθηκε κυρίως για την προστασία της Μεσογειακής Φώκιας.
Το Θερινό Σχολείο οργάνωσε η ΕΕΠΦ, που υλοποιεί το έργο σε συνεργασία με την ομόλογή της οργάνωση TURCEV.
Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στις εγκαταστάσεις του Φορέα Διαχείρισης του Πάρκου, στο Κέντρο Ενημέρωσης της MOm καθώς και περιήγηση με καραβάκι για γνωριμία με την ποικίλη χλωρίδα και πανίδα του νησιωτικού συμπλέγματος. Οι εκπαιδευτικοί από τις δύο χώρες αντάλλαξαν εμπειρίες και τεχνογνωσία, και απόκτησαν νέες γνώσεις.
Εισηγήσεις έγιναν από τους: Βέρα Βορύλλα, Υπεύθυνη Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, που καθοδήγησε τους εκπαιδευτικούς στη δημιουργία προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Χαρά Αγάογλου, Χειρίστρια του Έργου, Celik Tarimci, Χειριστή του έργου για την TURCEV, Χρήστο Γεωργιάδη, Υπεύθυνο Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων της ΕΕΠΦ και Θεοδώρα Πολυζωίδου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της ΕΕΠΦ.
Στο κλείσιμο των εργασιών, η κα. Σοφία Καινούριου, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΠΦ, αναφέρθηκε στο ζεστό κλίμα που δημιουργήθηκε ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και ο κ. Σταμάτης Σκαμπαρδώνης, Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΠΦ, αναφέρθηκε στη σημασία της συνεργασίας των δύο οργανώσεων, τονίζοντας ότι « ...τα τρία ζώα, ως πρεσβευτές, μεταφέρουν αξίες, οράματα, σπάνε κατεστημένα και ευαισθητοποιούν τους μαθητές μας στην κατεύθυνση του αειφόρου σχολείου, για ένα κόσμο δικαιότερο, δημοκρατικό, με φιλία και συντροφικότητα, όπως τη βιώσαμε αυτές τις πέντε μέρες στην Αλόννησο».
www.worldenergynews.gr