Το 2018 υπερέβη τα 5,1 εκατομμύρια, αυξάνοντάς στα 2 εκατομμύρια από το προηγούμενο έτος
Η Ινδία επιχειρεί να γίνει ένας παγκόσμιος κατασκευαστικός κόμβος για τα ηλεκτρικά οχήματα, αφού η κυβέρνηση προσέφερε αρκετά οικονομικά κίνητρα για την τόνωση της ζήτησης και μείωσε αρκετούς ρυθμιστικούς περιορισμούς.
Η υπουργός Οικονομικών Nirmala Sitharaman την περασμένη Παρασκευή παρουσίασε τον νέο προϋπολογισμό της χώρας, όπου δήλωσε ότι η κυβέρνησή της θα παρέχει επιπλέον έκπτωση φόρου εισοδήματος 150.000 ρουπίες (περίπου 2.185 δολάρια επί των τόκων που καταβλήθηκαν για δάνεια για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Έτσι, οι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να συγκεντρώσουν περίπου 250.000 ρουπίες σε συνολικά οφέλη κατά τη διάρκεια ολόκληρης της περιόδου δανεισμού τους.
Από την πλευρά της αγοράς, ο αναπληρωτής διευθυντής πρόγνωσης αυτοκινήτων στην HIS Markit Puneet Gupta, εξήγησε ότι: «Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αμελητέες σε ετήσια βάση, καθώς μέσα σε ένα χρόνο πωλήθηκαν μόλις 2.000 οχήματα».
Η Ινδία επίσης μείωσε το κόστος φορολογίας των ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με εκείνα που λειτουργούν με κινητήρες καύσης. Ο Gupta εξήγησε ότι ένα SUV που λειτουργεί με καύσιμα χρεώνεται 28% στο φόρο αγαθών και υπηρεσιών (GST). Επιπλέον, εισπράττεται πρόσθετος φόρος περίπου 20%. Τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία έχουν μια μέση τιμή πώλησης 19.000 δολάρια στην Ινδία, αρχικά φορολογούσαν μόνο το 12% της GST. Ο αριθμός αυτός μειώθηκε στο 5%, σύμφωνα με τον Gupta.
Οι μοχλοί «πίεσης» της κυκλοφορίας ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους της Ινδίας είναι η μείωση των επιπέδων ρύπανσης στις κεντρικές μεγαλουπόλεις, καθώς και η απεξάρτηση της χώρας από το πετρέλαιο.
Τα δεδομένα στη Διεθνή Σκηνή
Η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων διευρύνεται, με χώρες όπως η Κίνα, οι Ηνωμένες Πολιτείες και ορισμένα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μια έκθεση προοπτικής που δημοσιεύθηκε τον Μάιο από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA), ανέφερε ότι ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2018 υπερέβη τα 5,1 εκατομμύρια, αυξάνοντάς στα 2 εκατομμύρια από το προηγούμενο έτος και σχεδόν διπλασιάζοντας τον αριθμό των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Κίνα παρέμεινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο και, μέχρι το 2030, αναμένεται να κατέχει το 57% της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ινδία τέλος, έχει τεράστιο δρόμο μπροστά της ώστε να αντεπεξέλθει στις αντικειμενικές δυσκολίες, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης της υποδομής φόρτισης καθώς και της βελτίωσης της διαθέσιμης τεχνολογίας της.
Η υπουργός Οικονομικών Nirmala Sitharaman την περασμένη Παρασκευή παρουσίασε τον νέο προϋπολογισμό της χώρας, όπου δήλωσε ότι η κυβέρνησή της θα παρέχει επιπλέον έκπτωση φόρου εισοδήματος 150.000 ρουπίες (περίπου 2.185 δολάρια επί των τόκων που καταβλήθηκαν για δάνεια για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Έτσι, οι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων μπορούν να συγκεντρώσουν περίπου 250.000 ρουπίες σε συνολικά οφέλη κατά τη διάρκεια ολόκληρης της περιόδου δανεισμού τους.
Από την πλευρά της αγοράς, ο αναπληρωτής διευθυντής πρόγνωσης αυτοκινήτων στην HIS Markit Puneet Gupta, εξήγησε ότι: «Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αμελητέες σε ετήσια βάση, καθώς μέσα σε ένα χρόνο πωλήθηκαν μόλις 2.000 οχήματα».
Η Ινδία επίσης μείωσε το κόστος φορολογίας των ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με εκείνα που λειτουργούν με κινητήρες καύσης. Ο Gupta εξήγησε ότι ένα SUV που λειτουργεί με καύσιμα χρεώνεται 28% στο φόρο αγαθών και υπηρεσιών (GST). Επιπλέον, εισπράττεται πρόσθετος φόρος περίπου 20%. Τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία έχουν μια μέση τιμή πώλησης 19.000 δολάρια στην Ινδία, αρχικά φορολογούσαν μόνο το 12% της GST. Ο αριθμός αυτός μειώθηκε στο 5%, σύμφωνα με τον Gupta.
Οι μοχλοί «πίεσης» της κυκλοφορίας ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους της Ινδίας είναι η μείωση των επιπέδων ρύπανσης στις κεντρικές μεγαλουπόλεις, καθώς και η απεξάρτηση της χώρας από το πετρέλαιο.
Τα δεδομένα στη Διεθνή Σκηνή
Η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων διευρύνεται, με χώρες όπως η Κίνα, οι Ηνωμένες Πολιτείες και ορισμένα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μια έκθεση προοπτικής που δημοσιεύθηκε τον Μάιο από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA), ανέφερε ότι ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2018 υπερέβη τα 5,1 εκατομμύρια, αυξάνοντάς στα 2 εκατομμύρια από το προηγούμενο έτος και σχεδόν διπλασιάζοντας τον αριθμό των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Κίνα παρέμεινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο και, μέχρι το 2030, αναμένεται να κατέχει το 57% της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Ινδία τέλος, έχει τεράστιο δρόμο μπροστά της ώστε να αντεπεξέλθει στις αντικειμενικές δυσκολίες, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης της υποδομής φόρτισης καθώς και της βελτίωσης της διαθέσιμης τεχνολογίας της.