Ηλεκτρισμός

Τα κριτήρια επιλογής των επενδυτών που θέτει ο ΑΔΜΗΕ για τη διασύνδεση Κρήτη - Αττική

Τα κριτήρια επιλογής των επενδυτών που θέτει ο ΑΔΜΗΕ για τη διασύνδεση Κρήτη - Αττική

Βάση για τον καθορισμό του WACC θα αποτελέσει το αντίστοιχο για το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας που ξεκινά από 7% και πέφτει κλιμακωτά στο 6%

Το ύψος του ρυθμιζόμενου εσόδου και της μεσοσταθμικής απόδοσης κεφαλαίου (WACC) θα καθορίσουν την προσέλευση των ενδιαφερόμενων επενδυτών, αλλά και το τίμημα που αυτοί θα προσφέρουν για την είσοδό τους στο μετοχικό κεφάλαιο της θυγατρικής εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection» του ΑΔΜΗΕ που έχει αναλάβει την χρηματοδότηση και κατασκευή της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική.
Αυτός είναι ο λόγος που ο ΑΔΜΗΕ μαζί με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που απέστειλε χθες (14/3) στη ΡΑΕ προς έγκριση απέστειλε και επικαιροποιημένα στοιχεία για το έργο της διασύνδεσης ώστε να υπολογισθούν το επιτρεπόμενο έσοδο και το WACC.
Όπως εξάλλου αναφέρει ο ΑΔΜΗΕ στη σχετική ανακοίνωσή του, ο μειοδότης από τους προεπιλεγέντες επενδυτές της πρώτης φάσης του διαγωνισμού που θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές, θα επιλεγεί με βάση το μικρότερο ΙRR.
Βάση για τον καθορισμό του WACC της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική θα αποτελέσει το αντίστοιχο που έχει εγκρίνει η ΡΑΕ για το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας κατά τη ρυθμιστική περίοδο 2018 - 2021 και το οποίο ξεκινάει από το 7% και πέφτει κλιμακωτά ανά έτος, για να φτάσει στο τέλος της περιόδου στο 6%.
Επ’ αυτού του ποσοστού ο ΑΔΜΗΕ έχει ζητήσει premium για τη διασύνδεση της Κρήτης, κάτι που προβλέπει ο κανονισμός της ΡΑΕ για έργα μείζονος σημασίας.
Το premium αυτό κυμαίνεται από 1 έως 2,5% και ο ΑΔΜΗΕ φέρεται να διεκδικεί το ανώτατο όριο του 2,5%.

pin14.3

Διαδικασία μειοδοσίας για το IRR

H διαδικασία, σύμφωνα με πληροφορίες θα προβλέπει ένα IRR βάσης, το οποίο θα λειτουργεί ως «ταβάνι», και οι υποψήφιοι επενδυτές θα μειοδοτούν προς τα κάτω προκειμένου να επιλεγεί αυτός που θα προσφέρει το χαμηλότερο απαιτητό IRR.
Το νούμερο αυτό θα είναι συνάρτηση του χρονικού διαστήματος που είναι διατεθειμένος να μείνει στην «Αριάδνη» ο επενδυτής.
Και αυτό γιατί η «Αριάδνη» θα αναλάβει την κατασκευή της διασύνδεσης με τη διαδικασία της παραχώρησης έργου.
Θα καταστεί δηλαδή παραχωρησιούχος, θα κατασκευάσει το έργο το οποίο και θα παραδώσει στη συνέχεια στον ΑΔΜΗΕ και θα αποζημιώνεται με ποσοστά επί των εσόδων της εκμετάλλευσης του έργου.
Η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ φέρεται να έχει κάνει ήδη επαφές με ευρωπαίους Διαχειριστές που έχουν εκδηλώσει κατ’ αρχήν ενδιαφέρον για την διασύνδεση της Κρήτης, οι οποίοι δεν αποκλείεται να εμφανισθούν και ως μια διευρυμένη κοινοπραξία όπως στην περίπτωση του ΔΕΣΦΑ.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης