Στοχεύει στην εκμετάλλευση και αξιοποίηση των 7 εκατ. πελατών που διαθέτει για την διείσδυση στη νέα αγορά
Πρεμιέρα στην αγορά φυσικού αερίου αναμένεται να κάνει στις αρχές Απριλίου η ΔΕΗ, οπότε και θα βγει στο αέρα διαφημιστική καμπάνια για την προβολή συνδυαστικών πακέτων πώλησης ρεύματος και φυσικού αερίου τόσο σε οικιακούς καταναλωτές όσο και σε επιχειρήσεις.
Η δραστηριοποίηση της ΔΕΗ στην αγορά φυσικού αερίου είναι μια στρατηγική επιλογή με στόχο να αντισταθμίσει την πίεση που θα υποστεί λόγω της υποχρεωτικής απώλειας μεριδίου από την λιανική αγορά ρεύματος.
Παράλληλα, σήμερα (6/3) το απόγευμα μετά τις 6 θα κατατεθεί στην Βουλή τροπολογία για τις προδιαγραφές πώλησης των λιγνιτικών μονάδων.
Η σχετική απόφαση έχει ληφθεί από τη διοίκηση της ΔΕΗ εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο, ενώ τον Μάρτιο του 2018 έλαβε άδεια προμήθειας φυσικού αερίου από τη ΡΑΕ διάρκειας 20 ετών.
Το επιχειρηματικό σχέδιο της ΔΕΗ περιλαμβάνει τη διείσδυση τόσο στη λιανική αγορά με την πώληση συνδυασμού ενεργειακών προϊόντων (ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο) όπως κάνουν ήδη εναλλακτικοί προμηθευτές ενέργειας, όπως και την προμήθεια αερίου σε συμπιεσμένη ή υγροποιημένη μορφή σε περιοχές που δεν βρίσκονται κοντά σε δίκτυα και νησιά.
Μάλιστα έχει υπάρξει μια κατ’ αρχήν σχετική συμφωνία με τη ΔΕΠΑ, η οποία όμως δεν έχει προχωρήσει.
Και αυτό κυρίως λόγω του ρευστού τοπίου στην αγορά του φυσικού αερίου εν όψει της αναδιάρθρωσης της ίδιας της ΔΕΠΑ και της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Ώρα για… δράση
Παρά το γεγονός ότι το τοπίο στην αγορά φυσικού αερίου παραμένει ρευστό, ενώ και η ίδια η ΔΕΗ έχει ανοιχτό το μείζον ζήτημα της πώλησης των λιγνιτικών μονάδων, η διοίκηση της επιχείρησης εκτιμά ότι δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος και πρέπει να προχωρήσει σε κινήσεις που θα ανοίξουν νέα πεδία δράσης για τη ΔΕΗ.
Αντιμετωπίζει δε, με αισιοδοξία την πορεία της επιχείρησης στο φυσικό αέριο κυρίως λόγω της ευρωπαϊκής εμπειρίας που δείχνει ότι οι μεγάλοι παίχτες του ηλεκτρισμού κατακτούν μερίδια περί το 30% όταν μπαίνουν στο αέριο.
Το γεγονός είναι εξηγήσιμο, δεδομένης της ευρείας πελατειακής βάσης που διαθέτουν οι μεγάλες εταιρείες του ρεύματος που στην περίπτωση της ΔΕΗ ξεπερνά τα 7 εκατομμύρια καταναλωτές.
Στη ΔΕΗ θεωρούν ότι η ιδιαίτερα στενή σχέση που έχουν με τους πελάτες τους και η εμπιστοσύνη στη συνείδηση των καταναλωτών, όπως άλλωστε δείχνουν όλες οι έρευνες αγοράς που έχουν πραγματοποιηθεί, αποτελούν στοιχεία που ενισχύουν την προοπτική να αποκτήσει σύντομα, ικανοποιητικό μερίδιο στο αέριο.
Έτσι, προσφέροντας συνδυαστικά τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, θα μπορούσε να αντισταθμίσει από την άποψη του τζίρου, τη δρομολογούμενη μείωση του πελατολογίου της στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, στο πλαίσιο των μνημονιακών στόχων που έχουν τεθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στην έδρα της ΔΕΗ στην οδό Χαλκοκονδύλη βρίσκονται σε πυρετώδεις προετοιμασίες εν όψει της έναρξης της διαφημιστικής καμπάνιας, ενώ ήδη έχουν γίνει αγορές φυσικού αερίου τόσο για την κάλυψη των αναγκών της ΔΕΗ για την παραγωγή ρεύματος όσο και προκειμένου να διαμορφωθούν τα συνδυαστικά πακέτα για τους καταναλωτές.
Η τροπολογία για τους λιγνίτες σήμερα στην βουλή
Παράλληλα σύμφωνα με όσα δήλωσε χθες 5/3 ο ΥΠΕΝ κ. Γιώργος Σταθάκης σήμερα θα κατατεθεί στην βουλή η τροπολογία για τους λιγνίτες με στόχο να εξομαλυνθεί η αποτίμηση και πώληση των επιλεγέντων μονάδων.
Ασφαλώς και η ΔΕΗ θα πρέπει να δει μπροστά, όπως κάνει με την είσοδό της σε νέες αγορές και όχι να παγιδεύεται σε ατέρμονες διαδικασίες όπως αυτή της πώλησης των λιγνιτικών.
www.worldenergynews.gr