Η Γερμανία θέλει να θέσει τις βάσεις τους επόμενους μήνες για την παραγωγή μπαταριών μεγάλης κλίμακας στην Ευρώπη - Ο υπουργός Οικονομίας Peter Altmaier δήλωσε ότι αναμένει επενδυτικές αποφάσεις από δύο κοινοπραξίες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019
Η γερμανική κυβέρνηση θα χρηματοδοτήσει μια ερευνητική μονάδα που θα προσφέρει στις επιχειρήσεις στη Γερμανία τεχνογνωσία για την ανάπτυξη κυψελών μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα (EV), δήλωσε η υπουργός επιστημών την Τετάρτη 23/1/2019, επιδιώκοντας να ανταγωνιστεί τους ασιάτες παραγωγούς που κυριαρχούν η βιομηχανία.
Η Anja Karliczek ανακοίνωσε ότι το υπουργείο θα επενδύσει 500 εκατομμύρια ευρώ για να υποστηρίξει την έρευνα τόσο στην υφιστάμενη όσο και στην επόμενη γενιά τεχνολογίας κυψελών μπαταριών EV.
"Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν πρέπει να εξαρτάται από τους προμηθευτές της Ασίας", δήλωσε η Karliczek σε μια επιχειρηματική διάσκεψη στο Βερολίνο.
"Αυτό δεν είναι μόνο ζήτημα ανεξαρτησίας, αλλά και ζήτημα διατήρησης της ανταγωνιστικότητας της γερμανικής οικονομίας".
Η νέα μονάδα αποσκοπεί στη μεταφορά known-how από το γερμανικό επιστημονικό ινστιτούτο Fraunhofer σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του κινδύνου για τις εταιρείες που είναι έτοιμες να ξεκινήσουν την παραγωγή ηλεκτρικών στηλών.
Δεν έγινε γνωστό το χρονοδιάγραμμα για την επένδυση των κεφαλαίων ή αν θα δοθούν κάποια χρήματα απευθείας σε γερμανικές επιχειρήσεις, ή στήριξη που επιτρέπεται υπό ορισμένες προϋποθέσεις βάσει των κανόνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών σε περιοχές στρατηγικής σημασίας.
Τα κεφάλαια του υπουργείου επιστημών ανέρχονται στο ποσό των 1 δισεκατομμυρίου ευρώ που προορίζεται, από τον υπουργό Οικονομίας Peter Altmaier, για τη στήριξη εταιρικών συμμαχιών που είναι έτοιμες να επενδύσουν σε μια μεγάλης κλίμακας παραγωγή ηλεκτρικών κυψελών μπαταριών αυτοκινήτου στη Γερμανία.
Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης θέλει να προστατεύσει την αυτοκινητοβιομηχανία της και να εξασφαλίσει θέσεις εργασίας καθώς τα οχήματα απομακρύνονται από τη χρήση κινητήρων καύσης.
Η κυβέρνηση θα αποφασίσει μέχρι τα μέσα του έτους που θα κατασκευαστεί το ερευνητικό ίδρυμα και θα προχωρήσεις γρήγορα τις διαδικασίες κατασκευής, δήλωσε η Karliczek.
Οι γερμανικές εταιρείες BMZ, Liacon Batteries, Customcells, EAS Batteries και TerraE θα συμμετάσχουν στη δημιουργία της εγκατάστασης, ανέφερε η υπουργός.
Ο κατασκευαστής μπαταριών Leclanche με έδρα την Ελβετία, ο οποίος διαθέτει τα περισσότερα από τα εργοστάσια παραγωγής του στη Γερμανία, θα συμμετάσχει επίσης.
Στην παγκόσμια παραγωγή μπαταριών EV κυριαρχεί η ιαπωνική Panasonic Corp, νοτιοκορεάτες κατασκευαστές Samsung SDI Co και LG Chem και η κινεζική Contemporary Amperex Technology Co (CATL)
Η CATL ανακοίνωσε τον Ιούλιο ότι θα κατασκευάσει τον πρώτο της ευρωπαϊκό χώρο παραγωγής στη Γερμανία και το εργοστάσιο θα προμηθεύσει την αυτοκινητοβιομηχανία BMW με μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε τη δική της Ευρωπαϊκή Συμμαχία Μπαταρίας (EBA) το 2017 σε μια προσπάθεια να στηρίξει την παραγωγή της ΕΕ.
Μέχρι στιγμής, η σουηδική Northvolt είναι η μόνη σοβαρή ευρωπαϊκή επιχείρηση στον τομέα.
Η Γερμανία θέλει να θέσει τις βάσεις τους επόμενους μήνες για την παραγωγή μπαταριών μεγάλης κλίμακας στην Ευρώπη. Ο υπουργός Οικονομίας Peter Altmaier δήλωσε ότι αναμένει επενδυτικές αποφάσεις από δύο κοινοπραξίες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019.
Σύμφωνα με το Reuters μεταξύ των εταιρειών που συμμετέχουν σε συνομιλίες με την Altmaier σχετικά με την οικοδόμηση γερμανικών συμμαχιών για τις μπαταρίες είναι η Varta, η χημική BASF και η γερμανική θυγατρική της της Ford, η Ford-Werke GmbH.
www.worldenergynews.gr