Τελευταία Νέα
Ηλεκτρισμός

Χρηματοδότηση από την ΕΕ της δεύτερης γραμμής μεταφοράς ρεύματος Ελλάδας – Βουλγαρίας διεκδικεί ο ΑΔΜΗΕ

Χρηματοδότηση από την ΕΕ της δεύτερης γραμμής μεταφοράς ρεύματος Ελλάδας – Βουλγαρίας διεκδικεί ο ΑΔΜΗΕ

Η κατασκευή της νέας γραμμής αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2019 και να ολοκληρωθεί τρία χρόνια αργότερα

Με εντατικό ρυθμό συνεχίστηκε εντός του 2018 από τον ΑΔΜΗΕ η προετοιμασία υλοποίησης της δεύτερης γραμμής μεταφοράς 400 kV Ελλάδας - Βουλγαρίας, για τη διασύνδεση του ΚΥΤ Νέας Σάντας στο Νομό Ροδόπης με το κέντρο παραγωγής Maritsa East 1 στη γειτονική χώρα.
Έτσι, η γραμμή μεταφοράς συγκαταλέγεται πλέον στα υποψήφια προς χρηματοδότηση έργα από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό CEF (Connecting Europe Facility), καθώς ο ΑΔΜΗΕ κατέθεσε σχετικό αίτημα μέσα στο δεύτερο χρονικό «παράθυρο» υποβολής αιτήσεων στον μηχανισμό, το οποίο διήρκεσε έως τις 11 Οκτωβρίου 2018.
Τον δρόμο για το αίτημα χρηματοδότησης άνοιξε η απόφαση διασυνοριακού επιμερισμού του κόστους, την οποία εξέδωσαν νωρίτερα οι Ρυθμιστικές Αρχές Ενέργειας Ελλάδας και Βουλγαρίας.
Παράλληλα, μέσα στο 2018 εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο, ενώ επίσης ολοκληρώθηκαν και οι τεχνικές μελέτες, οι οποίες είχαν επίσης συγχρηματοδοτηθεί από το CEF. 
Η νέα γραμμή μεταφοράς αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται το φθινόπωρο του 2019, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης στα τέλη του 2022.
Έτσι, εκτιμάται πως θα ηλεκτρισθεί εντός του 2023, ώστε να συμπληρώσει την υπάρχουσα διασύνδεση των δύο χωρών, δηλαδή την υπάρχουσα γραμμή 400  kV μεταξύ του ΚΥΤ Θεσσαλονίκης και του Blagoevgrad στη Βουλγαρία.

Στα 8 εκατ. ευρώ η ελληνική συμμετοχή

Ο προϋπολογισμός του ελληνικού σκέλους του έργου ανέρχεται σε 8 εκατ. ευρώ, καθώς το τμήμα του εντός της χώρας μας είναι αρκετά μικρό, συγκριτικά με την απόσταση που θα διατρέχει εντός του βουλγαρικού εδάφους.
Είναι ενδεικτικό πως από τα 150 χιλιόμετρα, που θα είναι το συνολικό μήκος της γραμμής μεταφοράς, το ελληνικό τμήμα του αγγίζει μόλις τα 30 χιλιόμετρα, εξ ολοκλήρου εντός της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης.
Η δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω του Connecting Europe Facility οφείλεται στο γεγονός ότι η γραμμή μεταφοράς συγκαταλέγεται στα ευρωπαϊκά Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), καθώς θεωρείται σημαντική από την άποψη των προοπτικών ανάπτυξης της ενιαίας αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Κι αυτό γιατί θα αυξήσει την ικανότητα μεταφοράς μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, ενισχύοντας τον «διάδρομο» Βορρά - Νότου.
Παράλληλα, θα έχει σημαντική θετική επίπτωση στην ασφαλή λειτουργία των διασυνδέσεων μεταξύ του ευρωπαϊκού και του τουρκικού Συστήματος μεταφοράς, ενώ θα συνεισφέρει στην ακόμη καλύτερη αξιοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ τόσο στη βορειοανατολική Ελλάδα, όσο και στην βορειοανατολική και νότια Βουλγαρία.
Η δεύτερη διασυνδετική γραμμή Ελλάδας - Βουλγαρίας αποτελεί το κυριότερο διεθνείς έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη από τον ΑΔΜΗΕ.
Σύμφωνα με τον Διαχειριστή, η προώθηση των διεθνών διασυνδέσεων αποτελεί το μέσο για τη σύζευξη των εθνικών αγορών ηλεκτρικής ενέργειας, που θα γίνει μέσω της εφαρμογής του Target Model, ενώ την ίδια στιγμή ενισχύουν το διασυνοριακό εμπόριο ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και την περιφερειακή συνεργασία.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης