Δυο κινεζικά λιμάνια αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων που κατασκευάζονται κοντά σε κρίσιμες ισραηλινές τοποθεσίες προκαλούν ανησυχίες σχετικά με πιθανά ζητήματα ασφάλειας και σχέσεις με την Ουάσινγκτον...
Η Κίνα κατασκευάζει λιμάνια σε δύο τοποθεσίες όπου ο 6ος στόλος των ΗΠΑ αναπτύσσεται, στη Haifa, δίπλα από την κύρια ναυτική βάση του Ισραήλ και την Ashdod κοντά στο Τελ Αβίβ, προκαλώντας ανησυχίες για τη στρατιωτική δυναμική της Κίνας στη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή.
«Το εμπορικό λιμάνι της Χάιφα καταλήγει στη διαδρομή εξόδου από την παρακείμενη ισραηλινή ναυτική βάση, όπου σταθμεύει ο ισραηλινός στόλος και τα υποβρύχια και ο οποίος, σύμφωνα με ξένες αναφορές των μέσων ενημέρωσης, διατηρεί την ικανότητα να εκτοξεύει πυρηνικούς πυραύλους.
«Κανείς στο Ισραήλ δεν σκέφτηκε τις στρατηγικές συνέπειες», δήλωσε ο Haaretz τον Σεπτέμβριο του 2018.
Το αμερικανικό θωρηκτό «Arleigh Burke» επισκέφθηκε τη Χάιφα στις 25 Οκτωβρίου για να υποστηρίξει τον 6ο Στόλο που εδρεύει στη Νάπολη της Ιταλίας.
Η Shanghai International Port Group (SIPG) υπέγραψε τη σύμβαση του Χάιφα το 2015, άρχισε να κατασκευάζει τον Ιούνιο και πρόκειται να λειτουργήσει το Bayport Terminal για 25 χρόνια από το 2021.
Η SIPG υπέγραψε μνημόνια συμφωνίας με τους λιμένες των ΗΠΑ στο Σιάτλ, την Ουάσινγκτον το 2006 και την Αρχή Λιμένων Γεωργίας το 2004, καθώς και τη Βαρκελώνη, την Ισπανία το 2006.
Η SIPG συνεργάζεται επίσης με τους ευρωπαϊκούς λιμένες στο Ρότερνταμ, το Αμβούργο και το Λονδίνο και δύο λιμάνια στην Ιαπωνία, ανέφερε η ιστοσελίδα της.
Η εταιρεία China Harbor Engineering, μία από τις μεγαλύτερες κρατικές επιχειρήσεις της Κίνας, είναι εν τω μεταξύ κατασκευάζει λιμάνι στο Ashdod, 40 μίλια νότια του Τελ Αβίβ.
«Με κόστος 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά σχέδια της Κίνας στο Ισραήλ, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα για την κινεζική εταιρεία China Harbor Engineering», γράφει ο Arthur Herman, ανώτερος συνεργάτης στο think tank του Ινστιτούτου Hudson τον Νοέμβριο του 2018.
Το λιμάνι της Ashdod φιλοξένησε το αμερικανικό θωρηκτό «Ross» τον Οκτώβριο του 2018, το οποίο υποστηρίζει τα συμφέροντα των ΗΠΑ στην περιοχή δραστηριοτήτων 6ου Στόλου των ΗΠΑ» , ανέφερε ένας αξιωματικός των δημοσίων υποθέσεων USS Ross στην ιστοσελίδα του Ναυτικού.
Το Υπουργείο Μεταφορών του Ισραήλ και η Αρχή Λιμένων επέτρεψαν την κατασκευή των κινεζικών λιμένων στη Χάιφα και το Αζτόντ «με μηδενική συμμετοχή του [ισραηλινού] Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας και χωρίς το Ισραηλινό Ναυτικό», ανέφερε ο Haaretz.
«Η πρώτη ανησυχία αφορά τον έλεγχο της κινεζικής στρατηγικής υποδομής και της δυνατότητας κατασκοπείας», ανέφερε ο Economist.
«Ισραηλινά υποβρύχια, που αναφέρθηκαν ευρέως ότι είναι ικανά να εκτοξεύουν πυρηνικούς πυραύλους, είναι αγκυροβολημένα στη Χάιφα.
Ωστόσο, η συμφωνία με την κινεζική εταιρεία δεν συζητήθηκε ποτέ από το υπουργικό συμβούλιο ή το Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας, μια κατάσταση που ένας [ισραηλινός] υπουργός χαρακτήρισε ως εκπληκτικό», ανέφερε ο Economist.
Εμπορικές διαδρομές
«Υπάρχουν σκεπτικιστές σε πολλά ισραηλινά πολιτικά κόμματα και μεταξύ πρώην αξιωματούχων της εθνικής ασφάλειας, οι οποίοι προειδοποιούν για ενδεχόμενα ζητήματα ασφάλειας και πιθανές τριβές με τις Ηνωμένες Πολιτείες λόγω κινεζικής συμμετοχής σε ισραηλινά έργα υποδομής», γράφει η Elliott Abrams, το Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων που εδρεύει στην Ουάσινγκτον και πρώην αναπληρωτής σύμβουλος για την εθνική ασφάλεια στον Πρόεδρο George W Bush.
Τα λιμάνια αποτελούν μέρος της διεθνούς, πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων της Belt and Road Initiative της Κίνας.
Το έργο Belt and Road θα συνδέσει την Κίνα με άλλες χώρες της Ασίας, της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης κατά κερδοφόρα εμπορικά δρομολόγια σε όλη την ξηρά και τη θάλασσα, με το Ashdod να αποτελεί το κρίσιμο λιμάνι για ναυτιλιακό εμπόριο με την Ευρώπη, δήλωσε ο Abrams.
Οι λιμένες της Χάιφα και της Ασστόντ της Κίνας αποτελούν μέρος μιας «φιλόδοξης στρατηγικής για τη διευθέτηση των τριών βασικών πόρων για το μέλλον της Κίνας: πετροχημικά, καταναλωτικές αγορές και προηγμένη τεχνολογία», ανέφερε στη σύντομη αναφορά του για το 2018.¨
Το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο στη Μέση Ανατολή πληρώνουν την ανάπτυξη της Κίνα
Η Μέση Ανατολή θα προσφέρει επίσης μια τεράστια εμπορική αγορά για την αγορά κινεζικών εξαγωγών, συμπεριλαμβανομένων καταναλωτικών αγαθών, ηλεκτρονικών ειδών και άλλων ειδών.
Ο Gilad Cohen, αναπληρωτής γενικός διευθυντής του ισραηλινού Υπουργείου Εξωτερικών για την Ασία και τον Ειρηνικό, είναι αναστατωμένος στις κινεζικές επενδύσεις στο Ισραήλ.
«Πρόσφατα αυξάνονται οι προειδοποιήσεις για να μην επιτραπεί στην Κίνα να συμμετάσχει σε έργα και επενδύσεις στο Ισραήλ».
Ο Cohen είπε τον Οκτώβριο.
Υπάρχουν ορισμένοι που φθάνουν μέχρι να θεωρήσουν οποιαδήποτε οικονομική ανάμειξη της Κίνας στην περιοχή μας ως απειλή για τα συμφέροντά μας και ως κίνδυνο για την οικονομική μας ανεξαρτησία. Οι δηλώσεις αυτές είναι επιζήμιες για τις σχέσεις μεταξύ των χωρών.
«Είμαστε μια χώρα με εμπιστοσύνη στις ικανότητές της, χωρίς να φοβόμαστε την έκθεση σε νέες αγορές, ενώ προστατεύουμε την ασφάλεια και τα στρατηγικά μας συμφέροντα», γράφει ο Cohen σε ένα δημοσιευμένο τεύχος γνωμοδότησης με τίτλο: «Πόσο κοντά στην Κίνα είναι πολύ κοντά στο Ισραήλ;».
Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Netanyahu εν τω μεταξύ φιλοξένησε τον αντιπρόεδρο της Κίνας Wang Qishan μαζί με τον Jack Ma, διευθύνοντα σύμβουλο και ιδρυτή του κολοσσού Alibaba του ηλεκτρονικού εμπορίου, στην Ιερουσαλήμ τον Οκτώβριο.
Η σύνοδος κορυφής «αντικατοπτρίζει τους αυξανόμενους δεσμούς μεταξύ των χωρών μας, των οικονομιών μας, των λαών μας», δήλωσε ο Netanyahu.
Το 2017, ο Netanyahu επισκέφθηκε το Πεκίνο και συναντήθηκε με τον κινέζο πρόεδρο Xi Jinping.
Η Κίνα εγκαθίδρυσε διπλωματικές σχέσεις με το Ισραήλ το 1992, όταν οι Deng Xiaoping και Yitzhak Rabin ανέλαβαν την εξουσία και εξακολουθούν να υποστηρίζουν το Ισραήλ κατά τη διάρκεια των ψηφοφοριών στα Ηνωμένα Έθνη.
www.worldenergynews.gr
«Το εμπορικό λιμάνι της Χάιφα καταλήγει στη διαδρομή εξόδου από την παρακείμενη ισραηλινή ναυτική βάση, όπου σταθμεύει ο ισραηλινός στόλος και τα υποβρύχια και ο οποίος, σύμφωνα με ξένες αναφορές των μέσων ενημέρωσης, διατηρεί την ικανότητα να εκτοξεύει πυρηνικούς πυραύλους.
«Κανείς στο Ισραήλ δεν σκέφτηκε τις στρατηγικές συνέπειες», δήλωσε ο Haaretz τον Σεπτέμβριο του 2018.
Το αμερικανικό θωρηκτό «Arleigh Burke» επισκέφθηκε τη Χάιφα στις 25 Οκτωβρίου για να υποστηρίξει τον 6ο Στόλο που εδρεύει στη Νάπολη της Ιταλίας.
Η Shanghai International Port Group (SIPG) υπέγραψε τη σύμβαση του Χάιφα το 2015, άρχισε να κατασκευάζει τον Ιούνιο και πρόκειται να λειτουργήσει το Bayport Terminal για 25 χρόνια από το 2021.
Η SIPG υπέγραψε μνημόνια συμφωνίας με τους λιμένες των ΗΠΑ στο Σιάτλ, την Ουάσινγκτον το 2006 και την Αρχή Λιμένων Γεωργίας το 2004, καθώς και τη Βαρκελώνη, την Ισπανία το 2006.
Η SIPG συνεργάζεται επίσης με τους ευρωπαϊκούς λιμένες στο Ρότερνταμ, το Αμβούργο και το Λονδίνο και δύο λιμάνια στην Ιαπωνία, ανέφερε η ιστοσελίδα της.
Η εταιρεία China Harbor Engineering, μία από τις μεγαλύτερες κρατικές επιχειρήσεις της Κίνας, είναι εν τω μεταξύ κατασκευάζει λιμάνι στο Ashdod, 40 μίλια νότια του Τελ Αβίβ.
«Με κόστος 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά σχέδια της Κίνας στο Ισραήλ, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα για την κινεζική εταιρεία China Harbor Engineering», γράφει ο Arthur Herman, ανώτερος συνεργάτης στο think tank του Ινστιτούτου Hudson τον Νοέμβριο του 2018.
Το λιμάνι της Ashdod φιλοξένησε το αμερικανικό θωρηκτό «Ross» τον Οκτώβριο του 2018, το οποίο υποστηρίζει τα συμφέροντα των ΗΠΑ στην περιοχή δραστηριοτήτων 6ου Στόλου των ΗΠΑ» , ανέφερε ένας αξιωματικός των δημοσίων υποθέσεων USS Ross στην ιστοσελίδα του Ναυτικού.
Το Υπουργείο Μεταφορών του Ισραήλ και η Αρχή Λιμένων επέτρεψαν την κατασκευή των κινεζικών λιμένων στη Χάιφα και το Αζτόντ «με μηδενική συμμετοχή του [ισραηλινού] Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας και χωρίς το Ισραηλινό Ναυτικό», ανέφερε ο Haaretz.
«Η πρώτη ανησυχία αφορά τον έλεγχο της κινεζικής στρατηγικής υποδομής και της δυνατότητας κατασκοπείας», ανέφερε ο Economist.
«Ισραηλινά υποβρύχια, που αναφέρθηκαν ευρέως ότι είναι ικανά να εκτοξεύουν πυρηνικούς πυραύλους, είναι αγκυροβολημένα στη Χάιφα.
Ωστόσο, η συμφωνία με την κινεζική εταιρεία δεν συζητήθηκε ποτέ από το υπουργικό συμβούλιο ή το Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας, μια κατάσταση που ένας [ισραηλινός] υπουργός χαρακτήρισε ως εκπληκτικό», ανέφερε ο Economist.
Εμπορικές διαδρομές
«Υπάρχουν σκεπτικιστές σε πολλά ισραηλινά πολιτικά κόμματα και μεταξύ πρώην αξιωματούχων της εθνικής ασφάλειας, οι οποίοι προειδοποιούν για ενδεχόμενα ζητήματα ασφάλειας και πιθανές τριβές με τις Ηνωμένες Πολιτείες λόγω κινεζικής συμμετοχής σε ισραηλινά έργα υποδομής», γράφει η Elliott Abrams, το Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων που εδρεύει στην Ουάσινγκτον και πρώην αναπληρωτής σύμβουλος για την εθνική ασφάλεια στον Πρόεδρο George W Bush.
Τα λιμάνια αποτελούν μέρος της διεθνούς, πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων της Belt and Road Initiative της Κίνας.
Το έργο Belt and Road θα συνδέσει την Κίνα με άλλες χώρες της Ασίας, της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης κατά κερδοφόρα εμπορικά δρομολόγια σε όλη την ξηρά και τη θάλασσα, με το Ashdod να αποτελεί το κρίσιμο λιμάνι για ναυτιλιακό εμπόριο με την Ευρώπη, δήλωσε ο Abrams.
Οι λιμένες της Χάιφα και της Ασστόντ της Κίνας αποτελούν μέρος μιας «φιλόδοξης στρατηγικής για τη διευθέτηση των τριών βασικών πόρων για το μέλλον της Κίνας: πετροχημικά, καταναλωτικές αγορές και προηγμένη τεχνολογία», ανέφερε στη σύντομη αναφορά του για το 2018.¨
Το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο στη Μέση Ανατολή πληρώνουν την ανάπτυξη της Κίνα
Η Μέση Ανατολή θα προσφέρει επίσης μια τεράστια εμπορική αγορά για την αγορά κινεζικών εξαγωγών, συμπεριλαμβανομένων καταναλωτικών αγαθών, ηλεκτρονικών ειδών και άλλων ειδών.
Ο Gilad Cohen, αναπληρωτής γενικός διευθυντής του ισραηλινού Υπουργείου Εξωτερικών για την Ασία και τον Ειρηνικό, είναι αναστατωμένος στις κινεζικές επενδύσεις στο Ισραήλ.
«Πρόσφατα αυξάνονται οι προειδοποιήσεις για να μην επιτραπεί στην Κίνα να συμμετάσχει σε έργα και επενδύσεις στο Ισραήλ».
Ο Cohen είπε τον Οκτώβριο.
Υπάρχουν ορισμένοι που φθάνουν μέχρι να θεωρήσουν οποιαδήποτε οικονομική ανάμειξη της Κίνας στην περιοχή μας ως απειλή για τα συμφέροντά μας και ως κίνδυνο για την οικονομική μας ανεξαρτησία. Οι δηλώσεις αυτές είναι επιζήμιες για τις σχέσεις μεταξύ των χωρών.
«Είμαστε μια χώρα με εμπιστοσύνη στις ικανότητές της, χωρίς να φοβόμαστε την έκθεση σε νέες αγορές, ενώ προστατεύουμε την ασφάλεια και τα στρατηγικά μας συμφέροντα», γράφει ο Cohen σε ένα δημοσιευμένο τεύχος γνωμοδότησης με τίτλο: «Πόσο κοντά στην Κίνα είναι πολύ κοντά στο Ισραήλ;».
Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ Netanyahu εν τω μεταξύ φιλοξένησε τον αντιπρόεδρο της Κίνας Wang Qishan μαζί με τον Jack Ma, διευθύνοντα σύμβουλο και ιδρυτή του κολοσσού Alibaba του ηλεκτρονικού εμπορίου, στην Ιερουσαλήμ τον Οκτώβριο.
Η σύνοδος κορυφής «αντικατοπτρίζει τους αυξανόμενους δεσμούς μεταξύ των χωρών μας, των οικονομιών μας, των λαών μας», δήλωσε ο Netanyahu.
Το 2017, ο Netanyahu επισκέφθηκε το Πεκίνο και συναντήθηκε με τον κινέζο πρόεδρο Xi Jinping.
Η Κίνα εγκαθίδρυσε διπλωματικές σχέσεις με το Ισραήλ το 1992, όταν οι Deng Xiaoping και Yitzhak Rabin ανέλαβαν την εξουσία και εξακολουθούν να υποστηρίζουν το Ισραήλ κατά τη διάρκεια των ψηφοφοριών στα Ηνωμένα Έθνη.
www.worldenergynews.gr