Aναζητείται ο χώρος για την υλοποίηση της επένδυσης
Μια σημαντική επένδυση ενδέχεται να υλοποιηθεί στην παράκτια περιοχή της Αττικής με αντικείμενο την κατασκευή scrubbers, δηλαδή των μηχανημάτων που τοποθετούνται στα πλοία μα στόχο να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου – SOx – ώστε να ευθυγραμμιστεί η ναυτιλία με τις προδιαγραφές του IMO το 2020.
Πρόκειται για την καναδική εταιρία Marine Exhaust Solutions που πρόσφατα εξαγοράστηκε από τον κύριο Karen Kokabi, αντιπρόεδρό της και ο οποίος βρίσκεται στην Ελλάδα. Όπως ο ίδιος δήλωσε, στο Συνέδριο του Economist για την Κλιματική Αλλαγή που έλαβε χώρα στο Χίλτον χθες 2/10, ο εν λόγω επιχειρηματίας που μιλά άπταιστα ελληνικά είναι διατεθειμένος να δημιουργήσει εργοστάσιο σε όποιο σημείο κριθεί σκόπιμο μεταξύ της περιοχής Λαυρίου και Ασπροπύργου.
Ο ίδιος πρόκειται να έχει επαφές σε κορυφαίο κυβερνητικό επίπεδο εντός των προσεχών ημερών. Τα scrubbers ή Exhaust Gas Cleaners Systems είναι μηχανήματα που εξασφαλίζουν την μείωση των εκπομπών SOx και έχουν συναντήσει μεγάλη αντίδραση από τους εφοπλιστές λόγω του πρόσθετου κόστους, που εκτιμάται στα 2 εκατ ευρώ ανά πλοίο.
Για τον λόγο αυτό άλλωστε υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες κατά την παρουσία του προέδρου του IMO στο συνέδριο της Capital Link που έλαβε χώρα το περασμένο καλοκαίρι από κορυφαία ονόματα όπως οι κ.κ. Τσάκος και Προκοπίου. Όμως ο όμιλος Αγγελικούση έχει προχωρήσει ήδη σε σημαντικές παραγγελίες ακολουθώντας την δική του πολιτική.
Η MARAN GAS MARITIME του εφοπλιστή κ. Γιάννη Αγγελικούση ανατρέπει την "γραμμή" που έχει υπάρξει μέχρι τώρα από την πλευρά των Ελλήνων πλοιοκτητών σχετικά με τα scrubbers και έχει παραγγείλει ήδη 74, όπως είχε γράψει το WEN από τις 7/6/2018.
Όπως είναι γνωστό τα scrubbers αναφέρονται σε τεχνολογία μηχανολογικού εξοπλισμού που θα μειώνει την ρύπανση στην ποντοπόρο από το 2020 με βάση τις κατευθύνσεις του IMO. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς η μέση τιμή του scrubber ανέρχεται στα 2 εκατ δολάρια και σαν επιλογή για την μείωση των ρύπων επικρίνεται σφόδρα από τους Έλληνες εφοπλιστές. Στην κατεύθυνση αυτή εξάλλου ήταν και η κριτική που έκαναν παρουσία του προέδρου του ΙΜΟ τις προηγούμενες ημέρες.
Σύμφωνα με πηγές του WEN η μαζική παραγγελία μπορεί να κριθεί συμφέρουσα ενώ παράλληλα ανάλογα με τις συνθήκες τα scrubbers μπορεί να αποσβέσουν γρήγορα επένδυση.
Η στρατηγική της Maran παρουσιάστηκε κατά την χθεσινή(6/6) εκδήλωση του ΙΟΒΕ στο ελληνο - κορεατικό φόρουμ.
Επικεντρώνεται σε περαγγελίες αναβαθμισμένων VLCC με στόχο την μεγιστοποίηση της απόδοσης και μείωση των ρύπων.
Σύμφωνα με την παρουσίαση που έγινε με έτος βάσης το 2002 τα μοντέλα του 2018 μειώνουν τους ρύπους κατά 53%.
Η κορεάτικη ναυπηγική βιομηχανία αποτελεί τον κύριο κατασκευαστή των ελληνικών πλοίων καθώς το 44% των παραγγελιών της προέρχεται από την Ελλάδα. Το 82% των ναυπηγήσεων της πηγαίνουν σε εξαγωγές.
Οι Κορεάτες που στόχευσαν στο να διατηρήσουν και να αναβαθμίσουν τα ναυπηγεία τους στην περίοδο της ύφεσης εμφανίστηκαν αισιόδοξοι, καθώς μάλιστα κερδίζουν μερίδιο στην διεθνή αγορά με στόχο να καθιερωθούν σαν πρώτη δύναμη.
Συγκεκριμένα ενώ το 2008 ήταν 209 ναυπηγεία σε λειτουργία το 2017 είχαν απομείνει μόνο 81.
Οι Κορεάτες κατα τις παρουσιάσεις τους ανακοίνωσαν ότι στόχο έχουν να φτάσουν με το ευρύ πρόγραμμα έρευνας και ανάπτυξης που έχουν εκπονήσει να παρουσιάσουν μέχρι το 2024 μοντέλα πλοίων που θα καίνει LNG θα απασχολούν μόνο 4 άτομα στο πλήρωμα και θα έχουν δυναμικότητα τουλάχιστον 1700 TEU.
www.worldenergynews.gr