Ενέργεια

Η ΡΑΕ τραβά τον δρόμο της: Αναθεωρημένο πρόγραμμα μέχρι τις 15/10 η "Αριάδνη" και ολοκλήρωση διαπραγμάτευσης μέχρι τις 10/12

Η ΡΑΕ τραβά τον δρόμο της: Αναθεωρημένο πρόγραμμα μέχρι τις 15/10 η

Η κυβέρνηση αποφασισμένη να στηρίξει την Ρυμθιστική Αρχή Ενέργειας στις αποφάσεις της για την διασύνδεση Αττικής - Κρήτης

Η απόφαση της ΡΑΕ για την ανάθεση της χρηματοδότησης και κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη - Αττική στην Αριάδνη Interconnection, η οποία συνεχίζει να αποτελεί ακόμη σημείο τριβής ανάμεσα στην ελληνική πλευρά και την Κομισιόν, αναρτήθηκε χθες (1/10) στη Διαύγεια.
Πέρα από την αναλυτική αιτιολογία της απόφασης, στο κείμενο η ΡΑΕ περιγράφει επίσης αναλυτικά τον «οδικό χάρτη» για την υλοποίηση του έργου.
Έτσι, για παράδειγμα, ορίζει πως έως τις 15 Οκτωβρίου 2018 θα πρέπει η εταιρεία ειδικού σκοπού να υποβάλει στις Ρυθμιστικές Αρχές Ενέργειας Ελλάδας και Κύπρου αναθεωρημένο δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα εργασιών, το οποίο θα ενσωματωθεί και στο ∆ΠΑ του ΕΣΜΗΕ περιόδου 2019 – 2028.
Επίσης, αναφέρει ότι οφείλει να υποβάλλει ανά δίμηνο στις Ρυθμιστικές Αρχές Ενέργειας Ελλάδας και Κύπρου, αναλυτική αναφορά των ενεργειών στις οποίες έχει προβεί για την προώθηση του έργου και των αποτελεσμάτων που έχουν επιτευχθεί, των ενδεχόμενων προβλημάτων που αντιμετωπίζει και τη μεθοδολογία που επέλεξε για την επίλυσή τους, καθώς και τον προγραμματισμό των επόμενων ενεργειών της με στόχο την έγκαιρη υλοποίηση των έργων. 
Παράλληλα, υπογραμμίζει πως έως τις 10 ∆εκεμβρίου 2018 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ι διαπραγματεύσεις με τον Euroasia Interconnector, για την είσοδο του τελευταίου στην  Αριάδνη Interconnection.
Τέλος, επαναλαμβάνει όπως και στην προηγούμενη εντολή στον ΑΔΜΗΕ για τη σύσταση της εταιρείας ειδικού σκοπού, ότι το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατό, και πάντως όχι αργότερα από το 2022.

Κατά τον τρόπο αυτό η ΡΑΕ δεν αλλάζει την στρατηγική και την πρακτική της παρά τα κελεύσματα και την δυσαρέσκεια της Κομισιόν. Είναι χαρακτηριστικό ότι κορυφαίος παράγων της κυβέρνησης εκτιμά, ότι δεν υπάρχει λόγος να κάνει πίσω, που δείχνει πλέον ότι η κυβερνητική γραμμή είναι να προχωρήσει το έργο με τα σημερινά δεδομένα, με ό,τι κι αν αυτό συνεπάγεται.

Παράλληλα ο Μάρος Σέφκοβιτς δεν έκανε καμία αναφορά κατά την χθεσινή ομιλία (1/10) του στο συνέδριο του Economist για το επίμαχο project.
 
Εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας

Όσον αφορά τα ζητήματα διαλειτουργικότητας με το project που προωθεί ο Euroasia και για τα οποία η Κομισιόν προτείνει τη σύσταση επιτροπής με ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα, η απόφαση της ΡΑΕ επισημαίνει πως πριν από τη διενέργεια της προκήρυξης για την κατασκευή τμήματος ή του συνόλου του έργου διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής, η εταιρεία ειδικού σκοπού θα υποβάλλει στη ΡΑΕ τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής, έχοντας εξασφαλίσει κατόπιν συνεργασίας με τους αρμόδιους ∆ιαχειριστές και Φορείς Υλοποίησης τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των υποτμημάτων του Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος του Euroasia και των εθνικών συστημάτων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας με τα οποία θα διασυνδεθεί.
Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, και περιγράφεται και στην απόφαση, προβάδισμα στη συμμετοχή στη SPV, με ποσοστό έως 39%, θα έχει ο Euroasia Interconnector.
Αν η Euroasia δεν εξαγοράσει όλο το 39%, αλλά και για υπόλοιπο 10% που έτσι κι αλλιώς θα απομείνει, ο ΑΔΜΗΕ θα μπορεί είτε να το διατηρήσει στην κατοχή του, είτε να προκηρύξει στη συνέχεια σε διεθνή διαγωνισμό για την προσέλκυση ενδιαφερομένων.
Προτεραιότητα στον διαγωνισμό θα έχουν οι Ευρωπαίοι Διαχειριστές, ενώ η προκήρυξή του θα γίνει εντός δύο μηνών από την καταληκτική ημερομηνία των διαπραγματεύσεων του ΑΔΜΗΕ με τον Euroasia.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης