Ενέργεια

Ολιγοήμερη παράταση στην υποβολή προσφορών για το έργο διασύνδεσης του ΤΑΡ με το εθνικό σύστημα μεταφοράς αερίου

Ολιγοήμερη παράταση στην υποβολή προσφορών για το έργο διασύνδεσης του ΤΑΡ με το εθνικό σύστημα μεταφοράς αερίου

Η προθεσμία λήγει πλέον την ερχόμενη Πέμπτη (27/9), ενώ το έργο – προϋπολογισμού 9,6 εκατ. ευρώ – θα πρέπει να βρίσκεται σε λειτουργία τον Ιανουάριο του 2020

Μετάθεση κατά οκτώ ημέρες πήρε η προθεσμία υποβολής προσφορών για τη σχεδίαση, προμήθεια και κατασκευή του σταθμού στη Νέα Μεσημβρία, ο οποίος θα διασυνδέσει το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) του ΔΕΣΦΑ με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου(TAP).
Έτσι, η διορία υποβολής προσφορών λήγει πλέον στις 27 Σεπτεμβρίου αντί στις 19/9 που προέβλεπε η ισχύουσα προκήρυξη.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 9,6 εκατ. ευρώ, ενώ συγχρηματοδοτείται και από τα Ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η διάρκεια κατασκευής του έχει ορισθεί στους 15 μήνες, ενώ αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Ιανουάριο του 2020, ώστε με την έναρξη την ίδια χρονιά της λειτουργίας του ΤΑΡ, να δώσει πρόσβαση μέσω του ΕΣΜΦΑ στην εγχώρια αγορά σε φυσικό αέριο από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ ΙΙ στο Αζερμπαϊτζάν.
Έτσι, θα εξασφαλίσει την «έλευση» 1 δισ. κυβ. μέτρων αζερικού καυσίμου στη χώρα μας, με συνέπεια να επιτευχθεί ακόμη μεγαλύτερη διαφοροποίηση των πηγών τροφοδοσίας, αλλά και να ενισχυθεί η ενεργειακή ασφάλεια.
Κάτι που εξηγεί γιατί το έργο έχει ενταχθεί στον κατάλογο με τα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος που καταρτίσθηκε από την Επιτροπή τον Νοέμβριο 2015
Ο σταθμός στη Νέα Μεσημβρία είναι απαραίτητος για τη διασύνδεση των δύο συστημάτων, λόγω της διαφοράς πίεσης λειτουργίας τους.
Η κατασκευή του προβλέπεται από τη συμφωνία φιλοξενούσας χώρας και την κοινή απόφαση των Ρυθμιστών Ελλάδας, Αλβανίας και Ιταλίας για την εξαίρεση του ΤΑΡ από την Ελεύθερη Πρόσβαση Τρίτων, βάσει των οποίων πρέπει να υλοποιηθεί τουλάχιστον ένα σημείο διασύνδεσης των δικτύων ΕΣΦΑ και ΤΑΡ.
Αν και το εν λόγω σημείο διασύνδεσης προβλέπεται να είναι αμφίδρομης ροής, σε πρώτη φάση θα πραγματοποιείται τροφοδοσία αποκλειστικά από τον TAP στο εθνικό σύστημα μεταφοράς.
Σε δεύτερο στάδιο, το οποίο ακόμη δεν έχει προγραμματισθεί χρονικά, θα κατασκευαστεί συμπιεστής, ώστε να μπορεί να μεταφέρεται καύσιμο και από το ΕΣΦΑ στον TAP.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης