Τελευταία Νέα
Διεθνή

Μαζικές αγωγές κατά Volkswagen από Γερμανούς καταναλωτές

Μαζικές αγωγές κατά Volkswagen από Γερμανούς καταναλωτές

Aπό την 1η Νοεμβρίου τίθεται σε ισχύ νομοθεσία βάσει της οποίας οι οργανώσεις προστασίας καταναλωτών μπορούν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη εκ μέρους των καταναλωτών που εκπροσωπούν

Από τον Νοέμβριο και μετά, οι καταναλωτές στη Γερμανία αναμένεται να καταθέσουν μαζικές αγωγές κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen εξαιτίας του σκανδάλου Ντίζελγκεϊτ.

Σε αυτό θα τους διευκολύνει το ότι από την 1η Νοεμβρίου τίθεται σε ισχύ νομοθεσία βάσει της οποίας οι οργανώσεις προστασίας καταναλωτών μπορούν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη εκ μέρους των καταναλωτών που εκπροσωπούν.

Αυτό σημαίνει ότι πλέον δεν θα επωμίζονται τα επαχθή δικαστικά έξοδα μόνοι τους οι καταναλωτές – άλλωστε, συχνά το γεγονός αυτό τους απέτρεπε από το να κινηθούν δικαστικά κατά εταιρειών.

Από πλευράς της, η οργάνωση καταναλωτών VZBV, η οποία χρηματοδοτείται από το γερμανικό δημόσιο, δήλωσε χθες ότι θα αναλάβει έργο ως σκαπανέας, διεκδικώντας αποζημιώσεις για τους οδηγούς των ντιζελοκίνητων οχημάτων της Volkswagen. Επιπλέον, τόνισε ότι θα συνεργαστεί με την ένωση αυτοκινητιστών ADAC για την προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Η VZBV αποσκοπεί να καταδείξει ότι στους ιδιοκτήτες οχημάτων της VW, της Audi, της Skoda και της Seat, που έφεραν ντιζελοκινητήρες EA 189, προκλήθηκε βλάβη εκ προθέσεως από τη Volkswagen (ο όμιλος διατηρεί τα επιμέρους εμπορικά σήματα VW, Audi, Skoda και Seat). Η εταιρεία εν γνώσει της είχε εγκαταστήσει στα εν λόγω οχήματα ένα «έξυπνο» λογισμικό, το οποίο παραπλανούσε τις Αρχές σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Οταν γινόταν επίσημος έλεγχος, φαινόταν ότι οι εκπεμπόμενοι ρύποι δεν υπερέβαιναν τα όρια, ενώ σε κανονικές συνθήκες οδήγησης τα ξεπερνούσαν κατά πολύ. Επισημαίνεται ότι ακριβώς λόγω του σκανδάλου στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της, η VW στρέφεται δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση. Η διοίκηση της εταιρείας είχε δηλώσει την πρόθεσή της να κατασκευάσει ηλεκτρικά οχήματα, καλύπτοντας όλη την γκάμα των μοντέλων της. Βάσει των αρχικών υπολογισμών, το μεγαλόπνοο σχέδιο θα της κόστιζε 20 δισ. ευρώ, αλλά χθες ο επικεφαλής της, Χέρμπερτ Ντίες, ανέφερε πως το ποσόν θα είναι αρκετά υψηλότερο.

 

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης