Τις προσεχείς ημέρες αναμένεται η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με τη συμφωνία εξαγοράς του 49% της Shell στην ΕΠΑ Αττικής
Στην πρόσληψη συμβούλου προκειμένου να συνδράμει στο έργο «διχοτόμησης» της εταιρίας σε Υποδομές και Εμπορία προχώρησε η διοίκηση της ΔΕΠΑ.
Οι διεργασίες για την ολοκλήρωση του σχεδιασμού που ενέκριναν οι θεσμοί στο πλαίσιο της περαιτέρω αποκρατικοποίησης της εταιρίας αναμένεται να ενταθούν τις αμέσως επόμενες ημέρες, καθώς το νέο εταιρικό σχήμα της εταιρίας θα πρέπει μέσα στον Οκτώβριο να θεσμοθετηθεί με νόμο από τη Βουλή για να ακολουθήσει το Νοέμβριο η εκκίνηση της διαδικασίας αξιοποίησης του 50% συν μια μετοχή του Ελληνικού Δημοσίου του εμπορικού κομματιού της ΔΕΠΑ σύμφωνα με το αναθεωρημένο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ.
H διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση του 14% της συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου στον τομέα των Υποδομών θα εκκινήσει μετά την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας της εμπορίας.
Στο μεταξύ το αργότερο μέχρι το Σεπτέμβριο αναμένεται και η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την έγκριση της συμφωνίας εξαγοράς από τη ΔΕΠΑ του 49% της Shell στην ΕΠΑ Αττικής.
Στην περίπτωση που η Επιτροπή Ανταγωνισμού δώσει το πράσινο φως τότε η σχετική συναλλαγή θα ολοκληρωθεί και ο πλήρης έλεγχος της ΕΠΑ Αττικής (δίκτυο και εμπορία) θα περιέλθει στη ΔΕΠΑ και θα συγχωνευθεί με το κομμάτι της Εμπορίας.
Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι Υπόμνημα αντιρρήσεων στην Επιτροπή Ανταγωνισμού κατέθεσε πριν την ολοκλήρωση της συμφωνίας η Μotor Oil.
Διαχωρισμός των δικτύων από την εμπορία
Το σχέδιο για την περαιτέρω αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, όπως έχει συμφωνηθεί με τους θεσμούς, προβλέπει το διαχωρισμό της εταιρίας σε δύο κομμάτια: Τη ΔΕΠΑ Υποδομών και τη ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Στην εταιρία Υποδομών θα περιέλθουν όλα τα δίκτυα που σήμερα ελέγχει η ΔΕΔΑ, η ΕΔΑ Θεσσαλονίκης - Θεσσαλίας και η ΕΔΑ Αττικής μόλις ολοκληρωθεί η συμφωνία για την
εξαγορά του 49% της Shell.
Στη ΔΕΠΑ Υποδομών θα ανήκει και η 100% θυγατρική που θα συσταθεί και στην οποία θα περιέλθουν οι συμμετοχές της ΔΕΠΑ στα διεθνή projects (αγωγοί IGB, East Med, IGI Poseidon, το FSRU Αλεξανδρούπολης κ.λπ.).
Το ελληνικό δημόσιο θα διατηρήσει το 41% στη ΔΕΠΑ Υποδομών και θα διαθέσει το 14% προς πώληση.
Στη ΔΕΠΑ Εμπορίας, το Δημόσιο θα πουλήσει το 50,1% των μετοχών και θα κρατήσει ποσοστό 14,9%, διατηρώντας ωστόσο δικαιώματα βέτο σε μια σειρά θεμάτων στρατηγικής σημασίας και κυρίως στα διακρατικά συμβόλαια προμήθειας αερίου (με SOCAR, SONATRAC, BOTAS κ.λπ.).
www.worldenergynews.gr