Ορισμένες από τις τελευταίες τεχνολογίες μπαταριών ενδέχεται να καταστούν άνευ αντικειμένου πριν φθάσουν στην αγορά εξαιτίας του ρυθμού πρόοδου της βιομηχανίας
Οι δαπάνες για τις start-ups μπαταριών αυξήθηκαν στα 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Αλλά δεν θα επιβιώσουν όλα τα projects.
Ορισμένες από τις τελευταίες τεχνολογίες μπαταριών ενδέχεται να καταστούν άνευ αντικειμένου πριν φθάσουν στην αγορά εξαιτίας του ρυθμού πρόοδου της βιομηχανίας.
Σύμφωνα με το Bloomberg ομάδες επιστημόνων από το Σαν Φρανσίσκο έως το Shenzhen πειραματίζονται με νέες χημικές διεργασίες για να βελτιώσουν την παραδοσιακή κυψέλη ιόντων λιθίου και να βρουν νέους τρόπους για να παράγουν ηλεκτρισμό για χρήση σε άλλη χρονική στιγμή. Οι επενδυτές σε αυτά τα έργα αρχίζουν να ανησυχούν ότι ενδέχεται να έχουν επιλέξει την λανθασμένη τεχνολογία.
Αυτό δημιουργεί έντονο προβληματισμό για τα λεγόμενα "λανθάνοντα περιουσιακά στοιχεία". Μέχρι σήμερα, ο όρος έχει αναπτυχθεί για να αναφέρεται σε έργα ορυκτών καυσίμων που μπορεί να μετατραπούν σε μη κερδοφόρα, καθώς οι κανονισμοί για τη ρύπανση ενισχύονται.
Στο μέλλον, οι αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο δημιουργούνται οι συσκευές αποθήκευσης ενέργειας σημαίνουν ότι οι επενδύσεις σε μπαταρίες μπορεί να μετατραπούν σε μη κερδοφόρες, αν και βρίσκονται στην καρδιά του μετασχηματισμού του τρόπου λειτουργίας του ενεργειακού συστήματος.
"Αν έχετε ξαφνικά μια μεταβαλλόμενη τεχνολογία που προσφέρει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, οι καταναλωτές θα θέλουν να υιοθετήσουν αυτό γρήγορα, πράγμα που θα μπορούσε να σημαίνει ότι θα πρέπει να επανεπενδύσουν και πάλι στον κατασκευαστικό εξοπλισμό", δήλωσε ο James Frith, αναλυτής της αποθήκευσης ενέργειας στο Bloomberg. "Χειρότερη περίπτωση, ίσως χρειαστεί να επανασχεδιάσετε ολόκληρα εργοστάσια."
Οι επενδύσεις σε νεοϊδρυόμενες εταιρείες που αναπτύσσουν νέους τύπους μπαταριών αυξήθηκαν σε περισσότερα από 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του έτους, σχεδόν το διπλάσιο του επιπέδου το 2017, σύμφωνα με στοιχεία του Ομίλου Cleantech.
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen AG, η Hyundai Motor Co. και η Renault-Nissan-Mitsubishi έχουν διοχετεύσει κεφάλαια σε εταιρείες μπαταριών.
Η ιαπωνική New Energy & Industrial Technology Development Organization ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει 90 εκατομμύρια δολάρια για την έρευνα συσκευών στερεάς κατάστασης με μια ομάδα πανεπιστημίων και κατασκευαστών.
"Υπάρχει ένα τεράστιο απόθεμα κεφαλαίων που τίθεται στην έρευνα μπαταρίας αυτή τη στιγμή και τελικά αυτό θα οδηγήσει στην εξέλιξη της τεχνολογίας", δήλωσε ο Peter Carlsson, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της NorthVolt AB, μιας εταιρείας που εδρεύει στη Στοκχόλμη και κατασκευάζει εγκατάσταση κατασκευής μπαταριών στη σκανδιναβική περιοχή ύψους 4 δις. ευρώ (4,6 δις. δολαρίων). «Κατασκευάζουμε μια πλατφόρμα κατασκευής για να έχουμε την ικανότητα να εξελισσόμαστε».
Δεν είναι πιθανό ότι κάθε τεχνολογία θα επιτύχει. Υπάρχουν χιλιάδες διαφορετικά συστήματα που δοκιμάζονται σε ολόκληρο τον κλάδο, με τη συμμετοχή τόσο των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών στις νεοσύστατες επιχειρήσεις όσο και στα πανεπιστήμια.
Ακόμη και τα κύτταρα λιθίου-ιόντων που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα κινητά τηλέφωνα έχουν διαφορετικές διαδικασίες κατασκευής.
"Υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές ιόντων λιθίου, διαφορετικές χημικές ουσίες και ακόμη και μέσα σε αυτές τις χημικές ουσίες υπάρχουν διαφορετικές παραλλαγές για τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται αυτά", δήλωσε ο TJ Winter, διευθυντής της Fluence Corp. Ltd., προμηθευτής αποθήκευσης ενέργειας που εδρεύει στις Η.Π.Α. "Ξοδεύουμε ένα σωστό χρόνο μόνο για την εξέτασή μας."
www.worldenergynews.gr