Τέλος στις φήμες ότι ο Λάστης θα πάρει τον έλεγχο των ΕΛΠΕ και θα τα μεταβιβάσει μετά
Το υπό πώληση πσοσοτό των ΕΛΠΕ που αφορά το δημόσιο δεν θα αγοραστεί από τον όμιλο Λάτση, σε περίπτωση που ο διαγωνισμός δεν προχωρήσει.
Οπως ανέφερε ο κ.Πάρις Κασιδόκωστας που εκπροσωπεί εν προκειμένω την οικογέναια Λάτση και είναι επικεφαλής του ναυτιλικακού τμήματος του Ομίλου και συγκεκριμένα της LATSCO, σε συνέντευξη που έδωσε μαζί με το μάνατζμνετ της ναυτιλιακής, θεωρεί πιθανότερο σενάριο να πάρει το πσοσοτό του δημοσίου η Glencore ή η Vitol.
Μάλιστα ο ομιλος Λάτση διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με την Glencore και τον Μυστακίδη, τον Έλληνα μάνατζερ που είχε αποκτήσει και σημαντικό ποσοστό της εταιρίας. Πάντως αν η Glencore πάρει τελικά το 51% των ΕΛΠΕ θα είναι μια σημαντική επενδυτική κίνηση καθώς πρόκειται περί κορυφαίου διεθνούς ομίλου στα commodities.
'Ετσι διαψεύδεται η φημολογία που έχει αρχίσει να κυοφορείται, κατόπιν της δημοσιοποίησης των πέντε υποψηφίων για τα ΕΛΠΕ, ότι δηλαδή δεν θα υπάρξει κατάληξη του διαγωνισμού και ο όμιλος Λάτση θα αναλάβει να πάρει το πσοσοστό του δημοσίου για το μεταβιβάσει στην συνέχεια.
Επενδύσεις στο LNG
Παράλληλα την είσοδό της στην αγορά μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers ) προανήγγειλε ο Πάρις Κασιδόκωστας για λογαριασμό της LATSCO.
«Η καθαρή ενέργεια είναι το μέλλον και η γενιά μας έχει υποχρέωση και καθήκον απέναντι στις γενιές που έρχονται να αγκαλιάσει αυτή την προοπτική και να την υλοποιήσει», σημείωσε ενόψει της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια 2018.
O διευθύνων σύμβουλος της Latsco Γιώργος Μαργαρώνης, που μαζί με τον οικονομικό διευθυντής της Χρίστο Τριανταφυλλίδη συμμετείχαν στην συνάντηση του Πάρι Κασιδόκωστα με τα μέσα ανέφερε ότι, η επένδυση θα αφορά παραγγελίες για δυο νεότευκτα LNG Carriers με δικαίωμα για την ναυπήγηση άλλων δυο. Θωρεί δε πως οι άριστες σχέσεις που έχει αναπτύξει ανά τις δεκαετίες ο όμιλος με μεγάλους ναυλωτές όπως η Shell, του παρέχουν την προοπτική να εξασφαλίσει μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα όταν θα αποφασιστεί η υπογραφή της παραγγελίας.
Ο όμιλος τα τελευταία λίγα χρόνια, έχει επιδοθεί σε ένα μαζικό πρόγραμμα ανανέωσης και μεγέθυνσης του στόλου του ενώ παράλληλα ο επιχειρηματίας προσωπικά έχει κινηθεί και καθαρά επενδυτικά στο ξηρό φορτίο προς εκμετάλλευση ευκαιριών από τις αγοραπωλησίες πλοίων.
Ο στόλος της Latsco αριθμεί 27 δεξαμενόπλοια συμπεριλαμβανομένων 13 μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, πέντε Longe Range II και 9 μεταφοράς -LPG εκ των οποίων 7 μεγάλα (Very Large Gas Carrier)- ενώ πριν δέκα χρόνια η ναυτιλιακή κατείχε μόλις 9 πλοία.
Παράλληλα με το επενδυτικό της Latsco ο Πάρις Κασιδόκωστας συγκρότησε με τρίτους επενδυτές την κοινοπραξία Ivy Shipping LLC με την οποία απέκτησε 4 φορτηγά ενώ πρόσφατα, όπως αποκάλυψε ο ίδιος συγκρότησε ένα ακόμα σχήμα για την εκμετάλλευση ευκαιριών (asset play) από τις αγοροπωλησίες δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου.
www.worldenergynews.gr