Η υλοποίηση του IGB ενδιαφέρει άμεσα τα κράτη των Βαλκανίων, καθώς αποτελεί το πρώτο τμήμα του λεγόμενου «Κάθετου Διαδρόμου»
Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ανάθεση της εργολαβίας κατασκευής (EPC - Engineering Procurement Construction) του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας – Βουλγαρίας.
Παράλληλα, τον προσεχή Ιούνιο αναμένεται να επιλεγεί η εταιρία που θα αναλάβει να προμηθεύσει τους σωλήνες για τον αγωγό, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τον Owners’ Engineer.
Η κατασκευή του έργου αναμένεται να αρχίσει το δεύτερο εξάμηνο του 2018 προκειμένου ο IGB να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2020 και να συμπέσει χρονικά με την έναρξη λειτουργίας τόσο του TAP όσο και του FSRU της Αλεξανδρούπολης.
Το έργο αναμένεται να ανέλθει από πλευράς κόστους στα 250 εκατ ευρώ, συμπεριλαμβανομένης και της προμήθειας των σωλήνων.
Εξάλλου έως το τέλος του μήνα θα έχει καταρτιστεί η short list των τελικών υποψηφίων στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την προμήθεια των σωλήνων, από τις δέκα εταιρίες που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της ΙCGB, δηλαδή της κοινοπραξίας που προωθεί το έργο.
Πρόκειται για τις εταιρίες: Σωληνουργεία Κορίνθου, Jindaw SAW Ltd, JSC Zagorsk Pipe Plant, Welspun Corp. Ltd, Salzgitter Mannesmann International GmbH, Noksel Celik Boru Sanayii A.S., Umran Celik Boru Sanayii A.S., Erciyas CelikBoru Sanayi A.S., Toplivo-2, Pipe Industry S.A. και Public Joint Stock Company Chelyabinsk Pipe Plant.
Στόχος της ελληνικής και της βουλγαρικής πλευράς, όπως επαναβεβαιώθηκε στη συνάντηση που είχαν την περασμένη εβδομάδα στη Σόφια ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης με την ομόλογό του Τεμενούσκα Πέτκοβα, είναι οι εργασίες κατασκευής του αγωγού να ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2018 ώστε το έργο να είναι λειτουργικό το 2020.
Πανβαλκανικό ενδιαφέρον
Ο IGB συνδυάζεται άμεσα με τον υπό κατασκευή αγωγό TAP, ο οποίος προγραμματίζεται να λειτουργήσει το 2020 και θα μπορεί να τροφοδοτήσει με αέριο τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό.
Ας σημειωθεί ότι η πορεία των δύο έργων, όπως και του πλωτού τερματικού σταθμού αερίου της Αλεξανδρούπολης συζητήθηκε χθες (24/4) στη τετραμερή συνάντηση κορυφής που είχε στο Βουκουρέστι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τους ομολόγους του από τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Βουλγαρία.
Το ενδιαφέρον των βαλκανικών χωρών εστιάζεται στο γεγονός ότι ο IGB αποτελεί το πρώτο σκέλος ενός ευρύτερου project, του λεγόμενου «Κάθετου Διαδρόμου» που προωθεί η ΕΕ για τη διασύνδεση των εθνικών δικτύων αερίου Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας ενδεχομένως Ουγγαρίας, Αυστρίας, Σερβίας και άλλων χωρών.
Ο IGB, μήκους 182 χιλιομέτρων, αρχικής διαμέτρου 32 ιντσών και μεταφορικής ικανότητας ως 3 δις. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως, θα ξεκινά από την Κομοτηνή, όπου θα συνδέεται με το ελληνικό σύστημα (ΔΕΣΦΑ και ΤΑΡ) και θα καταλήγει στη Στάρα Ζαγόρα, στη Βουλγαρία.
Σε πλήρη ανάπτυξη, η οποία θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση για το αέριο που θα μεταφέρει ο αγωγός και τις δυνατότητες των τοπικών δικτύων, το δυναμικό του μπορεί να φθάσει στα 5 δις. κυβικά μέτρα ετησίως, ενώ προβλέπεται και δυνατότητα ανάστροφης ροής από Βουλγαρία προς Ελλάδα με την προθήκη ενός νέου σταθμού συμπίεσης.
Το μετοχικό κεφάλαιο της ΙCGB ανήκει κατά 50% στην «Poseidon», η οποία έχει μετόχους με μερίδια 50 - 50 τη ΔΕΠΑ και την ιταλική Edison και κατά 50% στο βουλγαρικό κρατικό ενεργειακό χαρτοφυλάκιο ΒΕΗ.
www.worldenergynews.gr
Παράλληλα, τον προσεχή Ιούνιο αναμένεται να επιλεγεί η εταιρία που θα αναλάβει να προμηθεύσει τους σωλήνες για τον αγωγό, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για τον Owners’ Engineer.
Η κατασκευή του έργου αναμένεται να αρχίσει το δεύτερο εξάμηνο του 2018 προκειμένου ο IGB να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2020 και να συμπέσει χρονικά με την έναρξη λειτουργίας τόσο του TAP όσο και του FSRU της Αλεξανδρούπολης.
Το έργο αναμένεται να ανέλθει από πλευράς κόστους στα 250 εκατ ευρώ, συμπεριλαμβανομένης και της προμήθειας των σωλήνων.
Εξάλλου έως το τέλος του μήνα θα έχει καταρτιστεί η short list των τελικών υποψηφίων στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την προμήθεια των σωλήνων, από τις δέκα εταιρίες που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της ΙCGB, δηλαδή της κοινοπραξίας που προωθεί το έργο.
Πρόκειται για τις εταιρίες: Σωληνουργεία Κορίνθου, Jindaw SAW Ltd, JSC Zagorsk Pipe Plant, Welspun Corp. Ltd, Salzgitter Mannesmann International GmbH, Noksel Celik Boru Sanayii A.S., Umran Celik Boru Sanayii A.S., Erciyas CelikBoru Sanayi A.S., Toplivo-2, Pipe Industry S.A. και Public Joint Stock Company Chelyabinsk Pipe Plant.
Στόχος της ελληνικής και της βουλγαρικής πλευράς, όπως επαναβεβαιώθηκε στη συνάντηση που είχαν την περασμένη εβδομάδα στη Σόφια ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης με την ομόλογό του Τεμενούσκα Πέτκοβα, είναι οι εργασίες κατασκευής του αγωγού να ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2018 ώστε το έργο να είναι λειτουργικό το 2020.
Πανβαλκανικό ενδιαφέρον
Ο IGB συνδυάζεται άμεσα με τον υπό κατασκευή αγωγό TAP, ο οποίος προγραμματίζεται να λειτουργήσει το 2020 και θα μπορεί να τροφοδοτήσει με αέριο τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό.
Ας σημειωθεί ότι η πορεία των δύο έργων, όπως και του πλωτού τερματικού σταθμού αερίου της Αλεξανδρούπολης συζητήθηκε χθες (24/4) στη τετραμερή συνάντηση κορυφής που είχε στο Βουκουρέστι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τους ομολόγους του από τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Βουλγαρία.
Το ενδιαφέρον των βαλκανικών χωρών εστιάζεται στο γεγονός ότι ο IGB αποτελεί το πρώτο σκέλος ενός ευρύτερου project, του λεγόμενου «Κάθετου Διαδρόμου» που προωθεί η ΕΕ για τη διασύνδεση των εθνικών δικτύων αερίου Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας ενδεχομένως Ουγγαρίας, Αυστρίας, Σερβίας και άλλων χωρών.
Ο IGB, μήκους 182 χιλιομέτρων, αρχικής διαμέτρου 32 ιντσών και μεταφορικής ικανότητας ως 3 δις. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως, θα ξεκινά από την Κομοτηνή, όπου θα συνδέεται με το ελληνικό σύστημα (ΔΕΣΦΑ και ΤΑΡ) και θα καταλήγει στη Στάρα Ζαγόρα, στη Βουλγαρία.
Σε πλήρη ανάπτυξη, η οποία θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση για το αέριο που θα μεταφέρει ο αγωγός και τις δυνατότητες των τοπικών δικτύων, το δυναμικό του μπορεί να φθάσει στα 5 δις. κυβικά μέτρα ετησίως, ενώ προβλέπεται και δυνατότητα ανάστροφης ροής από Βουλγαρία προς Ελλάδα με την προθήκη ενός νέου σταθμού συμπίεσης.
Το μετοχικό κεφάλαιο της ΙCGB ανήκει κατά 50% στην «Poseidon», η οποία έχει μετόχους με μερίδια 50 - 50 τη ΔΕΠΑ και την ιταλική Edison και κατά 50% στο βουλγαρικό κρατικό ενεργειακό χαρτοφυλάκιο ΒΕΗ.
www.worldenergynews.gr