Η Ελλάδα είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπύρου έχει τις προϋποθέσεις να αναδείξει τις ΑΠΕ στο νέο εγχώριο καύσιμο και να γίνει παράλληλα «η μπαταρία της Ευρώπης»
Την ανάγκη να στηριχθούν οι επενδύσεις στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος τα επόμενα χρόνια η Ελλάδα να μετατραπεί σε αποκλειστικό εισαγωγέα ενέργειας, υπογράμμισε ο κ. Γιώργος Σπύρου, εντεταλμένος σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή μιλώντας στο συνέδριο του ΣΕΒ για τις επενδύσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Σπύρου πολύ σύντομα το κόστος των ΑΠΕ θα είναι απολύτως ανταγωνιστικό με υπόλοιπα καύσιμα, ενώ την ίδια ώρα «επανάσταση» που συντελείται στον τομέα της ηλεκτροκίνησης (το 2024 το 16% των οχημάτων θα κινούνται με ηλεκτρισμό) δημιουργούν τις προϋποθέσεις για σημαντικές επενδύσεις στην ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ και στην δημιουργία έργων αποθήκευσης ενέργειας.
Η Ελλάδα είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπύρου έχει τις προϋποθέσεις να αναδείξει τις ΑΠΕ στο νέο εγχώριο καύσιμο και να γίνει παράλληλα «η μπαταρία της Ευρώπης».
Μάλιστα τόνισε ότι επ'ουδενί δεν έχουμε εξαντλήσει τα περιθώρια αλλά και δεν έχουμε καλύψει τις υποχρεώσεις μας έναντι του στόχου 20-20-20. Για να γίνει αυτό είπε ο κ. Σπύρου θα πρέπει να φθάσουμε στα 7.500 MW από αιολικά όταν σήμερα είμαστε μόλις τα 2.500 MW.
Αναφερόμενος στην εμπειρία που έχει συσσωρεύσει τα 30 χρόνια που ασχολείται με τον κλάδο, ο κ. Σπύρου θυμήθηκε την υπόσχεση που είχε λάβει παλιά ότι το 1998 θα είχε ολοκληρωθεί η διασύνδεση της Κρήτης, ενώ αναφερόμενος στα προβλήματα των αδειοδοτήσεων σημείωσε ότι μπορεί να δουλεύουν επί χρόνια εκατοντάδες μηχανικοί να επενδύονται τεράστια κεφάλαια και ένα έργο να κωλύσει στην απόφαση ενός και μόνο δημοσίου υπαλλήλου.
Σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο, ο κ. Σπύρου σημείωσε ότι δεν υπάρχει ολοκληρωμένο πλαίσιο για την αντλησιοταμίευση, για πλωτά αιολικά, ενώ για τα υπεράκτια αιολικά δικαιώματα ανάπτυξης προβλέπονται μόνο για την πολιτεία, όχι για τους ιδιώτες.
Τέλος, ο κ. Σπύρου εξήγησε ότι οι ΑΠΕ μπορούν να συντελέσουν στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής βιομηχανίας, βοηθώντας για παράδειγμα στη μείωση της Οριακής Τιμής του Συστήματος.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με τον κ. Σπύρου πολύ σύντομα το κόστος των ΑΠΕ θα είναι απολύτως ανταγωνιστικό με υπόλοιπα καύσιμα, ενώ την ίδια ώρα «επανάσταση» που συντελείται στον τομέα της ηλεκτροκίνησης (το 2024 το 16% των οχημάτων θα κινούνται με ηλεκτρισμό) δημιουργούν τις προϋποθέσεις για σημαντικές επενδύσεις στην ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ και στην δημιουργία έργων αποθήκευσης ενέργειας.
Η Ελλάδα είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπύρου έχει τις προϋποθέσεις να αναδείξει τις ΑΠΕ στο νέο εγχώριο καύσιμο και να γίνει παράλληλα «η μπαταρία της Ευρώπης».
Μάλιστα τόνισε ότι επ'ουδενί δεν έχουμε εξαντλήσει τα περιθώρια αλλά και δεν έχουμε καλύψει τις υποχρεώσεις μας έναντι του στόχου 20-20-20. Για να γίνει αυτό είπε ο κ. Σπύρου θα πρέπει να φθάσουμε στα 7.500 MW από αιολικά όταν σήμερα είμαστε μόλις τα 2.500 MW.
Αναφερόμενος στην εμπειρία που έχει συσσωρεύσει τα 30 χρόνια που ασχολείται με τον κλάδο, ο κ. Σπύρου θυμήθηκε την υπόσχεση που είχε λάβει παλιά ότι το 1998 θα είχε ολοκληρωθεί η διασύνδεση της Κρήτης, ενώ αναφερόμενος στα προβλήματα των αδειοδοτήσεων σημείωσε ότι μπορεί να δουλεύουν επί χρόνια εκατοντάδες μηχανικοί να επενδύονται τεράστια κεφάλαια και ένα έργο να κωλύσει στην απόφαση ενός και μόνο δημοσίου υπαλλήλου.
Σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο, ο κ. Σπύρου σημείωσε ότι δεν υπάρχει ολοκληρωμένο πλαίσιο για την αντλησιοταμίευση, για πλωτά αιολικά, ενώ για τα υπεράκτια αιολικά δικαιώματα ανάπτυξης προβλέπονται μόνο για την πολιτεία, όχι για τους ιδιώτες.
Τέλος, ο κ. Σπύρου εξήγησε ότι οι ΑΠΕ μπορούν να συντελέσουν στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής βιομηχανίας, βοηθώντας για παράδειγμα στη μείωση της Οριακής Τιμής του Συστήματος.
www.worldenergynews.gr