Οι συλλογικές συμβάσεις, όπως γίνονται από την ΓΕΝΟΠ/Δ.Ε.Η. με την διοίκηση της εταιρίας, μεταφέρονται αυτούσιες στις νέες μονάδες. Δεν υπάρχει η παραμικρή παρερμηνεία επ’ αυτού δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Στην κριτική που ασκήθηκε από την Ν.Δ. στο νομοσχέδιο «Διαρθρωτικά μέτρα για την πρόσβαση στο λιγνίτη και το περαιτέρω άνοιγμα της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρισμού» αναφέρθηκε στην ομιλία του στη Βουλή ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Γ. Σταθάκης επισημαίνοντας παράλληλα ότι είναι πλήρως διασγαλισμένα τα διακιώμτα των εργαζομένων.
Η ομιλία του υπουργού Ενέργειας έχει ως εξής:
"Σήμερα συζητάμε ένα νομοσχέδιο, του οποίου το ιστορικό είναι πολύ σαφές και πολύ συγκεκριμένο. Θα προσπαθήσω να απαντήσω στα γενικά θέματα που τέθηκαν.
Πρώτον, απορώ με τη Νέα Δημοκρατία να μιλάει περί ηθικής στο συγκεκριμένο τομέα. Να θυμίσω ότι το σύνολο των μέτρων που πήρε η Ν.Δ. και η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, δεν είχαν ποτέ τεθεί ούτε κατά υπόνοια στην κρίση των Ελλήνων πολιτών. Να σας υπενθυμίσω ότι στις εκλογές του 2012 είχαν αντιμνημονιακή ρητορεία, όταν έγιναν κυβέρνηση και προφανώς, ο χειρισμός όλου του μεγάλου θέματος της Δ.Ε.Η. και άλλων, δεν είχαν καμία ηθική βάση σε σχέση με τα προεκλογικά.
Αντίθετα, εμείς ήμασταν απόλυτα ειλικρινείς και ασκήσαμε δριμεία κριτική στο πρόγραμμα της «μικρής Δ.Ε.Η.» και τις ιδιωτικοποιήσεις που προωθούσε στον ενεργειακό κλάδο και ταυτόχρονα συνολικά τις δεσμεύσεις της χώρας στη νέα συμφωνία του 2015, τόσο απέναντι στην εξυπηρέτηση του χρέους, όσο και σε θέματα που έχουν να κάνουμε τον ενεργειακού τομέα.
Είχαμε μεγάλο πολιτικό κόστος, χάνοντας το καλοκαίρι του 2015 σχεδόν το 1/3 της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και στη συνέχεια τα θέσαμε όσα στην κρίση των πολιτών. Άρα, όλη αυτή η ηθικοκεντρική συζήτηση από τη Ν.Δ., περί ηθικής αναντιστοιχίας είναι άστοχη και απορώ πώς έχει το θράσος να το θέτει σε αυτή τη βάση.
Επαναλαμβάνω ότι η κυβέρνησή μας εξελέγη, έκανε μια συμφωνία, έθεσε ξανά τη συμφωνία στην κρίση του ελληνικού λαού και αυτή τη συμφωνία εφαρμόζουμε το 2015 – 2018.
Δεύτερον, όντως, ακυρώσαμε τις τρεις βασικές ιδιωτικοποιήσεις που έκανε η Ν.Δ. στον ενεργειακό τομέα. Να σας θυμίσω ότι ακυρώσαμε την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ.
Φτιάξαμε ένα νέο σχέδιο, πέρασε από τους θεσμούς. Άρα, η ιδέα ότι δεν διαπραγματευόμαστε τίποτα και ποτέ, μάλλον έχει κάποια κενό. Ο ΑΔΜΗΕ έμεινε με το 51% υπό δημόσιο έλεγχο, βρέθηκε ένας πολύ σημαντικός στρατηγικός επενδυτής με υψηλό τίμημα.
Να ζητήσουμε, δηλαδή, συγνώμη από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου που ακυρώσαμε το ΔΕΣΦΑ, την περίφημη επένδυση των 400 εκατ. ευρώ με μία αζέρικη εταιρεία 18 μήνες πριν; Επειδή όπως μας κατηγορούν η κυβέρνησή μας είναι ιδεοληπτική, διώχνει τις ξένες επενδύσεις, έχει καταστροφική εμμονή στον κρατισμό και ούτω καθεξής;
Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους: 18 μήνες μετά, το τίμημα ανέβηκε στα 535 εκατ. ευρώ (υψηλότερο κατά 1/3, δεν θα έλεγα μικρή διαφορά). Στο διαγωνισμό συμμετείχαν δύο ευρωπαϊκές συμπράξεις και τον κέρδισε μία με μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις στην περιοχή και τρίτον, η συμφωνία των μετόχων δίνει στο δημόσιο, στο 34%, δηλαδή, ενισχυμένα δικαιώματα βέτο στο σύνολο των σημαντικών θεμάτων, τον διορισμό του προέδρου της εταιρείας και άλλα πολλά.
Συνεπώς, η Ν.Δ. μας εγκαλεί ότι καταστρέψαμε το καταπληκτικό έργο της κυβέρνησης Σαμαρά. Αλλά τώρα, πλέον, δεν κρίνουμε τα πράγματα θεωρητικά, τα κρίνουμε εκ του αποτελέσματος.
Σήμερα συζητάμε το τρίτο νομοσχέδιο, το οποίο αφορά την ακύρωση του σχεδίου της Ν.Δ. που ήταν η «μικρή Δ.Ε.Η.», η οποία δεν ήταν και τόσο μικρή.
Οριζόντια ιδιωτικοποίηση σχεδόν 30%, με πιο πολλά υδροηλεκτρικά κοντά στο 30%, με παραχώρηση του 30% του πελατολογίου, με ΝΟΜΕ και ούτω καθεξής και στο πίσω μέρος και ιδιωτικοποίηση του 17% της Δ.Ε.Η. και του ΑΔΜΗΕ και ούτω καθεξής. Το σχέδιο ακυρώθηκε ευθέως και έρχεται τώρα η Ν.Δ. και μας λέει «εσείς καταστρέφετε τη Δ.Ε.Η.»
Επαναλαμβάνω, θα απαντήσω ένα προς ένα στα επιχειρήματα που τέθηκαν πώς δήθεν καταστρέψαμε τη Δ.Ε.Η., βάσει των πραγματικών δεδομένων, όπως έχουν.
Καταστρέψαμε, μας λένε, τη Δ.Ε.Η., πρώτον, διότι δεν πληρώθηκε στη Δ.Ε.Η το 51% του δημοσίου που κρατήσαμε στον ΑΔΜΗΕ, στην οποία Δ.Ε.Η. το 51% παραμένει υπό δημόσιο έλεγχο, αυτή τη λογιστική απάτη επαναφέρει συνεχώς η Ν.Δ..
Επαναλαμβάνω το Δημόσιο παραμένει σε δύο εταιρείες, μητρική και θυγατρική, με 51% και η κριτική της Ν.Δ. είναι η μη πληρωμή του ίδιου μετόχου κατά τη συναλλαγή ανάμεσα σε αυτές τις δύο εταιρείες, ενώ αντίθετα και σωστά αποζημιώθηκε ο ιδιώτης, που είναι μέτοχος στη ΔΕΗ για αυτή την ανταλλαγή.
Αυτή τη λογιστική απάτη, την οποία συντηρεί τη Ν.Δ., μάλλον πρέπει να την ξανακοιτάξει διότι δεν είναι αυτή η αιτία της απομείωσης οποιασδήποτε αξίας της Δ.Ε.Η.
Δεύτερον, υπάρχει μια δριμεία κριτική ότι η αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη Δ.Ε.Η. είναι αποτέλεσμα του κινήματος «δεν πληρώνω».
Τα στοιχεία και η ανάλυση των δεδομένων των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Δ.Ε.Η., υποκρύπτει μια πολύ συστηματική και μεθοδική ανάλυση, η πρώτη και βασική αιτία, τα 700 εκατ. ευρώ, είναι από επιχειρήσεις που έκλεισαν στη διάρκεια της κατάρρευσης του 25% του ΑΕΠ της χώρας. Άρα το ένα κομμάτι, το 1/3 των χρεών, έχει αυτή τη δομή.
Ακόμη ένα τρίτο των χρεών προς τη ΔΕΗ περιλαμβάνει και αρκετούς στρατηγικούς κακοπληρωτές. Έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια να μπει η κατάσταση σε μία τάξη. Αναφέρομαι σε επιχειρήσεις που είναι σε λειτουργία, οι οποίες άφησαν τα χρέη να αυξηθούν και η δουλειά της Δ.Ε.Η. είναι πλέον να δει ποια από αυτά δικαιολογούνται που αυξήθηκαν και ποια από αυτά είναι αποτέλεσμα κακοπληρωτών.
Το υπόλοιπο 1/3 αφορά στο κοινωνικό σκέλος, κυρίως στα νοικοκυριά, για τα οποία με διάφορους τρόπους έχει φτιαχτεί ένα το σύστημα ρυθμίσεων, προκειμένου να διευκολύνει την αντικειμενική δυσκολία των νοικοκυριών στο θέμα αυτό.
Άρα η ιδέα ότι ξαφνικά αυξήθηκαν τα χρέη εξαιτίας του κινήματος «δεν πληρώνω» και όχι εξαιτίας της κρίσης, όχι εξαιτίας ενός τμήματος που πρέπει να εντοπιστεί και αφορά στρατηγικούς κακοπληρωτές, απέχει, επίσης, πολύ από την πραγματικότητα.
Το τρίτο είναι τα χρηματοοικονομικά της Δ.Ε.Η.
Υπενθυμίζω ότι σε αντίθεση με ό,τι γινόταν στο παρελθόν η Δ.Ε.Η. υπερχρεώθηκε, το υπογραμμίζω αυτό, πριν από το 2015.
Προσπάθησε να επιλύσει προβλήματα επί των προηγούμενων κυβερνήσεων με τα περίφημα ομολογιακά δάνεια για τα οποία μας εγκαλεί τώρα η Ν.Δ., τα απότομα 500 εκατ. ευρώ για ομόλογα τριετίας και ούτω καθεξής.
Αντίθετα, η κυβέρνηση μας προσπάθησε να στηρίξει τη Δ.Ε.Η. σε όλα τα επίπεδα. Πρώτον αποπληρώσαμε τα ΥΚΩ που δεν πλήρωνε η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτά δεν ήταν λίγα, ήταν κοντά στα 500 εκατ. ευρώ. Υπογράψαμε συμβάσεις του δημοσίου με τη Δ.Ε.Η., δίνοντας ένα μεγάλο χρηματοοικονομικό όφελος στη Δ.Ε.Η., περίπου 300 εκατ. ευρώ που μαζί με τα έσοδα του ΑΔΜΗΕ και όλα τα άλλα, δημιούργησε μία τεράστια οικονομική ρευστότητα πάνω από 1,2 δισ., το οποίο αποτελεί μια στέρεα βάση και για την αναδιάρθρωση των δανείων της, για την προσπάθεια να εξορθολογιστεί όλο το δανειακό βάρος της Δ.Ε.Η.
Άρα απέχει πολύ από την πραγματικότητα η κατηγορία της ΝΔ ότι η παρούσα κυβέρνηση δεν στήριξε έμπρακτα τη Δ.Ε.Η., προκειμένου να επιλύσει ένα χρηματοοικονομικό πρόβλημα, το οποίο επαναλαμβάνω ήταν προϊόν προηγούμενων ρυθμίσεων, δικών σας, μάλλον ανορθολογικών.
Και μπαίνω τώρα στην κριτική που έγινε από τη Ν.Δ. για τη σημερινή κατάσταση.
Υπενθυμίζω ότι με το παρόν νομοσχέδιο κινηθήκαμε αυστηρά στο πλαίσιο της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Δεν ανοίξαμε κανένα άλλο θέμα διαπραγμάτευσης. Άρα, το ερώτημα είναι, πουλάει η κυβέρνηση τις καλύτερες μονάδες;
Κατ’ αρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν πουλάει καμία υδροηλεκτρική μονάδα.
Αυτές είναι οι καλύτερες μονάδες, από άποψη απόδοσης στη Δ.Ε.Η. και αποτελούν και τη βάση της κερδοφορίας της. Δεύτερον, δεν πουλάει τις μονάδες φυσικού αερίου, με προεξέχουσα τη Μεγαλόπολη 5, που αποτελούν, επίσης, εξαιρετικά αποδοτικές μονάδες και θα επανέλθω σε αυτό. Πουλάει δυο μονάδες λιγνίτη στη Μεγαλόπολη, η μία εκ των οποίων, όμως, έχει σύντομη διάρκεια ζωής μέχρι το 2025 και μία στο Μελίτη που έχει μεγαλύτερη διάρκεια, μαζί με την άδεια. Τι μένει όμως συγκριτικά στην νέα ΔΕΗ; Μένει ο Άγιος Δημήτριος όπου αυξάνεται η ανταγωνιστικότητα όλων των μονάδων του Αγίου Δημητρίου, μετά την περιβαλλοντική αναβάθμιση, καθώς και η Πτολεμαΐδα 5, η οποία με την ολοκλήρωση της σε δύο χρόνια, θα αποτελεί με διαφορά, την καλύτερη λιγνιτική μονάδα από όλες.
Συνεπώς, μεσοσταθμικά στην περίοδο που εξετάζουμε, μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030, η ΔΕΗ διατηρεί μια ισοδυναμία αν όχι πλεονέκτημα στη σύνθεση των μονάδων του λιγνίτη.
Δεύτερη κριτική. Υποβαθμίζεται η Μεγαλόπολη, εξαιτίας των ορίων που τίθενται στη λειτουργία της. Λοιπόν, τώρα πρέπει να υπενθυμίσω τις περίφημες επενδύσεις επί Ν.Δ. και τη λειτουργία της Δ.Ε.Η.
Πριν από πέντε χρόνια η Δ.Ε.Η. φτιάχνει μια ολοκαίνουργια μονάδα, τη Μεγαλόπολη 5. Δεν μπορεί να τη χρησιμοποιήσει, γιατί έχει έλλειμμα το δίκτυο. Το δίκτυο ανήκει στον ΑΔΜΗΕ που ανήκε επίσης στη ΔΕΗ 100% τότε.
Συνεπώς έχουμε τη Δ.Ε.Η. -και τις διοικήσεις που διόριζαν οι τότε κυβερνήσεις- να χτίζει μία ολοκαίνουργια μονάδα, χωρίς να έχει φτιάξει δίκτυο κατ’ αναλογία για να μπορεί να λειτουργήσει η μονάδα.
Το αποτέλεσμα είναι ότι η μονάδα μένει σε δοκιμαστική λειτουργία μέχρι σήμερα. Δεν δουλεύει φουλ η μονάδα της Μεγαλόπολης, είναι ακόμα σε δοκιμαστική λειτουργία γιατί δεν μπορεί να παράξει και να δώσει στο δίκτυο, δεν υπάρχει δίκτυο να το απορροφήσει.
Άρα, το στάτους κβο που υπάρχει σήμερα δεν μπορεί να αλλάξει, διότι όντως μετά δεν θα έπαιρνε κανείς τις λιγνιτικές μονάδες. Άρα, για ένα χρόνο ακόμη, μέχρι το 2019, δηλαδή, που θα δουλέψει το νέο δίκτυο και άρα θα μπορεί να μπει η μονάδα στο φουλ, αναγκαστικά πληρώνουμε το κόστος των περίφημων σχεδιασμών των διαδοχικών κυβερνήσεων που έκαναν πανάκριβες μονάδες, χωρίς να σχεδιάζουν καθόλου την υποδομή. Δεν ξέρω γιατί, αλλά νομίζω ότι αυτό είναι προπύργιο του τρόπου με τον οποίο λειτουργούσαν οι προηγούμενες διοικήσεις και η πολιτική τους.
Συνεπώς, η κριτική αυτή είναι από προβληματική εξίσου έως ακατανόητη. Δεν βάζουμε εμείς την Μεγαλόπολη 5 σε δοκιμαστική, είναι χρόνια, από ιδρύσεώς της διότι δεν αναπτύχθηκε το δίκτυο, το οποίο επαναλαμβάνω ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε επιταχύνει το έργο, το φέραμε από το 2020 στο 2019 για να τελειώσει το νέο δίκτυο της Πελοποννήσου, το οποίο θα λύσει το πρόβλημα και θα επιτρέπει μονάδα να μπει κανονικά σε λειτουργία.
Την ίδια ανασφάλεια αισθάνομαι από την κριτική της Ν.Δ., για τις περιβαλλοντικές μελέτες: προπύργιο περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων. Αν σας φέρω το ιστορικό των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων επί Ν.Δ. και προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑ.ΣΟ.Κ., θα το χρησιμοποιήσουμε ως πρότυπο περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Στα τέσσερα, λοιπόν, αυτά χρόνια κάναμε όλα αυτά που είπε ο κ. Σκρέκας, ο οποίος τα απαρίθμησε.
Επιταχύναμε, λοιπόν και άρα ο νομοθέτης έρχεται να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις να υπάρχει ασφάλεια και στο θέμα αυτό της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, όπως έχουν τεθεί από το Υπουργείο προς τις Δ.Ε.Η. και για τις συγκεκριμένες μονάδες και για τις άλλες μονάδες της Δ.Ε.Η.. Επαναλαμβάνω, ότι είμαστε ενήμεροι ότι θα υπάρξει πλήρης επίλυση και του θέματος αυτού.
Το επόμενο σημείο αφορά στους εργαζόμενους, τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τον τρόπο που ενσωματώνονται στο νομοσχέδιο.
Το νομοσχέδιο είναι απόλυτα σαφές.
Οι συλλογικές συμβάσεις, όπως γίνονται από την ΓΕΝΟΠ/Δ.Ε.Η. με την διοίκηση της εταιρίας, μεταφέρονται αυτούσιες στις νέες μονάδες. Δεν υπάρχει η παραμικρή παρερμηνεία επ’ αυτού.
Δεύτερον, συχνά γίνεται ένα μπέρδεμα με τον εσωτερικό κανονισμό. Δεν μεταφέρεται αυτούσιος ο εσωτερικός κανονισμός της Δ.Ε.Η. στις νέες μονάδες, γιατί δεν γίνεται να μεταφερθεί.
Ο εσωτερικός κανονισμός της Δ.Ε.Η. καλύπτει το σύνολο της Δ.Ε.Η. με όλες τις κατηγορίες των μονάδων. Στον ΑΔΜΗΕ το ίδιο κάναμε.
Μεταφέρθηκαν οι συλλογικές συμβάσεις με νέο εσωτερικό κανονισμό, προσαρμοσμένο στην λειτουργία του ΑΔΜΗΕ, ως αυτόνομη εταιρεία. Συνεπώς, το ίδιο θα γίνει και εδώ. Ο νέος εσωτερικός κανονισμός θα φτιαχτεί, θα είναι προσαρμοσμένος στη λειτουργία αυτών των μονάδων, συγκεκριμένα, διότι όπως γνωρίζετε είναι επιχειρησιακός ο εσωτερικός κανονισμός.
Τα εργασιακά δικαιώματα, λοιπόν, είναι πλήρως κατοχυρωμένα.
Εννοείται, ότι πρέπει να υπογράψουν τη συλλογική σύμβαση η διοίκηση της Δ.Ε.Η. και η ΓΕΝΟΠ/Δ.Ε.Η για να μεταφερθεί και πρέπει να το κάνουν σύντομα.
Αυτό πρέπει να είναι σαφές σε όλες τις πλευρές, ότι η ολοκλήρωση της υπογραφής της συλλογικής σύμβασης πρέπει να γίνει τώρα. Δεν έγινε μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, έχουν γίνει συνεννοήσεις για να δούμε ποιες είναι οι αποστάσεις, βρίσκονται κοντά, δεν επιδέχεται ότι θα πάμε σε μια κατάσταση όπου δεν θα έχει υπογραφεί συλλογική σύμβαση προκειμένου να μεταφερθεί.
Συμμερίζομαι απόλυτα και είναι δίκαιη η κριτική, για τα διαφορετικά καθεστώτα εργασιακών σχέσεων.
Εμείς μεταφέρουμε όπως είναι και το σύνολο, 8μηνίτες ή οτιδήποτε άλλο θα ενταχθεί στις νέες μονάδες, ακριβώς κατ' αναλογία. Εμείς θα θέλαμε και δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση, να μην υπάρχουν πολλά καθεστώτα εργασίας ει δυνατόν. Επ’ αυτού συμφωνούμε και θέλουμε να δούμε βελτιώσεις στον τομέα αυτόν, βήμα προς βήμα.
Για τη δυνατότητα να υπάρξει υπερεκμετάλλευση των ορυχείων από το νέο ιδιώτη, υπενθυμίζω ότι θα υπάρξει εξ ορισμού, αδειοδοτείται αυτό το σύστημα, είναι η τεχνική μελέτη που λέει πως θα κάνει την αξιοποίηση και αυτή εγκρίνεται από το Υπουργείο.
Άρα, είναι προστατευμένα τα ορυχεία από κάθε προσπάθεια να υπάρξει υπερεκμετάλλευση σε συντομότερο χρονικό διάστημα με καταστροφικές συνέπειες, διότι η αναλυτική τεχνική μελέτη και οι διαδοχικές μορφές που παίρνουν αυτές αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητά του Υπουργείου και θα ισχύουν φυσικά και στην περίπτωση των νέων μονάδων.
Δέχομαι απολύτως τις παρατηρήσεις, εμείς θα εγγυηθούμε ότι το λιγνιτικό τέλος θα είναι ισοδύναμο.
Έχουμε χώρο για συζήτηση, είμαστε ανοιχτοί σε οποιονδήποτε και την παραμικρή αμφιβολία για τα εργασιακά δικαιώματα, να φέρουμε βελτιωτική, αν και ο νόμος είναι απόλυτα σαφής, δεν επιδέχεται καμία παρερμηνεία.
Ο κανονισμός εργασίας είναι η κείμενη νομοθεσία, ρυθμίζει τον τρόπο λειτουργίας, δεν ρυθμίζεται από όλα τα άλλα θέματα που ρυθμίζει η συλλογική σύμβαση εργασίας, πρέπει να είμαστε απόλυτα ξεκάθαροι.
Να ξεκαθαρίσω το θέμα, ποιοι είναι μόνιμοι και ποιοι είναι έκτακτοι στις νέες μονάδες.
Η συντριπτική πλειοψηφία είναι μόνιμοι, 1220 στην Μεγαλόπολη και 300 με 8μηνες συμβάσεις, 260 στη Φλώρινα και 30 έκτακτοι. Άρα, η κεντρική ιδέα παραμένει, ότι ο κύριος όγκος θα αφορά το καθεστώς των μόνιμων οι οποίοι θα μεταφερθούν.
Ποιος αποφασίζει για αυτό και με τι κριτήρια; Προφανώς, η Δ.Ε.Η. για να γίνουν λειτουργικές οι μονάδες, δεν μπορούσε να το αποφασίσει κάποιος άλλος.
Είναι όμως πράξη, η οποία θα συνοδεύει την απόσχιση των μονάδων. Η απόσχιση των μονάδων θα γίνει με εργαζόμενους με ονοματεπώνυμο. Δηλαδή, αυστηρή ανάλυση των εργαζομένων, οι οποίοι μεταφέρονται στη διαδικασία αυτή με πλήρη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων τους.
Μεταφέρονται και όλες οι υποχρεώσεις, που έχουν αυτές οι μονάδες σε άλλες τοπικές δεσμεύσεις, π.χ. τηλεθέρμανση κα. Αν υπάρχει η παραμικρή επιφύλαξη, να γίνει πιο σαφές στον νόμο. Άρα έχουμε χώρο να το διευκρινίσουμε.
Τούτου δοθέντος, θα ήθελα να πω ότι είναι μια ακόμη πετυχημένη - απευθύνομαι στη Ν.Δ.- η τρίτη κατά σειρά ακύρωση, που κάναμε στις περίφημες ιδιωτικοποιήσεις.
Δεν θα ζητήσουμε συγνώμη από τον κ. Σαμαρά, ούτε από τα σχέδιά σας.
Μην ανησυχείτε για το λαό, ο λαός ξέρει, αυτός μας εμπιστεύτηκε και την πρώτη και δεύτερη και την τρίτη φορά. Με το λαό έχουμε ανοιχτή σχέση, όπως ξέρετε. Τη μια μέρα πάρθηκε η απόφαση στις Βρυξέλλες από το ευρωπαϊκό δικαστήριο και από την DG Comp, την επόμενη μέρα πήγαμε στην Κοζάνη.
Είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο, είναι δεδομένο, όλα τα θέματα έχουν τεθεί από την πρώτη μέρα, τα γνωρίζουν όλοι οι φορείς και θα δείτε στις επόμενες συζητήσεις που θα έρθουν οι φορείς μπορεί να έχουν διαφορετικές απόψεις, σεβαστές, αλλά ο διάλογος είναι καθαρός, ανοιχτός, έντιμος και μπορούμε να υπερασπιστούμε το έργο μας εκ του αποτελέσματος, απέναντι στα δραματικά και μη εγκεκριμένα ποτέ από εκλογές σχέδια της Ν.Δ., τα οποία ευτυχώς για εμάς και για τους πολίτες ακυρώθηκαν όπως έπρεπε".
www.worldenergynews.gr
Η ομιλία του υπουργού Ενέργειας έχει ως εξής:
"Σήμερα συζητάμε ένα νομοσχέδιο, του οποίου το ιστορικό είναι πολύ σαφές και πολύ συγκεκριμένο. Θα προσπαθήσω να απαντήσω στα γενικά θέματα που τέθηκαν.
Πρώτον, απορώ με τη Νέα Δημοκρατία να μιλάει περί ηθικής στο συγκεκριμένο τομέα. Να θυμίσω ότι το σύνολο των μέτρων που πήρε η Ν.Δ. και η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, δεν είχαν ποτέ τεθεί ούτε κατά υπόνοια στην κρίση των Ελλήνων πολιτών. Να σας υπενθυμίσω ότι στις εκλογές του 2012 είχαν αντιμνημονιακή ρητορεία, όταν έγιναν κυβέρνηση και προφανώς, ο χειρισμός όλου του μεγάλου θέματος της Δ.Ε.Η. και άλλων, δεν είχαν καμία ηθική βάση σε σχέση με τα προεκλογικά.
Αντίθετα, εμείς ήμασταν απόλυτα ειλικρινείς και ασκήσαμε δριμεία κριτική στο πρόγραμμα της «μικρής Δ.Ε.Η.» και τις ιδιωτικοποιήσεις που προωθούσε στον ενεργειακό κλάδο και ταυτόχρονα συνολικά τις δεσμεύσεις της χώρας στη νέα συμφωνία του 2015, τόσο απέναντι στην εξυπηρέτηση του χρέους, όσο και σε θέματα που έχουν να κάνουμε τον ενεργειακού τομέα.
Είχαμε μεγάλο πολιτικό κόστος, χάνοντας το καλοκαίρι του 2015 σχεδόν το 1/3 της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και στη συνέχεια τα θέσαμε όσα στην κρίση των πολιτών. Άρα, όλη αυτή η ηθικοκεντρική συζήτηση από τη Ν.Δ., περί ηθικής αναντιστοιχίας είναι άστοχη και απορώ πώς έχει το θράσος να το θέτει σε αυτή τη βάση.
Επαναλαμβάνω ότι η κυβέρνησή μας εξελέγη, έκανε μια συμφωνία, έθεσε ξανά τη συμφωνία στην κρίση του ελληνικού λαού και αυτή τη συμφωνία εφαρμόζουμε το 2015 – 2018.
Δεύτερον, όντως, ακυρώσαμε τις τρεις βασικές ιδιωτικοποιήσεις που έκανε η Ν.Δ. στον ενεργειακό τομέα. Να σας θυμίσω ότι ακυρώσαμε την ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ.
Φτιάξαμε ένα νέο σχέδιο, πέρασε από τους θεσμούς. Άρα, η ιδέα ότι δεν διαπραγματευόμαστε τίποτα και ποτέ, μάλλον έχει κάποια κενό. Ο ΑΔΜΗΕ έμεινε με το 51% υπό δημόσιο έλεγχο, βρέθηκε ένας πολύ σημαντικός στρατηγικός επενδυτής με υψηλό τίμημα.
Να ζητήσουμε, δηλαδή, συγνώμη από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου που ακυρώσαμε το ΔΕΣΦΑ, την περίφημη επένδυση των 400 εκατ. ευρώ με μία αζέρικη εταιρεία 18 μήνες πριν; Επειδή όπως μας κατηγορούν η κυβέρνησή μας είναι ιδεοληπτική, διώχνει τις ξένες επενδύσεις, έχει καταστροφική εμμονή στον κρατισμό και ούτω καθεξής;
Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους: 18 μήνες μετά, το τίμημα ανέβηκε στα 535 εκατ. ευρώ (υψηλότερο κατά 1/3, δεν θα έλεγα μικρή διαφορά). Στο διαγωνισμό συμμετείχαν δύο ευρωπαϊκές συμπράξεις και τον κέρδισε μία με μεγάλες στρατηγικές επενδύσεις στην περιοχή και τρίτον, η συμφωνία των μετόχων δίνει στο δημόσιο, στο 34%, δηλαδή, ενισχυμένα δικαιώματα βέτο στο σύνολο των σημαντικών θεμάτων, τον διορισμό του προέδρου της εταιρείας και άλλα πολλά.
Συνεπώς, η Ν.Δ. μας εγκαλεί ότι καταστρέψαμε το καταπληκτικό έργο της κυβέρνησης Σαμαρά. Αλλά τώρα, πλέον, δεν κρίνουμε τα πράγματα θεωρητικά, τα κρίνουμε εκ του αποτελέσματος.
Σήμερα συζητάμε το τρίτο νομοσχέδιο, το οποίο αφορά την ακύρωση του σχεδίου της Ν.Δ. που ήταν η «μικρή Δ.Ε.Η.», η οποία δεν ήταν και τόσο μικρή.
Οριζόντια ιδιωτικοποίηση σχεδόν 30%, με πιο πολλά υδροηλεκτρικά κοντά στο 30%, με παραχώρηση του 30% του πελατολογίου, με ΝΟΜΕ και ούτω καθεξής και στο πίσω μέρος και ιδιωτικοποίηση του 17% της Δ.Ε.Η. και του ΑΔΜΗΕ και ούτω καθεξής. Το σχέδιο ακυρώθηκε ευθέως και έρχεται τώρα η Ν.Δ. και μας λέει «εσείς καταστρέφετε τη Δ.Ε.Η.»
Επαναλαμβάνω, θα απαντήσω ένα προς ένα στα επιχειρήματα που τέθηκαν πώς δήθεν καταστρέψαμε τη Δ.Ε.Η., βάσει των πραγματικών δεδομένων, όπως έχουν.
Καταστρέψαμε, μας λένε, τη Δ.Ε.Η., πρώτον, διότι δεν πληρώθηκε στη Δ.Ε.Η το 51% του δημοσίου που κρατήσαμε στον ΑΔΜΗΕ, στην οποία Δ.Ε.Η. το 51% παραμένει υπό δημόσιο έλεγχο, αυτή τη λογιστική απάτη επαναφέρει συνεχώς η Ν.Δ..
Επαναλαμβάνω το Δημόσιο παραμένει σε δύο εταιρείες, μητρική και θυγατρική, με 51% και η κριτική της Ν.Δ. είναι η μη πληρωμή του ίδιου μετόχου κατά τη συναλλαγή ανάμεσα σε αυτές τις δύο εταιρείες, ενώ αντίθετα και σωστά αποζημιώθηκε ο ιδιώτης, που είναι μέτοχος στη ΔΕΗ για αυτή την ανταλλαγή.
Αυτή τη λογιστική απάτη, την οποία συντηρεί τη Ν.Δ., μάλλον πρέπει να την ξανακοιτάξει διότι δεν είναι αυτή η αιτία της απομείωσης οποιασδήποτε αξίας της Δ.Ε.Η.
Δεύτερον, υπάρχει μια δριμεία κριτική ότι η αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη Δ.Ε.Η. είναι αποτέλεσμα του κινήματος «δεν πληρώνω».
Τα στοιχεία και η ανάλυση των δεδομένων των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Δ.Ε.Η., υποκρύπτει μια πολύ συστηματική και μεθοδική ανάλυση, η πρώτη και βασική αιτία, τα 700 εκατ. ευρώ, είναι από επιχειρήσεις που έκλεισαν στη διάρκεια της κατάρρευσης του 25% του ΑΕΠ της χώρας. Άρα το ένα κομμάτι, το 1/3 των χρεών, έχει αυτή τη δομή.
Ακόμη ένα τρίτο των χρεών προς τη ΔΕΗ περιλαμβάνει και αρκετούς στρατηγικούς κακοπληρωτές. Έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια να μπει η κατάσταση σε μία τάξη. Αναφέρομαι σε επιχειρήσεις που είναι σε λειτουργία, οι οποίες άφησαν τα χρέη να αυξηθούν και η δουλειά της Δ.Ε.Η. είναι πλέον να δει ποια από αυτά δικαιολογούνται που αυξήθηκαν και ποια από αυτά είναι αποτέλεσμα κακοπληρωτών.
Το υπόλοιπο 1/3 αφορά στο κοινωνικό σκέλος, κυρίως στα νοικοκυριά, για τα οποία με διάφορους τρόπους έχει φτιαχτεί ένα το σύστημα ρυθμίσεων, προκειμένου να διευκολύνει την αντικειμενική δυσκολία των νοικοκυριών στο θέμα αυτό.
Άρα η ιδέα ότι ξαφνικά αυξήθηκαν τα χρέη εξαιτίας του κινήματος «δεν πληρώνω» και όχι εξαιτίας της κρίσης, όχι εξαιτίας ενός τμήματος που πρέπει να εντοπιστεί και αφορά στρατηγικούς κακοπληρωτές, απέχει, επίσης, πολύ από την πραγματικότητα.
Το τρίτο είναι τα χρηματοοικονομικά της Δ.Ε.Η.
Υπενθυμίζω ότι σε αντίθεση με ό,τι γινόταν στο παρελθόν η Δ.Ε.Η. υπερχρεώθηκε, το υπογραμμίζω αυτό, πριν από το 2015.
Προσπάθησε να επιλύσει προβλήματα επί των προηγούμενων κυβερνήσεων με τα περίφημα ομολογιακά δάνεια για τα οποία μας εγκαλεί τώρα η Ν.Δ., τα απότομα 500 εκατ. ευρώ για ομόλογα τριετίας και ούτω καθεξής.
Αντίθετα, η κυβέρνηση μας προσπάθησε να στηρίξει τη Δ.Ε.Η. σε όλα τα επίπεδα. Πρώτον αποπληρώσαμε τα ΥΚΩ που δεν πλήρωνε η προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτά δεν ήταν λίγα, ήταν κοντά στα 500 εκατ. ευρώ. Υπογράψαμε συμβάσεις του δημοσίου με τη Δ.Ε.Η., δίνοντας ένα μεγάλο χρηματοοικονομικό όφελος στη Δ.Ε.Η., περίπου 300 εκατ. ευρώ που μαζί με τα έσοδα του ΑΔΜΗΕ και όλα τα άλλα, δημιούργησε μία τεράστια οικονομική ρευστότητα πάνω από 1,2 δισ., το οποίο αποτελεί μια στέρεα βάση και για την αναδιάρθρωση των δανείων της, για την προσπάθεια να εξορθολογιστεί όλο το δανειακό βάρος της Δ.Ε.Η.
Άρα απέχει πολύ από την πραγματικότητα η κατηγορία της ΝΔ ότι η παρούσα κυβέρνηση δεν στήριξε έμπρακτα τη Δ.Ε.Η., προκειμένου να επιλύσει ένα χρηματοοικονομικό πρόβλημα, το οποίο επαναλαμβάνω ήταν προϊόν προηγούμενων ρυθμίσεων, δικών σας, μάλλον ανορθολογικών.
Και μπαίνω τώρα στην κριτική που έγινε από τη Ν.Δ. για τη σημερινή κατάσταση.
Υπενθυμίζω ότι με το παρόν νομοσχέδιο κινηθήκαμε αυστηρά στο πλαίσιο της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Δεν ανοίξαμε κανένα άλλο θέμα διαπραγμάτευσης. Άρα, το ερώτημα είναι, πουλάει η κυβέρνηση τις καλύτερες μονάδες;
Κατ’ αρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν πουλάει καμία υδροηλεκτρική μονάδα.
Αυτές είναι οι καλύτερες μονάδες, από άποψη απόδοσης στη Δ.Ε.Η. και αποτελούν και τη βάση της κερδοφορίας της. Δεύτερον, δεν πουλάει τις μονάδες φυσικού αερίου, με προεξέχουσα τη Μεγαλόπολη 5, που αποτελούν, επίσης, εξαιρετικά αποδοτικές μονάδες και θα επανέλθω σε αυτό. Πουλάει δυο μονάδες λιγνίτη στη Μεγαλόπολη, η μία εκ των οποίων, όμως, έχει σύντομη διάρκεια ζωής μέχρι το 2025 και μία στο Μελίτη που έχει μεγαλύτερη διάρκεια, μαζί με την άδεια. Τι μένει όμως συγκριτικά στην νέα ΔΕΗ; Μένει ο Άγιος Δημήτριος όπου αυξάνεται η ανταγωνιστικότητα όλων των μονάδων του Αγίου Δημητρίου, μετά την περιβαλλοντική αναβάθμιση, καθώς και η Πτολεμαΐδα 5, η οποία με την ολοκλήρωση της σε δύο χρόνια, θα αποτελεί με διαφορά, την καλύτερη λιγνιτική μονάδα από όλες.
Συνεπώς, μεσοσταθμικά στην περίοδο που εξετάζουμε, μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030, η ΔΕΗ διατηρεί μια ισοδυναμία αν όχι πλεονέκτημα στη σύνθεση των μονάδων του λιγνίτη.
Δεύτερη κριτική. Υποβαθμίζεται η Μεγαλόπολη, εξαιτίας των ορίων που τίθενται στη λειτουργία της. Λοιπόν, τώρα πρέπει να υπενθυμίσω τις περίφημες επενδύσεις επί Ν.Δ. και τη λειτουργία της Δ.Ε.Η.
Πριν από πέντε χρόνια η Δ.Ε.Η. φτιάχνει μια ολοκαίνουργια μονάδα, τη Μεγαλόπολη 5. Δεν μπορεί να τη χρησιμοποιήσει, γιατί έχει έλλειμμα το δίκτυο. Το δίκτυο ανήκει στον ΑΔΜΗΕ που ανήκε επίσης στη ΔΕΗ 100% τότε.
Συνεπώς έχουμε τη Δ.Ε.Η. -και τις διοικήσεις που διόριζαν οι τότε κυβερνήσεις- να χτίζει μία ολοκαίνουργια μονάδα, χωρίς να έχει φτιάξει δίκτυο κατ’ αναλογία για να μπορεί να λειτουργήσει η μονάδα.
Το αποτέλεσμα είναι ότι η μονάδα μένει σε δοκιμαστική λειτουργία μέχρι σήμερα. Δεν δουλεύει φουλ η μονάδα της Μεγαλόπολης, είναι ακόμα σε δοκιμαστική λειτουργία γιατί δεν μπορεί να παράξει και να δώσει στο δίκτυο, δεν υπάρχει δίκτυο να το απορροφήσει.
Άρα, το στάτους κβο που υπάρχει σήμερα δεν μπορεί να αλλάξει, διότι όντως μετά δεν θα έπαιρνε κανείς τις λιγνιτικές μονάδες. Άρα, για ένα χρόνο ακόμη, μέχρι το 2019, δηλαδή, που θα δουλέψει το νέο δίκτυο και άρα θα μπορεί να μπει η μονάδα στο φουλ, αναγκαστικά πληρώνουμε το κόστος των περίφημων σχεδιασμών των διαδοχικών κυβερνήσεων που έκαναν πανάκριβες μονάδες, χωρίς να σχεδιάζουν καθόλου την υποδομή. Δεν ξέρω γιατί, αλλά νομίζω ότι αυτό είναι προπύργιο του τρόπου με τον οποίο λειτουργούσαν οι προηγούμενες διοικήσεις και η πολιτική τους.
Συνεπώς, η κριτική αυτή είναι από προβληματική εξίσου έως ακατανόητη. Δεν βάζουμε εμείς την Μεγαλόπολη 5 σε δοκιμαστική, είναι χρόνια, από ιδρύσεώς της διότι δεν αναπτύχθηκε το δίκτυο, το οποίο επαναλαμβάνω ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε επιταχύνει το έργο, το φέραμε από το 2020 στο 2019 για να τελειώσει το νέο δίκτυο της Πελοποννήσου, το οποίο θα λύσει το πρόβλημα και θα επιτρέπει μονάδα να μπει κανονικά σε λειτουργία.
Την ίδια ανασφάλεια αισθάνομαι από την κριτική της Ν.Δ., για τις περιβαλλοντικές μελέτες: προπύργιο περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων. Αν σας φέρω το ιστορικό των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων επί Ν.Δ. και προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑ.ΣΟ.Κ., θα το χρησιμοποιήσουμε ως πρότυπο περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Στα τέσσερα, λοιπόν, αυτά χρόνια κάναμε όλα αυτά που είπε ο κ. Σκρέκας, ο οποίος τα απαρίθμησε.
Επιταχύναμε, λοιπόν και άρα ο νομοθέτης έρχεται να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις να υπάρχει ασφάλεια και στο θέμα αυτό της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, όπως έχουν τεθεί από το Υπουργείο προς τις Δ.Ε.Η. και για τις συγκεκριμένες μονάδες και για τις άλλες μονάδες της Δ.Ε.Η.. Επαναλαμβάνω, ότι είμαστε ενήμεροι ότι θα υπάρξει πλήρης επίλυση και του θέματος αυτού.
Το επόμενο σημείο αφορά στους εργαζόμενους, τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τον τρόπο που ενσωματώνονται στο νομοσχέδιο.
Το νομοσχέδιο είναι απόλυτα σαφές.
Οι συλλογικές συμβάσεις, όπως γίνονται από την ΓΕΝΟΠ/Δ.Ε.Η. με την διοίκηση της εταιρίας, μεταφέρονται αυτούσιες στις νέες μονάδες. Δεν υπάρχει η παραμικρή παρερμηνεία επ’ αυτού.
Δεύτερον, συχνά γίνεται ένα μπέρδεμα με τον εσωτερικό κανονισμό. Δεν μεταφέρεται αυτούσιος ο εσωτερικός κανονισμός της Δ.Ε.Η. στις νέες μονάδες, γιατί δεν γίνεται να μεταφερθεί.
Ο εσωτερικός κανονισμός της Δ.Ε.Η. καλύπτει το σύνολο της Δ.Ε.Η. με όλες τις κατηγορίες των μονάδων. Στον ΑΔΜΗΕ το ίδιο κάναμε.
Μεταφέρθηκαν οι συλλογικές συμβάσεις με νέο εσωτερικό κανονισμό, προσαρμοσμένο στην λειτουργία του ΑΔΜΗΕ, ως αυτόνομη εταιρεία. Συνεπώς, το ίδιο θα γίνει και εδώ. Ο νέος εσωτερικός κανονισμός θα φτιαχτεί, θα είναι προσαρμοσμένος στη λειτουργία αυτών των μονάδων, συγκεκριμένα, διότι όπως γνωρίζετε είναι επιχειρησιακός ο εσωτερικός κανονισμός.
Τα εργασιακά δικαιώματα, λοιπόν, είναι πλήρως κατοχυρωμένα.
Εννοείται, ότι πρέπει να υπογράψουν τη συλλογική σύμβαση η διοίκηση της Δ.Ε.Η. και η ΓΕΝΟΠ/Δ.Ε.Η για να μεταφερθεί και πρέπει να το κάνουν σύντομα.
Αυτό πρέπει να είναι σαφές σε όλες τις πλευρές, ότι η ολοκλήρωση της υπογραφής της συλλογικής σύμβασης πρέπει να γίνει τώρα. Δεν έγινε μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, έχουν γίνει συνεννοήσεις για να δούμε ποιες είναι οι αποστάσεις, βρίσκονται κοντά, δεν επιδέχεται ότι θα πάμε σε μια κατάσταση όπου δεν θα έχει υπογραφεί συλλογική σύμβαση προκειμένου να μεταφερθεί.
Συμμερίζομαι απόλυτα και είναι δίκαιη η κριτική, για τα διαφορετικά καθεστώτα εργασιακών σχέσεων.
Εμείς μεταφέρουμε όπως είναι και το σύνολο, 8μηνίτες ή οτιδήποτε άλλο θα ενταχθεί στις νέες μονάδες, ακριβώς κατ' αναλογία. Εμείς θα θέλαμε και δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση, να μην υπάρχουν πολλά καθεστώτα εργασίας ει δυνατόν. Επ’ αυτού συμφωνούμε και θέλουμε να δούμε βελτιώσεις στον τομέα αυτόν, βήμα προς βήμα.
Για τη δυνατότητα να υπάρξει υπερεκμετάλλευση των ορυχείων από το νέο ιδιώτη, υπενθυμίζω ότι θα υπάρξει εξ ορισμού, αδειοδοτείται αυτό το σύστημα, είναι η τεχνική μελέτη που λέει πως θα κάνει την αξιοποίηση και αυτή εγκρίνεται από το Υπουργείο.
Άρα, είναι προστατευμένα τα ορυχεία από κάθε προσπάθεια να υπάρξει υπερεκμετάλλευση σε συντομότερο χρονικό διάστημα με καταστροφικές συνέπειες, διότι η αναλυτική τεχνική μελέτη και οι διαδοχικές μορφές που παίρνουν αυτές αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητά του Υπουργείου και θα ισχύουν φυσικά και στην περίπτωση των νέων μονάδων.
Δέχομαι απολύτως τις παρατηρήσεις, εμείς θα εγγυηθούμε ότι το λιγνιτικό τέλος θα είναι ισοδύναμο.
Έχουμε χώρο για συζήτηση, είμαστε ανοιχτοί σε οποιονδήποτε και την παραμικρή αμφιβολία για τα εργασιακά δικαιώματα, να φέρουμε βελτιωτική, αν και ο νόμος είναι απόλυτα σαφής, δεν επιδέχεται καμία παρερμηνεία.
Ο κανονισμός εργασίας είναι η κείμενη νομοθεσία, ρυθμίζει τον τρόπο λειτουργίας, δεν ρυθμίζεται από όλα τα άλλα θέματα που ρυθμίζει η συλλογική σύμβαση εργασίας, πρέπει να είμαστε απόλυτα ξεκάθαροι.
Να ξεκαθαρίσω το θέμα, ποιοι είναι μόνιμοι και ποιοι είναι έκτακτοι στις νέες μονάδες.
Η συντριπτική πλειοψηφία είναι μόνιμοι, 1220 στην Μεγαλόπολη και 300 με 8μηνες συμβάσεις, 260 στη Φλώρινα και 30 έκτακτοι. Άρα, η κεντρική ιδέα παραμένει, ότι ο κύριος όγκος θα αφορά το καθεστώς των μόνιμων οι οποίοι θα μεταφερθούν.
Ποιος αποφασίζει για αυτό και με τι κριτήρια; Προφανώς, η Δ.Ε.Η. για να γίνουν λειτουργικές οι μονάδες, δεν μπορούσε να το αποφασίσει κάποιος άλλος.
Είναι όμως πράξη, η οποία θα συνοδεύει την απόσχιση των μονάδων. Η απόσχιση των μονάδων θα γίνει με εργαζόμενους με ονοματεπώνυμο. Δηλαδή, αυστηρή ανάλυση των εργαζομένων, οι οποίοι μεταφέρονται στη διαδικασία αυτή με πλήρη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων τους.
Μεταφέρονται και όλες οι υποχρεώσεις, που έχουν αυτές οι μονάδες σε άλλες τοπικές δεσμεύσεις, π.χ. τηλεθέρμανση κα. Αν υπάρχει η παραμικρή επιφύλαξη, να γίνει πιο σαφές στον νόμο. Άρα έχουμε χώρο να το διευκρινίσουμε.
Τούτου δοθέντος, θα ήθελα να πω ότι είναι μια ακόμη πετυχημένη - απευθύνομαι στη Ν.Δ.- η τρίτη κατά σειρά ακύρωση, που κάναμε στις περίφημες ιδιωτικοποιήσεις.
Δεν θα ζητήσουμε συγνώμη από τον κ. Σαμαρά, ούτε από τα σχέδιά σας.
Μην ανησυχείτε για το λαό, ο λαός ξέρει, αυτός μας εμπιστεύτηκε και την πρώτη και δεύτερη και την τρίτη φορά. Με το λαό έχουμε ανοιχτή σχέση, όπως ξέρετε. Τη μια μέρα πάρθηκε η απόφαση στις Βρυξέλλες από το ευρωπαϊκό δικαστήριο και από την DG Comp, την επόμενη μέρα πήγαμε στην Κοζάνη.
Είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο, είναι δεδομένο, όλα τα θέματα έχουν τεθεί από την πρώτη μέρα, τα γνωρίζουν όλοι οι φορείς και θα δείτε στις επόμενες συζητήσεις που θα έρθουν οι φορείς μπορεί να έχουν διαφορετικές απόψεις, σεβαστές, αλλά ο διάλογος είναι καθαρός, ανοιχτός, έντιμος και μπορούμε να υπερασπιστούμε το έργο μας εκ του αποτελέσματος, απέναντι στα δραματικά και μη εγκεκριμένα ποτέ από εκλογές σχέδια της Ν.Δ., τα οποία ευτυχώς για εμάς και για τους πολίτες ακυρώθηκαν όπως έπρεπε".
www.worldenergynews.gr