Καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει και η δημιουργία δικτύου από δημόσιους σταθμούς φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που σχεδιάζει να πράξει ο ΔΕΔΔΗΕ με την εγκατάσταση 1.100 – 1.650 σταθμών σε ολόκληρη την Ελλάδα
Το ενδεχόμενο θέσπισης οικονομικών κινήτρων για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων μελετά η κυβέρνηση, μεταξύ των υπόλοιπων μέτρων στήριξης που βρίσκονται υπό διερεύνηση ως λύσεις για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλούν οι μεταφορές και η θέρμανση.
Αυτό ανέφερε στη χθεσινή (10/4) εναρκτήρια τοποθέτησή του ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος το οποίο ολοκληρώνεται σήμερα στη Σόφια της Βουλγαρίας.
Ο αναπληρωτής ΥΠΕΝ συμπεριέλαβε την ηλεκτροκίνηση στις κατευθύνσεις για την αναβάθμιση της ποιότητας του αέρα οι οποίες, για να πάρουν σάρκα και οστά, είναι απαραίτητη η παροχή οικονομικών κινήτρων.
Άλλες τέτοιες κατευθύνσεις είναι η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου (με τη χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου για απομακρυσμένες περιοχές), καθώς και η αντικατάσταση παλαιών πετρελαιοκίνητων και ρυπογόνων οχημάτων, όπως φορτηγών, λεωφορείων και ταξί.
«Αξιολογούμε την εισαγωγή φορολογικών εκπτώσεων για περιβαλλοντικές επενδύσεις που υπερβαίνουν τα θεσπισμένα ευρωπαϊκά πρότυπα, καθώς αυτό είναι απαραίτητο για να δοθούν τα αντίστοιχα κίνητρα και να βελτιωθεί η κοινωνική αποδοχή», ανέφερε χαρακτηριστικά στην τοποθέτησή του, προσθέτοντας πως θα πρέπει να βρεθούν και καινοτόμοι τρόποι χρηματοδότησης των απαραίτητων επενδύσεων.
Ο αναπληρωτής ΥΠΕΝ σημείωσε ότι τα μέτρα χρηματοδότησης θα συμπληρώσουν τις τεχνικές λύσεις που θα μπορούσαν να προκύψουν από τη θέσπιση πιο φιλόδοξων ευρωπαϊκών προτύπων και στόχων, όπως π.χ. για τις εκπομπές οχημάτων, την προσαρμογή της δοκιμής κύκλου οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες ή την εισαγωγή νέων βέλτιστων διαθέσιμων τεχνικών για τη βιομηχανία και τον ενεργειακό τομέα.
Επίσης, θα πλαισιώσουν τη θετική επίδραση από την κατασκευή νέων υποδομών, όπως γραμμών μετρό και τραμ οι οποίες επανεκκινήθηκαν και επεκτείνονται, καθώς και ενδεχόμενα οικονομικά εργαλεία και αντικίνητρα που βασίζονται στις εκπομπές ή στα πρότυπα EURO, τα οποία μπορούν να μεταβάλουν τόσο τη συμπεριφορά των πολιτών όσο και το συνολικό ενεργειακό μίγμα.
Ανάπτυξη δικτύου φόρτισης
Η παροχή ευνοϊκών όρων από την πολιτεία για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος θα έλυνε το ένα από τα δύο σημαντικότερα «αγκάθια» που δυσχεραίνουν τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
Το δεύτερο «αγκάθι», το οποίο αφορά στην έλλειψη ενός δικτύου από δημόσιους σταθμούς φόρτισης, στοχεύει να καλύψει η πρόταση του ΔΕΔΔΗΕ για την εγκατάσταση 1.100 – 1.650 σταθμών σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Η πρόταση του Διαχειριστή, η οποία έχει ήδη υποβληθεί στη ΡΑΕ, προβλέπει την κατασκευή 100 - 150 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα νησιά και 1.000 – 1.500 στην ηπειρωτική χώρα.
Στόχος είναι το δίκτυο να έχει ολοκληρωθεί έως το 2020, με την υλοποίηση ενός σταθμού στα μικρά νησιά και μέχρι δέκα στα μεγάλα (π.χ. την Κρήτη και τη Ρόδο). Όσον αφορά την ηπειρωτική χώρα, σταθμοί θα δημιουργηθούν και στις εθνικές οδούς, 100 περίπου από τους οποίους θα είναι ταχυφορτιστές, ώστε η φόρτιση των οχημάτων να ολοκληρώνεται σε περίπου μισή ώρα.
Η ΡΑΕ αναμένεται να λάβει σύντομα την απόφασή της για το δίκτυο φόρτισης στα νησιά.
Ωστόσο, η γνωμοδότηση για το δίκτυο στην ηπειρωτική χώρα θα είναι πιο χρονοβόρα, καθώς θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η γεωγραφική κατανομή τους καθώς και η ενδεχόμενη επίδραση στον ανταγωνισμό.
www.worldenergynews.gr
Αυτό ανέφερε στη χθεσινή (10/4) εναρκτήρια τοποθέτησή του ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος το οποίο ολοκληρώνεται σήμερα στη Σόφια της Βουλγαρίας.
Ο αναπληρωτής ΥΠΕΝ συμπεριέλαβε την ηλεκτροκίνηση στις κατευθύνσεις για την αναβάθμιση της ποιότητας του αέρα οι οποίες, για να πάρουν σάρκα και οστά, είναι απαραίτητη η παροχή οικονομικών κινήτρων.
Άλλες τέτοιες κατευθύνσεις είναι η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου (με τη χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου για απομακρυσμένες περιοχές), καθώς και η αντικατάσταση παλαιών πετρελαιοκίνητων και ρυπογόνων οχημάτων, όπως φορτηγών, λεωφορείων και ταξί.
«Αξιολογούμε την εισαγωγή φορολογικών εκπτώσεων για περιβαλλοντικές επενδύσεις που υπερβαίνουν τα θεσπισμένα ευρωπαϊκά πρότυπα, καθώς αυτό είναι απαραίτητο για να δοθούν τα αντίστοιχα κίνητρα και να βελτιωθεί η κοινωνική αποδοχή», ανέφερε χαρακτηριστικά στην τοποθέτησή του, προσθέτοντας πως θα πρέπει να βρεθούν και καινοτόμοι τρόποι χρηματοδότησης των απαραίτητων επενδύσεων.
Ο αναπληρωτής ΥΠΕΝ σημείωσε ότι τα μέτρα χρηματοδότησης θα συμπληρώσουν τις τεχνικές λύσεις που θα μπορούσαν να προκύψουν από τη θέσπιση πιο φιλόδοξων ευρωπαϊκών προτύπων και στόχων, όπως π.χ. για τις εκπομπές οχημάτων, την προσαρμογή της δοκιμής κύκλου οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες ή την εισαγωγή νέων βέλτιστων διαθέσιμων τεχνικών για τη βιομηχανία και τον ενεργειακό τομέα.
Επίσης, θα πλαισιώσουν τη θετική επίδραση από την κατασκευή νέων υποδομών, όπως γραμμών μετρό και τραμ οι οποίες επανεκκινήθηκαν και επεκτείνονται, καθώς και ενδεχόμενα οικονομικά εργαλεία και αντικίνητρα που βασίζονται στις εκπομπές ή στα πρότυπα EURO, τα οποία μπορούν να μεταβάλουν τόσο τη συμπεριφορά των πολιτών όσο και το συνολικό ενεργειακό μίγμα.
Ανάπτυξη δικτύου φόρτισης
Η παροχή ευνοϊκών όρων από την πολιτεία για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος θα έλυνε το ένα από τα δύο σημαντικότερα «αγκάθια» που δυσχεραίνουν τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
Το δεύτερο «αγκάθι», το οποίο αφορά στην έλλειψη ενός δικτύου από δημόσιους σταθμούς φόρτισης, στοχεύει να καλύψει η πρόταση του ΔΕΔΔΗΕ για την εγκατάσταση 1.100 – 1.650 σταθμών σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Η πρόταση του Διαχειριστή, η οποία έχει ήδη υποβληθεί στη ΡΑΕ, προβλέπει την κατασκευή 100 - 150 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα νησιά και 1.000 – 1.500 στην ηπειρωτική χώρα.
Στόχος είναι το δίκτυο να έχει ολοκληρωθεί έως το 2020, με την υλοποίηση ενός σταθμού στα μικρά νησιά και μέχρι δέκα στα μεγάλα (π.χ. την Κρήτη και τη Ρόδο). Όσον αφορά την ηπειρωτική χώρα, σταθμοί θα δημιουργηθούν και στις εθνικές οδούς, 100 περίπου από τους οποίους θα είναι ταχυφορτιστές, ώστε η φόρτιση των οχημάτων να ολοκληρώνεται σε περίπου μισή ώρα.
Η ΡΑΕ αναμένεται να λάβει σύντομα την απόφασή της για το δίκτυο φόρτισης στα νησιά.
Ωστόσο, η γνωμοδότηση για το δίκτυο στην ηπειρωτική χώρα θα είναι πιο χρονοβόρα, καθώς θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η γεωγραφική κατανομή τους καθώς και η ενδεχόμενη επίδραση στον ανταγωνισμό.
www.worldenergynews.gr