Ξεκίνησε η κατασκευή του Υποθαλάσσιου Αγωγού Νερού στην Αίγινα, προϋπολογισμού 32,5 εκατ. ευρώ από την ΕΥΔΑΠ.
Το έργο είναι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα καθώς υποθαλάσσιος αγωγός μήκους 14 χιλιομέτρων θα ποντιστεί σε βάθος έως και 95 μέτρων στον βυθό του Σαρωνικού. Πρόκειται, δε, να ολοκληρωθεί σε 18 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και θα έχει τρία χρόνια εγγύηση και λειτουργία από τον ανάδοχο.
Μέχρι σήμερα, η κάλυψη των αναγκών των περίπου 13.550 κατοίκων και των χιλιάδων επισκεπτών και τουριστών του νησιού της Αίγινας γίνεται μέσω ειδικών υδροφόρων πλοίων, τα οποία μεταφέρουν 2,4-2,5 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού ετησίως, με κόστος μεταφοράς περί τα 4 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Μέρους του εν λόγω κόστους καλύπτει ο Δήμος Αίγινας.
Να σημειωθεί ότι οι προμελέτες είχαν ξεκινήσει το 2001 από την ΕΥΔΑΠ και το τότε υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ. Δύο χρόνια μετά οι σχεδιασμοί τροποποιήθηκαν και το 2006 αποφασίστηκε να υλοποιηθούν τα έργα με σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, το πρωτοεμφανιζόμενο σύστημα ΣΔΙΤ.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε, αλλά δεν προχώρησε και στα τέλη του 2014, με τροπολογία, το έργο μεταβιβάστηκε στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.
Η προγραμματική σύμβαση με τον δήμο της Αίγινας υπογράφηκε το 2015 και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση των 32,5 εκατ. ευρώ. Η πρώτη φάση του διαγωνισμού μπλοκαρίστηκε από δικαστικές προσφυγές μεταξύ των πέντε ομίλων που διεκδίκησαν το έργο.
Μετά την εξάντληση των ένδικων μέτρων, ανοίχτηκαν οι προσφορές και το έργο ανατέθηκε στην εταιρεία «Κωνσταντινίδης Α.Ε.», που έδωσε έκπτωση 32%.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr
Το έργο είναι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα καθώς υποθαλάσσιος αγωγός μήκους 14 χιλιομέτρων θα ποντιστεί σε βάθος έως και 95 μέτρων στον βυθό του Σαρωνικού. Πρόκειται, δε, να ολοκληρωθεί σε 18 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και θα έχει τρία χρόνια εγγύηση και λειτουργία από τον ανάδοχο.
Μέχρι σήμερα, η κάλυψη των αναγκών των περίπου 13.550 κατοίκων και των χιλιάδων επισκεπτών και τουριστών του νησιού της Αίγινας γίνεται μέσω ειδικών υδροφόρων πλοίων, τα οποία μεταφέρουν 2,4-2,5 εκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού ετησίως, με κόστος μεταφοράς περί τα 4 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Μέρους του εν λόγω κόστους καλύπτει ο Δήμος Αίγινας.
Να σημειωθεί ότι οι προμελέτες είχαν ξεκινήσει το 2001 από την ΕΥΔΑΠ και το τότε υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ. Δύο χρόνια μετά οι σχεδιασμοί τροποποιήθηκαν και το 2006 αποφασίστηκε να υλοποιηθούν τα έργα με σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, το πρωτοεμφανιζόμενο σύστημα ΣΔΙΤ.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε, αλλά δεν προχώρησε και στα τέλη του 2014, με τροπολογία, το έργο μεταβιβάστηκε στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.
Η προγραμματική σύμβαση με τον δήμο της Αίγινας υπογράφηκε το 2015 και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση των 32,5 εκατ. ευρώ. Η πρώτη φάση του διαγωνισμού μπλοκαρίστηκε από δικαστικές προσφυγές μεταξύ των πέντε ομίλων που διεκδίκησαν το έργο.
Μετά την εξάντληση των ένδικων μέτρων, ανοίχτηκαν οι προσφορές και το έργο ανατέθηκε στην εταιρεία «Κωνσταντινίδης Α.Ε.», που έδωσε έκπτωση 32%.
Πηγή:www.bankingnews.gr
www.worldenergynews.gr