Τελευταία Νέα
Ανανεώσιμες & Βιώσιμη Ανάπτυξη

Στην ηλεκτροκίνηση «ποντάρει» η ΔΕΗ – Προωθεί τη δημιουργία ενός ευρέως δικτύου ανεφοδιασμού έως το 2020

Στην ηλεκτροκίνηση «ποντάρει» η ΔΕΗ – Προωθεί τη δημιουργία ενός ευρέως δικτύου ανεφοδιασμού έως το 2020
Την επόμενη τριετία μέσω του ΔΕΔΔΗΕ σκοπεύει να αναπτύξει περί τα 100 - 150 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα νησιά και μέχρι 1.500 αντίστοιχων υποδομών στην ηπειρωτική χώρα
«Στροφή» στο φυσικό αέριο και την ηλεκτροκίνηση σκοπεύει να κάνει το επόμενο διάστημα η ΔΕΗ στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής που προσπαθεί να χαράξει προκειμένου να αντισταθμίσει τις υποχρεωτικές απώλειες από την αγορά ηλεκτρισμού.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΔΕΔΔΗΕ, που ως γνωστόν είναι κατά 100% θυγατρική της ΔΕΗ, προγραμματίζει να κατασκευάσει πάνω από 1.500 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα νησιά αλλά και στην ηπειρωτική χώρα.  
Η ηλεκτροκίνηση αλλά και η αγορά φυσικού αερίου είναι δύο τομείς στους οποίους προτίθεται να δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά η ΔΕΗ.
Όπως δήλωσε ο διευθυντής επιχειρηματικών δράσεων της επιχείρησης Φώτης Καραγιάννης, μιλώντας στο συνέδριο Eco Mobility για τις «πράσινες» μεταφορές», μέσα στο επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν ενέργειες ειδικά για το φυσικό αέριο, ενώ μιλώντας για την ηλεκτροκίνηση στις μεταφορές σημείωσε ότι είναι ένας τομέας με ραγδαία ανάπτυξη.
«Προσπαθούμε να καταλάβουμε όλες τις πτυχές του τομέα», είπε ο κ. Καραγιάννης και πρόσθεσε: «Η ΔΕΗ ως παραγωγός, προμηθευτής αλλά και ιδιοκτήτης ακινήτων έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα στον τομέα αυτοκίνησης».

Καταλυτικός ο ρόλος του δικτύου

Την ίδια ώρα ο ΔΕΔΔΗΕ σχεδιάζει την κατασκευή 100 - 150 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα νησιά και 1.000 – 1.500 στην ηπειρωτική χώρα από εφέτος έως το 2020 και έχει ήδη υποβάλει σχετική πρόταση προς την κυβέρνηση και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης του ΔΕΔΔΗΕ Ηρακλής Μενεγάτος σήμερα λειτουργούν περί τους 65 σταθμούς φόρτισης ανά την Ελλάδα και η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου ανεφοδιασμού αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές που αποτελεί και Ευρωπαϊκή υποχρέωση της χώρας.
Πέρυσι πουλήθηκαν 163 ηλεκτρικά οχήματα στην Ελλάδα, υπερτριπλάσια σε σχέση με το 2016 (+246 %), όμως το μερίδιο αγοράς τους είναι μόλις 0,2%.
Προέκρινε μάλιστα τη λύση της ανάπτυξης τουλάχιστον σε πρώτη φάση κεντρικά, αφού όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το δίκτυο δεν αναπτύσσεται επειδή δεν υπάρχουν αρκετά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και οι καταναλωτές διστάζουν να αγοράσουν ηλεκτροκίνητο όχημα επειδή δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί ανεφοδιασμού.
Το σχέδιο του ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει την εγκατάσταση ενός σταθμού στα μικρά νησιά και μέχρι δέκα στα μεγάλα (Κρήτη, Ρόδο, Κέρκυρα).
Στην ηπειρωτική χώρα θα εγκατασταθούν σταθμοί και στο εθνικό οδικό δίκτυο, ενώ σε επόμενη φάση υπάρχει πρόβλεψη και για εγκατάσταση 100 ταχυφορτιστών που θα έχουν τη δυνατότητα ολοκλήρωσης του ανεφοδιασμού σε μισή ώρα.

Συνεργασία με τη Solaris Bus

Υπενθυμίζεται εξάλλου ότι η ΔΕΗ από τον περασμένο Νοέμβριο έχει υπογράψει σύμφωνο συνεργασίας με τη Solaris Bus & Coach, και όπως είπε ο κ. Καραγιάννης οι δυο εταιρίες σχεδιάζουν να παράσχουν στους Δήμους ένα ολοκληρωμένο προϊόν, που θα τα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, προμήθεια και συντήρηση, διαχείριση ανακύκλωσης των υλικών, εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, παροχή αναγκαίας ηλεκτρικής ενέργειας κλπ.
«Στρατηγική επιλογή είναι να γίνουμε leaders και αυτό είναι το υπόβαθρο για να αναπτυχθούμε», κατέληξε ο κ. Καραγιάνης.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης