Σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν για την αλλαγή της οδηγίας σχετικά με την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD) απαιτείται η προσθήκη σημείων φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα στο 10% των χώρων στάθμευσης
Ανεπαρκείς θεωρούνται οι προτάσεις της Κομισιόν, που απαιτούν την εγκατάσταση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ ως προς τον στόχο της ενίσχυσης της ανάπτυξης της καθαρής κινητικότητας, σύμφωνα με την Πλατφόρμα για την Ηλεκτροκίνηση.
Η Πλατφόρμα στην οποία συμμετέχουν βιομηχανικές ενώσεις (Eurelectric, Wind Europe), εταιρείες (ABB, Siemens κλπ) και ΜΚΟ (Transport & Environment, Bellona), επεσήμανε στο ENDSEurope (περιβαλλοντικά νέα και υπηρεσίες πληροφόρησης της Ευρώπης) ότι οι προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αύξηση των σημείων φόρτισης στα κτίρια, οι οποίες περιλαμβάνονται στο χειμερινό «πακέτο» που ανακοίνωσε πρόσφατα, ήταν απογοητευτικές.
Σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν για την αλλαγή της οδηγίας σχετικά με την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD) απαιτείται η προσθήκη σημείων φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα στο 10% των χώρων στάθμευσης στα υφιστάμενα εμπορικά κτίρια, με χωρητικότητα 10 ή περισσότερων οχημάτων, έως το 2025.
Στο μεταξύ τα κτίρια κατοικιών -τόσο νεόδμητα όσο και υπό ριζική ανακαίνιση- θα πρέπει να εξοπλιστούν με προ-καλωδίωση για την υποδομή.
Ωστόσο, σε ένα προσχέδιο για την αλλαγή της EPBD που είχε διαρρεύσει νωρίτερα, η Κομισιόν είχε ζητήσει να επιβληθεί η απαίτηση του «ένα στα 10» κτίρια με σημεία φόρτισης να εφαρμοστεί σε όλα τα νέα κτίρια έως το 2023.
Η Τ. Serafimova επικεφαλής των εργασιών για τις υποδομές ηλεκτρικής φόρτισης της Πλατφόρμας για την Ηλεκτροκίνηση, σημείωσε ότι η αρχική πρόταση της Κομισιόν ήταν αρκετά δυνατή για να στηρίξει την επίτευξη της Στρατηγικής κινητικότητας χαμηλών εκπομπών της ΕΕ, που έγινε γνωστή τον Ιούλιο του 2016.
Με βάση την προηγούμενη εκδοχή της πρότασης, η Κομισιόν θα μπορούσε να παράσχει στις χώρες της ΕΕ ένα πλαίσιο για να περάσει η νομοθεσία στήριξης της φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στα κτίρια -όπως έκανε η Γαλλία τον περασμένο Ιούλιο.
Σύμφωνα με την T. Serafimova, οι προτάσεις αποδυναμώθηκαν λόγω της «έντονης απώθησής τους» από ορισμένα κράτη-μέλη.
Όπως είπε, η Πλατφόρμα έμαθε μέσα από συναντήσεις με κράτη-μέλη της ΕΕ, όπως για παράδειγμα η Γαλλία, ότι άλλα κράτη-μέλη αντιτέθηκαν στην αρχική πρόταση θεωρώντας ότι ήταν πολύ επεμβατική και αόριστα διατυπωμένη.
Τα κράτη που ήταν αντίθετα στις προτάσεις υποστήριξαν ότι η εγκατάσταση σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα αντιμετωπιζόταν καλύτερα σε εθνικό ή τοπικό επίπεδο.
www.worldenergynews.gr
Η Πλατφόρμα στην οποία συμμετέχουν βιομηχανικές ενώσεις (Eurelectric, Wind Europe), εταιρείες (ABB, Siemens κλπ) και ΜΚΟ (Transport & Environment, Bellona), επεσήμανε στο ENDSEurope (περιβαλλοντικά νέα και υπηρεσίες πληροφόρησης της Ευρώπης) ότι οι προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αύξηση των σημείων φόρτισης στα κτίρια, οι οποίες περιλαμβάνονται στο χειμερινό «πακέτο» που ανακοίνωσε πρόσφατα, ήταν απογοητευτικές.
Σύμφωνα με την πρόταση της Κομισιόν για την αλλαγή της οδηγίας σχετικά με την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD) απαιτείται η προσθήκη σημείων φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα στο 10% των χώρων στάθμευσης στα υφιστάμενα εμπορικά κτίρια, με χωρητικότητα 10 ή περισσότερων οχημάτων, έως το 2025.
Στο μεταξύ τα κτίρια κατοικιών -τόσο νεόδμητα όσο και υπό ριζική ανακαίνιση- θα πρέπει να εξοπλιστούν με προ-καλωδίωση για την υποδομή.
Ωστόσο, σε ένα προσχέδιο για την αλλαγή της EPBD που είχε διαρρεύσει νωρίτερα, η Κομισιόν είχε ζητήσει να επιβληθεί η απαίτηση του «ένα στα 10» κτίρια με σημεία φόρτισης να εφαρμοστεί σε όλα τα νέα κτίρια έως το 2023.
Η Τ. Serafimova επικεφαλής των εργασιών για τις υποδομές ηλεκτρικής φόρτισης της Πλατφόρμας για την Ηλεκτροκίνηση, σημείωσε ότι η αρχική πρόταση της Κομισιόν ήταν αρκετά δυνατή για να στηρίξει την επίτευξη της Στρατηγικής κινητικότητας χαμηλών εκπομπών της ΕΕ, που έγινε γνωστή τον Ιούλιο του 2016.
Με βάση την προηγούμενη εκδοχή της πρότασης, η Κομισιόν θα μπορούσε να παράσχει στις χώρες της ΕΕ ένα πλαίσιο για να περάσει η νομοθεσία στήριξης της φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στα κτίρια -όπως έκανε η Γαλλία τον περασμένο Ιούλιο.
Σύμφωνα με την T. Serafimova, οι προτάσεις αποδυναμώθηκαν λόγω της «έντονης απώθησής τους» από ορισμένα κράτη-μέλη.
Όπως είπε, η Πλατφόρμα έμαθε μέσα από συναντήσεις με κράτη-μέλη της ΕΕ, όπως για παράδειγμα η Γαλλία, ότι άλλα κράτη-μέλη αντιτέθηκαν στην αρχική πρόταση θεωρώντας ότι ήταν πολύ επεμβατική και αόριστα διατυπωμένη.
Τα κράτη που ήταν αντίθετα στις προτάσεις υποστήριξαν ότι η εγκατάσταση σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα αντιμετωπιζόταν καλύτερα σε εθνικό ή τοπικό επίπεδο.
www.worldenergynews.gr