Ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προβλέπεται να αυξηθεί από 3 εκατομμύρια σήμερα σε πάνω από 320 εκατομμύρια μέχρι το 2040, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 15% του συνολικού στόλου των 2 δισεκατομμυρίων
Η αναδυόμενη αγορά των ηλεκτρικών και των αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων, όπως και ο διαμερισμός των ταξιδιών, θα έχει σαν αποτέλεσμα να μειωθεί η κατανάλωση πετρελαίου μέχρι το 2040, όπως ανέφερε η εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου BP, προβλέποντας μία υποχώρηση της ζήτησης για πρώτη φορά.
Στην ετήσια έκθεσή της για την ενεργειακή απόδοση, η BP κάνει πρόβλεψη 100πλάσιας αύξησης των ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2040, ενώ ο επικεφαλής οικονομολόγος Spencer Dale περιγράφει έναν κόσμο στον οποίο θα ταξιδεύουμε πολύ περισσότερο, αλλά αντί για ιδιωτικά αυτοκίνητα, θα μοιραζόμαστε όλο και περισσότερο ταξίδια με αυτόνομα οχήματα.
Ενώ η ζήτηση για τα ταξίδια υπερδιπλασιάζεται κατά τη διάρκεια της περιόδου καθώς οι οικονομίες σε χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία αυξάνονται, η μεγαλύτερη ζήτηση πετρελαίου θα αντισταθμιστεί περισσότερο από τα αυξημένα πρότυπα απόδοσης των κινητήρων, καθώς και από τον μεγαλύτερο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) και από τα κοινού ταξίδια.
Σε αντίθεση με άλλες προβλέψεις, συμπεριλαμβανομένων των προηγούμενων της BP Energy, οι οποίες έβλεπαν αποκλειστικά το αυξανόμενο μερίδιο των EV, η BP το 2018 επικεντρώθηκε στο μερίδιο των οχημάτων που κινούνται με ηλεκτρισμό.
Σύμφωνα με το σενάριο της μεταβατικής εξέλιξης της BP, το οποίο υποθέτει ότι οι πολιτικές και η τεχνολογία συνεχίζουν να εξελίσσονται με ταχύτητα παρόμοια με εκείνη που παρατηρήθηκε στο πρόσφατο παρελθόν, περίπου το 30% των χιλιομέτρων των αυτοκινήτων, θα τροφοδοτείται με ηλεκτρισμό μέχρι το 2040 από σχεδόν μηδέν το 2016.
Ταυτόχρονα, ο αριθμός των EV προβλέπεται να αυξηθεί από 3 εκατομμύρια σήμερα σε πάνω από 320 εκατομμύρια μέχρι το 2040, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 15% του συνολικού στόλου των 2 δισεκατομμυρίων.
Το χάσμα μεταξύ του αυξανόμενου αριθμού ηλεκτροκίνητων οχημάτων στο δρόμο και των χιλιομέτρων που τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια, οφείλεται στην αναμενόμενη αύξηση της λεγόμενης κοινής μετακίνησης των EV, δήλωσε ο Dale.
"Τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιηθούν πολύ περισσότερο με την πάροδο του χρόνου", δήλωσε ο Dale σε δημοσιογράφους σε ενημέρωση τη Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου πριν από την κυκλοφορία της έκθεσης την Τρίτη.
Ως εκ τούτου, η ζήτηση καυσίμων από τον στόλο των αυτοκινήτων προβλέπεται να μειωθεί στα 18,6 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd) το 2040 από 18,7 εκατομμύρια bpd το 2016, όταν αντιπροσώπευε περίπου το ένα πέμπτο της συνολικής ζήτησης πετρελαίου, σύμφωνα με την BP.
Η BP αναμένει να διατεθούν αυτόνομα οχήματα στις αρχές της δεκαετίας του 2020.
Το αρχικό υψηλό κόστος τους σημαίνει ότι η μεγάλη πλειοψηφία των αυτοκινήτων θα αγοραστούν από εταιρείας που προσφέρουν υπηρεσίες κοινής μετακίνησης.
Το μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναμένεται να οδηγείται περίπου δυόμισι φορές περισσότερο από ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τον Dale.
"Αυτό που περιμένουμε να δούμε στη δεκαετία του 2030 είναι μια τεράστια αύξηση στα αυτόνομα αυτοκίνητα κοινής μετακίνησης.
Μόλις δεν χρειάζεται να πληρώσετε για έναν οδηγό, το κόστος της ανάληψης μιας από αυτές τις υπηρεσίες κινητικότητας θα μειωθεί κατά περίπου 40% με 50%", δήλωσε ο Dale.
Η συντριπτική πλειοψηφία της κοινής μετακίνησης αναμένεται να είναι με EV, λόγω του χαμηλότερου κόστους συντήρησής τους.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η General Motors και οι γίγαντες υψηλής τεχνολογίας, όπως οι Google με τη Waymo και η Uber, έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια στην αυτόνομη βιομηχανία οχημάτων, ελπίζοντας να έχουν τον πρώτο λόγο.
Οι υπηρεσίες Robo-taxi θεωρούνται ως η κύρια χρήση για τα περισσότερα αυτοοδηγούμενα οχήματα.
Η BP αύξησε αισθητά την εκτίμησή της για την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων τις επόμενες δεκαετίες από τις περσινές προβλέψεις ότι τα EV θα φτάσουν τα 100 εκατομμύρια μέχρι το 2035.
Η μεγάλη αναθεώρηση προς τα πάνω οφείλεται στην αύξηση των υβριδικών αυτοκινήτων και στην αναμενόμενη απότομη αύξηση των αγορών EV στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2030, είπε ο Dale.
Ενώ ο τομέας των μεταφορών θα συνεχίσει να κυριαρχεί στην αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου, η ζήτηση για τη πλαστική βιομηχανία θα γίνει η κύρια πηγή ανάπτυξης στη δεκαετία του 2030.
Εταιρείες πετρελαίου όπως η BP, η Shell και η Total της Γαλλίας, στοιχηματίζουν στην αυξανόμενη ζήτηση από τον πετροχημικό τομέα τις επόμενες δεκαετίες.
Ωστόσο, ο Dale δήλωσε ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς για την κατανάλωση πλαστικών, όπως οι αυστηρές πολιτικές για τις πλαστικές σακούλες και τις συσκευασίες, θα μπορούσαν να μειώσουν τη ζήτηση πετρελαίου κατά 2 εκατομμύρια bpd, περίπου το ίδιο με την επίδραση των EV.
Η συνολική ζήτηση ενέργειας θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά τις προσεχείς δεκαετίες, κατά 1/3 το 2040, ή περίπου 1,3% ετησίως, λόγω της ανάπτυξης στην Κίνα και την Ινδία, αλλά ο κόσμος μαθαίνει να «κάνει περισσότερα με λιγότερη ενέργεια», πιο αποτελεσματικά, υποστηρίζει ο Dale.
Για παράδειγμα, το ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναμένεται να τριπλασιαστεί το 2040 από το 1975, αλλά το επίπεδο ζήτησης ενέργειας θα είναι το ίδιο.
Η ενεργειακή ζήτηση της Κίνας θα συνεχίσει να αυξάνεται, αλλά με βραδύτερο ρυθμό τη δεκαετία του 2030, όταν η Ινδία θα γίνει ο κύριος μοχλός ανάπτυξης.
Η BP αναθεώρησε για άλλη μια φορά τις προβλέψεις της για ανάπτυξη στην ανανεώσιμη ενέργεια, η οποία πρόκειται να αυξηθεί κατά 40% μέχρι το 2040, με το μερίδιο της στο μείγμα ενέργειας να αυξάνεται από 4% σε 14%.
Η αναθεώρηση οφείλεται στα τεχνολογικά οφέλη καθώς και σε πιο επιθετικές κυβερνητικές πολιτικές, ιδίως στην Ινδία και την Κίνα.
"Υπάρχουν πολλά περιθώρια για να συνεχίσει να μας εκπλήσσει η πολιτική" για να ενισχύσουμε περαιτέρω την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, δήλωσε ο Dale.
www.worldenergynews.gr
Στην ετήσια έκθεσή της για την ενεργειακή απόδοση, η BP κάνει πρόβλεψη 100πλάσιας αύξησης των ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2040, ενώ ο επικεφαλής οικονομολόγος Spencer Dale περιγράφει έναν κόσμο στον οποίο θα ταξιδεύουμε πολύ περισσότερο, αλλά αντί για ιδιωτικά αυτοκίνητα, θα μοιραζόμαστε όλο και περισσότερο ταξίδια με αυτόνομα οχήματα.
Ενώ η ζήτηση για τα ταξίδια υπερδιπλασιάζεται κατά τη διάρκεια της περιόδου καθώς οι οικονομίες σε χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία αυξάνονται, η μεγαλύτερη ζήτηση πετρελαίου θα αντισταθμιστεί περισσότερο από τα αυξημένα πρότυπα απόδοσης των κινητήρων, καθώς και από τον μεγαλύτερο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) και από τα κοινού ταξίδια.
Σε αντίθεση με άλλες προβλέψεις, συμπεριλαμβανομένων των προηγούμενων της BP Energy, οι οποίες έβλεπαν αποκλειστικά το αυξανόμενο μερίδιο των EV, η BP το 2018 επικεντρώθηκε στο μερίδιο των οχημάτων που κινούνται με ηλεκτρισμό.
Σύμφωνα με το σενάριο της μεταβατικής εξέλιξης της BP, το οποίο υποθέτει ότι οι πολιτικές και η τεχνολογία συνεχίζουν να εξελίσσονται με ταχύτητα παρόμοια με εκείνη που παρατηρήθηκε στο πρόσφατο παρελθόν, περίπου το 30% των χιλιομέτρων των αυτοκινήτων, θα τροφοδοτείται με ηλεκτρισμό μέχρι το 2040 από σχεδόν μηδέν το 2016.
Ταυτόχρονα, ο αριθμός των EV προβλέπεται να αυξηθεί από 3 εκατομμύρια σήμερα σε πάνω από 320 εκατομμύρια μέχρι το 2040, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 15% του συνολικού στόλου των 2 δισεκατομμυρίων.
Το χάσμα μεταξύ του αυξανόμενου αριθμού ηλεκτροκίνητων οχημάτων στο δρόμο και των χιλιομέτρων που τροφοδοτούνται με ηλεκτρική ενέργεια, οφείλεται στην αναμενόμενη αύξηση της λεγόμενης κοινής μετακίνησης των EV, δήλωσε ο Dale.
"Τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιηθούν πολύ περισσότερο με την πάροδο του χρόνου", δήλωσε ο Dale σε δημοσιογράφους σε ενημέρωση τη Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου πριν από την κυκλοφορία της έκθεσης την Τρίτη.
Ως εκ τούτου, η ζήτηση καυσίμων από τον στόλο των αυτοκινήτων προβλέπεται να μειωθεί στα 18,6 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd) το 2040 από 18,7 εκατομμύρια bpd το 2016, όταν αντιπροσώπευε περίπου το ένα πέμπτο της συνολικής ζήτησης πετρελαίου, σύμφωνα με την BP.
Η BP αναμένει να διατεθούν αυτόνομα οχήματα στις αρχές της δεκαετίας του 2020.
Το αρχικό υψηλό κόστος τους σημαίνει ότι η μεγάλη πλειοψηφία των αυτοκινήτων θα αγοραστούν από εταιρείας που προσφέρουν υπηρεσίες κοινής μετακίνησης.
Το μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναμένεται να οδηγείται περίπου δυόμισι φορές περισσότερο από ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τον Dale.
"Αυτό που περιμένουμε να δούμε στη δεκαετία του 2030 είναι μια τεράστια αύξηση στα αυτόνομα αυτοκίνητα κοινής μετακίνησης.
Μόλις δεν χρειάζεται να πληρώσετε για έναν οδηγό, το κόστος της ανάληψης μιας από αυτές τις υπηρεσίες κινητικότητας θα μειωθεί κατά περίπου 40% με 50%", δήλωσε ο Dale.
Η συντριπτική πλειοψηφία της κοινής μετακίνησης αναμένεται να είναι με EV, λόγω του χαμηλότερου κόστους συντήρησής τους.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η General Motors και οι γίγαντες υψηλής τεχνολογίας, όπως οι Google με τη Waymo και η Uber, έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια στην αυτόνομη βιομηχανία οχημάτων, ελπίζοντας να έχουν τον πρώτο λόγο.
Οι υπηρεσίες Robo-taxi θεωρούνται ως η κύρια χρήση για τα περισσότερα αυτοοδηγούμενα οχήματα.
Η BP αύξησε αισθητά την εκτίμησή της για την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων τις επόμενες δεκαετίες από τις περσινές προβλέψεις ότι τα EV θα φτάσουν τα 100 εκατομμύρια μέχρι το 2035.
Η μεγάλη αναθεώρηση προς τα πάνω οφείλεται στην αύξηση των υβριδικών αυτοκινήτων και στην αναμενόμενη απότομη αύξηση των αγορών EV στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2030, είπε ο Dale.
Ενώ ο τομέας των μεταφορών θα συνεχίσει να κυριαρχεί στην αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου, η ζήτηση για τη πλαστική βιομηχανία θα γίνει η κύρια πηγή ανάπτυξης στη δεκαετία του 2030.
Εταιρείες πετρελαίου όπως η BP, η Shell και η Total της Γαλλίας, στοιχηματίζουν στην αυξανόμενη ζήτηση από τον πετροχημικό τομέα τις επόμενες δεκαετίες.
Ωστόσο, ο Dale δήλωσε ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς για την κατανάλωση πλαστικών, όπως οι αυστηρές πολιτικές για τις πλαστικές σακούλες και τις συσκευασίες, θα μπορούσαν να μειώσουν τη ζήτηση πετρελαίου κατά 2 εκατομμύρια bpd, περίπου το ίδιο με την επίδραση των EV.
Η συνολική ζήτηση ενέργειας θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά τις προσεχείς δεκαετίες, κατά 1/3 το 2040, ή περίπου 1,3% ετησίως, λόγω της ανάπτυξης στην Κίνα και την Ινδία, αλλά ο κόσμος μαθαίνει να «κάνει περισσότερα με λιγότερη ενέργεια», πιο αποτελεσματικά, υποστηρίζει ο Dale.
Για παράδειγμα, το ΑΕΠ της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναμένεται να τριπλασιαστεί το 2040 από το 1975, αλλά το επίπεδο ζήτησης ενέργειας θα είναι το ίδιο.
Η ενεργειακή ζήτηση της Κίνας θα συνεχίσει να αυξάνεται, αλλά με βραδύτερο ρυθμό τη δεκαετία του 2030, όταν η Ινδία θα γίνει ο κύριος μοχλός ανάπτυξης.
Η BP αναθεώρησε για άλλη μια φορά τις προβλέψεις της για ανάπτυξη στην ανανεώσιμη ενέργεια, η οποία πρόκειται να αυξηθεί κατά 40% μέχρι το 2040, με το μερίδιο της στο μείγμα ενέργειας να αυξάνεται από 4% σε 14%.
Η αναθεώρηση οφείλεται στα τεχνολογικά οφέλη καθώς και σε πιο επιθετικές κυβερνητικές πολιτικές, ιδίως στην Ινδία και την Κίνα.
"Υπάρχουν πολλά περιθώρια για να συνεχίσει να μας εκπλήσσει η πολιτική" για να ενισχύσουμε περαιτέρω την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, δήλωσε ο Dale.
www.worldenergynews.gr