Αρχικά ο σταθμός θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της ναυτιλίας, στη συνέχεια όμως τροφοδοτεί με φυσικό αέριο κατοικίες και επιχειρήσεις
Εξασφαλισμένες είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, όλες οι περιβαλλοντικές άδειες για την κατασκευή του σταθμού υποδοχής LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου) στην Πάτρα, κάτι που αποτελούσε προϋπόθεση για τη διεκδίκηση κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίηση του έργου.
Έτσι, με βάση τις ίδιες πληροφορίες, ανοίγει ο δρόμος για να «κλειδώσουν» τα κεφάλαια για την έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα, καθώς το έργο πρόκειται να συμπεριληφθεί με άλλες ανάλογες υποδομές στον φάκελο που θα υποβληθεί τον επόμενο μήνα, για χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους του ΕΣΠΑ (2014 - 2020).
Σε πρώτη φάση, η υποδομή θα αφορά τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, στο πλαίσιο των μέτρων που προωθεί η Ε.Ε. για την αξιοποίηση καυσίμων που έχουν μικρότερη επιβάρυνση στην ατμόσφαιρα και το θαλάσσιο περιβάλλον.
Ωστόσο, η μονάδα θα είναι επεκτάσιμη, είτε με αύξηση του όγκου των δεξαμενών είτε με πολύ συχνότερη επίσκεψη των πλοίων που θα τροφοδοτούν την μονάδα.
Αέριο σε κατοικίες και βιομηχανίες
Έτσι, θα αξιοποιηθεί και για την τροφοδοσία βιομηχανιών με φυσικό αέριο, με επέκταση του σχετικού δικτύου προς την παρακείμενη ΒΙΠΕ, ενώ θα παίξει κομβικό ρόλο στο να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο οι κατοικίες και οι επιχειρήσεις σε Πάτρα, Αγρίνιο και Πύργο.
Την τροφοδοσία των τριών πόλεων με LNG, με τη μεταφορά του διά θαλάσσης, επεσήμανε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στο 9ο Περιφερειακό Συνέδριο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Δυτικής Ελλάδας.
Στην ομιλία του, έκανε αναλυτική αναφορά στην κατασκευή των σχετικών υποδομών στις τρεις πόλεις, σημειώνοντας πως η Δημόσια Εταιρία Διανομής Αερίου Λοιπής Ελλάδος θα καταθέσει άμεσα σχέδιο για την ανάπτυξη των δικτύων διανομής, ώστε μέσα στην πενταετία 2019 - 2023 να αναπτυχθούν 468 χιλιόμετρα δικτύου φυσικού αερίου, που θα καλύπτουν κατά 100% και τους τρεις αστικούς ιστούς.
Με αυτό τον τρόπο, εκτιμάται πως θα κατασκευαστούν 4.700 συνδέσεις έως το 2023 και 13.500 έως το 2029, οι οποίες θα καλύπτουν όλες τις κατηγορίες καταναλωτών, αλλά στην συντριπτική τους πλειοψηφία θα εξυπηρετούν κατοικίες.
www.worldenergynews.gr
Έτσι, με βάση τις ίδιες πληροφορίες, ανοίγει ο δρόμος για να «κλειδώσουν» τα κεφάλαια για την έλευση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα, καθώς το έργο πρόκειται να συμπεριληφθεί με άλλες ανάλογες υποδομές στον φάκελο που θα υποβληθεί τον επόμενο μήνα, για χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους του ΕΣΠΑ (2014 - 2020).
Σε πρώτη φάση, η υποδομή θα αφορά τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, στο πλαίσιο των μέτρων που προωθεί η Ε.Ε. για την αξιοποίηση καυσίμων που έχουν μικρότερη επιβάρυνση στην ατμόσφαιρα και το θαλάσσιο περιβάλλον.
Ωστόσο, η μονάδα θα είναι επεκτάσιμη, είτε με αύξηση του όγκου των δεξαμενών είτε με πολύ συχνότερη επίσκεψη των πλοίων που θα τροφοδοτούν την μονάδα.
Αέριο σε κατοικίες και βιομηχανίες
Έτσι, θα αξιοποιηθεί και για την τροφοδοσία βιομηχανιών με φυσικό αέριο, με επέκταση του σχετικού δικτύου προς την παρακείμενη ΒΙΠΕ, ενώ θα παίξει κομβικό ρόλο στο να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο οι κατοικίες και οι επιχειρήσεις σε Πάτρα, Αγρίνιο και Πύργο.
Την τροφοδοσία των τριών πόλεων με LNG, με τη μεταφορά του διά θαλάσσης, επεσήμανε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στο 9ο Περιφερειακό Συνέδριο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Δυτικής Ελλάδας.
Στην ομιλία του, έκανε αναλυτική αναφορά στην κατασκευή των σχετικών υποδομών στις τρεις πόλεις, σημειώνοντας πως η Δημόσια Εταιρία Διανομής Αερίου Λοιπής Ελλάδος θα καταθέσει άμεσα σχέδιο για την ανάπτυξη των δικτύων διανομής, ώστε μέσα στην πενταετία 2019 - 2023 να αναπτυχθούν 468 χιλιόμετρα δικτύου φυσικού αερίου, που θα καλύπτουν κατά 100% και τους τρεις αστικούς ιστούς.
Με αυτό τον τρόπο, εκτιμάται πως θα κατασκευαστούν 4.700 συνδέσεις έως το 2023 και 13.500 έως το 2029, οι οποίες θα καλύπτουν όλες τις κατηγορίες καταναλωτών, αλλά στην συντριπτική τους πλειοψηφία θα εξυπηρετούν κατοικίες.
www.worldenergynews.gr