Ο TAP αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας για την ευρωπαϊκή ενεργειακή πολιτική σύμφωνα με την ΕΤΕπ
"Πράσινο φως" για δάνειο 1,5 δισ. ευρώ έδωσε στη συνεδρίασή του το Δ.Σ της ΕΤΕπ, στην κοινοπραξία κατασκευής του αγωγού TAP.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΕΤΕπ, ως τμήμα του νότιου διαδρόμου ο TAP αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας για την ευρωπαϊκή ενεργειακή πολιτική.
Νωρίτερα το worldenergynews.gr κατέγραφε
Σε ορόσημο για τη χρηματοδότηση του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ) είναι πολύ πιθανό να αναγορευθεί η σημερινή (6/2) συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, καθώς ένα από τα θέματα που θα συζητηθεί είναι η δανειοδότηση της κοινοπραξίας που κατασκευάζει τον αγωγό.
Με βάση την ατζέντα της συνεδρίασης, τα υπό συζήτηση κεφάλαια φθάνουν έως το 1,5 δισ. ευρώ.
Ωστόσο, με δεδομένο πως το συγκεκριμένο δάνειο βρίσκεται σε συντονισμό με τα κεφάλαια 500 εκατ. ευρώ που η κοινοπραξία έχει αιτηθεί στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), η χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ αφορά ένα ποσό ύψους 1 δισ. ευρώ.
Το θέμα θα τεθεί σήμερα επί τάπητος στην ΕΤΕπ, έπειτα από την αναβολή που αποφασίστηκε στη συνεδρίαση της 12ης Δεκεμβρίου, λόγω έλλειψης χρόνου.
Μάλιστα, πηγές της τράπεζας δήλωναν πως η μετάθεση εξέτασης του θέματος δεν υποδήλωνε σε καμία περίπτωση πως έχουν ανακύψει στην πορεία λόγοι που έχουν κάνει την ΕΙΒ να αλλάξει στάση ως προς τη χρηματοδότηση του εν λόγω project.
Κατ’ ανάλογο τρόπο, με δεδομένες τις πολύπλοκες παραμέτρους που εμπλέκονται στη δανειοδότηση του έργου, είναι πιθανό να μην βγει ούτε σήμερα «λευκός καπνός» από τη συνεδρίαση, με το διοικητικό συμβούλιο να ζητά περισσότερες λεπτομέρειες από την κοινοπραξία πριν λάβει την απόφασή του.
Βέβαιη η θετική κατάληξη
Ωστόσο, μία σειρά από στοιχεία συνηγορούν στο γεγονός ότι, όποτε πάρει την απόφασή του, αυτή θα είναι θετική.
Ένας σημαντικός λόγος είναι πως η χρηματοδότηση θεωρείται χαμηλού ρίσκου, καθώς έχει ήδη ολοκληρωθεί το 60% του έργου, ενώ έχει ήδη αγορασθεί όλος ο εξοπλισμός του.
Επίσης, η αποστολή του αγωγού, δηλαδή η μεταφορά φυσικού αερίου από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ ΙΙ του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη ως τμήματος του Νότιου Διαδρόμου, πληροί όλες τις ενεργειακές προτεραιότητες που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πρώτα και καλύτερα την ασφάλεια εφοδιασμού και τη διαφοροποίηση των πηγών τροφοδοσίας με φυσικό αέριο, συμβάλλοντας επίσης στη δημιουργία ενός καλύτερου ενεργειακού μίγματος για την προμήθεια των καταναλωτών στα Βαλκάνια και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Επίσης, θα ενισχύσει τον ρόλο που μπορεί να παίξει το φυσικό αέριο, συμπληρώνοντας την ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ, ως μεταβατικό καύσιμο προς την οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Ενδεικτικό είναι, εξάλλου, πως παρόμοιου λόγους είχε επικαλεστεί η EBRD τον Οκτώβριο, όταν ανακοίνωσε τη δανειοδότηση για την κατασκευή του ΤΑΝΑΡ, του τμήματος του Νότιου Διαδρόμου που θα διατρέχει την Τουρκία.
Το δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης στην κοινοπραξία του ΤΑΝΑΡ αγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ.
www.worldenergynews.gr
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΕΤΕπ, ως τμήμα του νότιου διαδρόμου ο TAP αποτελεί έργο στρατηγικής σημασίας για την ευρωπαϊκή ενεργειακή πολιτική.
Νωρίτερα το worldenergynews.gr κατέγραφε
Σε ορόσημο για τη χρηματοδότηση του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ) είναι πολύ πιθανό να αναγορευθεί η σημερινή (6/2) συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, καθώς ένα από τα θέματα που θα συζητηθεί είναι η δανειοδότηση της κοινοπραξίας που κατασκευάζει τον αγωγό.
Με βάση την ατζέντα της συνεδρίασης, τα υπό συζήτηση κεφάλαια φθάνουν έως το 1,5 δισ. ευρώ.
Ωστόσο, με δεδομένο πως το συγκεκριμένο δάνειο βρίσκεται σε συντονισμό με τα κεφάλαια 500 εκατ. ευρώ που η κοινοπραξία έχει αιτηθεί στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), η χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ αφορά ένα ποσό ύψους 1 δισ. ευρώ.
Το θέμα θα τεθεί σήμερα επί τάπητος στην ΕΤΕπ, έπειτα από την αναβολή που αποφασίστηκε στη συνεδρίαση της 12ης Δεκεμβρίου, λόγω έλλειψης χρόνου.
Μάλιστα, πηγές της τράπεζας δήλωναν πως η μετάθεση εξέτασης του θέματος δεν υποδήλωνε σε καμία περίπτωση πως έχουν ανακύψει στην πορεία λόγοι που έχουν κάνει την ΕΙΒ να αλλάξει στάση ως προς τη χρηματοδότηση του εν λόγω project.
Κατ’ ανάλογο τρόπο, με δεδομένες τις πολύπλοκες παραμέτρους που εμπλέκονται στη δανειοδότηση του έργου, είναι πιθανό να μην βγει ούτε σήμερα «λευκός καπνός» από τη συνεδρίαση, με το διοικητικό συμβούλιο να ζητά περισσότερες λεπτομέρειες από την κοινοπραξία πριν λάβει την απόφασή του.
Βέβαιη η θετική κατάληξη
Ωστόσο, μία σειρά από στοιχεία συνηγορούν στο γεγονός ότι, όποτε πάρει την απόφασή του, αυτή θα είναι θετική.
Ένας σημαντικός λόγος είναι πως η χρηματοδότηση θεωρείται χαμηλού ρίσκου, καθώς έχει ήδη ολοκληρωθεί το 60% του έργου, ενώ έχει ήδη αγορασθεί όλος ο εξοπλισμός του.
Επίσης, η αποστολή του αγωγού, δηλαδή η μεταφορά φυσικού αερίου από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ ΙΙ του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη ως τμήματος του Νότιου Διαδρόμου, πληροί όλες τις ενεργειακές προτεραιότητες που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πρώτα και καλύτερα την ασφάλεια εφοδιασμού και τη διαφοροποίηση των πηγών τροφοδοσίας με φυσικό αέριο, συμβάλλοντας επίσης στη δημιουργία ενός καλύτερου ενεργειακού μίγματος για την προμήθεια των καταναλωτών στα Βαλκάνια και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Επίσης, θα ενισχύσει τον ρόλο που μπορεί να παίξει το φυσικό αέριο, συμπληρώνοντας την ηλεκτροπαραγωγή από ΑΠΕ, ως μεταβατικό καύσιμο προς την οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Ενδεικτικό είναι, εξάλλου, πως παρόμοιου λόγους είχε επικαλεστεί η EBRD τον Οκτώβριο, όταν ανακοίνωσε τη δανειοδότηση για την κατασκευή του ΤΑΝΑΡ, του τμήματος του Νότιου Διαδρόμου που θα διατρέχει την Τουρκία.
Το δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης στην κοινοπραξία του ΤΑΝΑΡ αγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ.
www.worldenergynews.gr