Ο ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων προϊόντων ενέργειας δεν περιορίζεται πλέον μόνο σε επίπεδο τιμών, αλλά διευρύνεται στην εξασφάλιση επιπλέον υπηρεσιών με στόχο την κάλυψη του συνόλου των αναγκών των καταναλωτών
Το 2018 είναι ήδη εδώ, φέρνοντας μαζί του σαρωτικές αλλαγές στην ελληνική ενεργειακή αγορά.
Πλέον δεν θα μιλάμε για λιανική αγορά ρεύματος και φυσικού αερίου, αλλά για μια ενιαία ενεργειακή αγορά στην οποία οι πάροχοι πωλούν ταυτόχρονα ρεύμα και φυσικό αέριο και προσθέτουν στα πακέτα που σχεδιάζουν ως δέλεαρ ασφάλειες, υπηρεσίες αποκατάστασης βλαβών, υπηρεσίες ενεργειακής εξοικονόμησης, ενώ μακροπρόθεσμα φαίνεται ότι σημαντικό ρόλο θα παίξει και ο συνδυασμός με τις τηλεπικοινωνίες.
Με στόχο τη διεκδίκηση ενός συνολικού τζίρου της τάξεως των 2,5 - 3 δισ. ευρώ ετησίως, ιδιώτες πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, εταιρίες παροχής φυσικού αερίου, εταιρίες από τον χώρο της πετρελαϊκής αγοράς και μεγάλες βιομηχανίες είναι έτοιμες να βγουν στην αγορά με νέα συνδυαστικά πακέτα ενεργειακών προϊόντων.
Έτσι ο ανταγωνισμός που μέχρι στιγμής ήταν επικεντρωμένος κυρίως σε επίπεδο τιμών, φαίνεται ότι πλέον διευρύνεται και αφορά ταυτόχρονα την εξυπηρέτηση, την παροχή επιπλέον υπηρεσιών και την κάλυψη του συνόλου των αναγκών των καταναλωτών με ένα συμβόλαιο.
Χαρακτηριστική είναι η αναφορά υψηλόβαθμου στελέχους μεγάλης εταιρίας που διευρύνει τη δραστηριότητα της και στο ηλεκτρικό ρεύμα, πως το ενδιαφέρον δεν επικεντρώνεται στους καταναλωτές που γυρίζουν από τον ένα πάροχο στον άλλο για να κερδίσουν λίγα ευρώ το χρόνο, αλλά στο να χτιστεί μια μακροπρόθεσμη σχέση εμπιστοσύνης, με την παροχή βεβαίως ανταγωνιστικών τιμών και έμφαση στην κάλυψη του συνόλου των ενεργειακών αναγκών των καταναλωτών.
Χρονιά ανακατατάξεων με είσοδο νέων «παικτών»
Το 2018 αναμένονται, λοιπόν, σημαντικές ανακατατάξεις σε μια αγορά που κάνει τα πρώτα της βήματα.
Ήδη μέσα στον Δεκέμβριο είχαμε το λανσάρισμα της καμπάνιας από τις δύο εταιρίες παροχής αερίου Αέριο Αττικής και Ζενίθ (πρώην Αέριο Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας), ενώ μόλις πριν από λίγες ημέρες έλαβε άδεια προμήθειας φυσικού αερίου και η Elpedison.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στην εταιρία Elpedison Παραγωγή Ηλεκτρικής Ενέργειας ΑΕ που έλαβε την 20ετή άδεια, συμμετέχουν με ποσοστό 75,7% η Elpedison BV, με ποσοστό 22,7% η Ελληνική Ενέργεια και Ανάπτυξη ΑΕ και με ποσοστό 1,4% η ΧΑΛΚΟΡ ΑΕ.
Συνολικά άδειες προμήθειας φυσικού αερίου διαθέτουν 33 εταιρίες, οι περισσότερες από τις οποίες ήδη απευθύνονται στους πελάτες τους για να τους προσφέρουν μαζί με το ρεύμα και πακέτα φυσικού αερίου.
Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι στην ίδια κατεύθυνση πέραν των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου κινούνται και εταιρίες εμπορίας υγρών καυσίμων όπως η Aegean Oil του ομίλου Μελισσανίδη, η Elinoil και η Revoil που έχουν εξασφαλίσει άδειες φυσικού αερίου και σχεδιάζουν στο πακέτο να προσθέσουν και υγρά καύσιμα.
Συνεργασίες για διεύρυνση υπηρεσιών και δικτύου
Ταυτόχρονα οι εταιρείες κινούνται όλο και πιο δυναμικά στο κομμάτι του μάρκετινγκ και της ανάπτυξης δικτύου, αναπτύσσοντας συνέργειες με άλλα δίκτυα λιανικής κυρίως από το χώρο των τηλεπικοινωνιών, των τραπεζών της τεχνολογίας και των ασφαλειών.
Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση εύρους αυτών των προωθητικών ενεργειών είναι αυτή της Αέριο Αττικής.
Πρόκειται για συνεργασία με τη Europe Assistance για την παροχή δωρεάν επείγουσας τεχνικής βοήθειας όλο το 24ωρο και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους σε υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, παροχή υπηρεσιών κλειδαρά, ζημιές σε τζάμια και ζημιές σε λεβητοστάσια.
Ανακοίνωσε, επίσης, συνεργασία με την Interamerican για τη διάθεση δωρεάν ασφάλειας σε όλα τα νέα συμβόλαια έως 3.000 ευρώ για προστασία κατοικίας ή επιχείρησης από κλοπή, πυρκαγιά, φυσικές καταστροφές κ.λπ.
Αξιοσημείωτη είναι και η συνεργασία της Elpedison με την ασφαλιστική εταιρεία AXA, μέσω της οποίας οι πελάτες της θα καλύπτονται σε περίπτωση ατυχήματος και απώλειας εργασίας, ώστε η ασφαλιστική να αναλάβει να καταβάλει το ποσό του λογαριασμού ρεύματος.
Η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης που μετονομάστηκε σε ZeniΘ, σε συνεργασία με τη F Club θα παρέχει στους πελάτες της την κάρτα υγείας ΕΥ Ζην.
Ήδη, οι μεγάλοι πάροχοι τηλεπικοινωνιών (Cosmote, Vodafone, Wind) διαθέτουν μέσω του δικτύου καταστημάτων τους πακέτα ηλεκτρικού ρεύματος μέσω συμφωνιών που έχουν υπογράψει με παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και πρόσφατα και με παρόχους φυσικού αερίου.
Συγκεκριμένα η Cosmote έχει συνεργασία με την Protergia του ομίλου Μυτιληναίου, η Vodafone συνεργάζεται με την Αέριο Αττικής, ενώ η Wind συνεργάζεται με τον Ήρωνα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η Protergia συνεργάζεται επίσης με την εταιρία Γερμανός, η Elpedison με τα Public, τη Media Markt, την Electronet και τη ΦΩΣ, ενώ η Green έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας με την αλυσίδα Κωτσόβολος.
Σε ό,τι αφορά τις τράπεζες, η πρώτη συνεργασία ανακοινώθηκε από την Αέριο Αττικής και αφορά την Alpha Bank για την ένταξη της πληρωμής των λογαριασμών της στο πρόγραμμα Alpha Bonus.
www.worldenergynews.gr
Πλέον δεν θα μιλάμε για λιανική αγορά ρεύματος και φυσικού αερίου, αλλά για μια ενιαία ενεργειακή αγορά στην οποία οι πάροχοι πωλούν ταυτόχρονα ρεύμα και φυσικό αέριο και προσθέτουν στα πακέτα που σχεδιάζουν ως δέλεαρ ασφάλειες, υπηρεσίες αποκατάστασης βλαβών, υπηρεσίες ενεργειακής εξοικονόμησης, ενώ μακροπρόθεσμα φαίνεται ότι σημαντικό ρόλο θα παίξει και ο συνδυασμός με τις τηλεπικοινωνίες.
Με στόχο τη διεκδίκηση ενός συνολικού τζίρου της τάξεως των 2,5 - 3 δισ. ευρώ ετησίως, ιδιώτες πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, εταιρίες παροχής φυσικού αερίου, εταιρίες από τον χώρο της πετρελαϊκής αγοράς και μεγάλες βιομηχανίες είναι έτοιμες να βγουν στην αγορά με νέα συνδυαστικά πακέτα ενεργειακών προϊόντων.
Έτσι ο ανταγωνισμός που μέχρι στιγμής ήταν επικεντρωμένος κυρίως σε επίπεδο τιμών, φαίνεται ότι πλέον διευρύνεται και αφορά ταυτόχρονα την εξυπηρέτηση, την παροχή επιπλέον υπηρεσιών και την κάλυψη του συνόλου των αναγκών των καταναλωτών με ένα συμβόλαιο.
Χαρακτηριστική είναι η αναφορά υψηλόβαθμου στελέχους μεγάλης εταιρίας που διευρύνει τη δραστηριότητα της και στο ηλεκτρικό ρεύμα, πως το ενδιαφέρον δεν επικεντρώνεται στους καταναλωτές που γυρίζουν από τον ένα πάροχο στον άλλο για να κερδίσουν λίγα ευρώ το χρόνο, αλλά στο να χτιστεί μια μακροπρόθεσμη σχέση εμπιστοσύνης, με την παροχή βεβαίως ανταγωνιστικών τιμών και έμφαση στην κάλυψη του συνόλου των ενεργειακών αναγκών των καταναλωτών.
Χρονιά ανακατατάξεων με είσοδο νέων «παικτών»
Το 2018 αναμένονται, λοιπόν, σημαντικές ανακατατάξεις σε μια αγορά που κάνει τα πρώτα της βήματα.
Ήδη μέσα στον Δεκέμβριο είχαμε το λανσάρισμα της καμπάνιας από τις δύο εταιρίες παροχής αερίου Αέριο Αττικής και Ζενίθ (πρώην Αέριο Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας), ενώ μόλις πριν από λίγες ημέρες έλαβε άδεια προμήθειας φυσικού αερίου και η Elpedison.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στην εταιρία Elpedison Παραγωγή Ηλεκτρικής Ενέργειας ΑΕ που έλαβε την 20ετή άδεια, συμμετέχουν με ποσοστό 75,7% η Elpedison BV, με ποσοστό 22,7% η Ελληνική Ενέργεια και Ανάπτυξη ΑΕ και με ποσοστό 1,4% η ΧΑΛΚΟΡ ΑΕ.
Συνολικά άδειες προμήθειας φυσικού αερίου διαθέτουν 33 εταιρίες, οι περισσότερες από τις οποίες ήδη απευθύνονται στους πελάτες τους για να τους προσφέρουν μαζί με το ρεύμα και πακέτα φυσικού αερίου.
Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι στην ίδια κατεύθυνση πέραν των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου κινούνται και εταιρίες εμπορίας υγρών καυσίμων όπως η Aegean Oil του ομίλου Μελισσανίδη, η Elinoil και η Revoil που έχουν εξασφαλίσει άδειες φυσικού αερίου και σχεδιάζουν στο πακέτο να προσθέσουν και υγρά καύσιμα.
Συνεργασίες για διεύρυνση υπηρεσιών και δικτύου
Ταυτόχρονα οι εταιρείες κινούνται όλο και πιο δυναμικά στο κομμάτι του μάρκετινγκ και της ανάπτυξης δικτύου, αναπτύσσοντας συνέργειες με άλλα δίκτυα λιανικής κυρίως από το χώρο των τηλεπικοινωνιών, των τραπεζών της τεχνολογίας και των ασφαλειών.
Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση εύρους αυτών των προωθητικών ενεργειών είναι αυτή της Αέριο Αττικής.
Πρόκειται για συνεργασία με τη Europe Assistance για την παροχή δωρεάν επείγουσας τεχνικής βοήθειας όλο το 24ωρο και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους σε υδραυλικά, ηλεκτρολογικά, παροχή υπηρεσιών κλειδαρά, ζημιές σε τζάμια και ζημιές σε λεβητοστάσια.
Ανακοίνωσε, επίσης, συνεργασία με την Interamerican για τη διάθεση δωρεάν ασφάλειας σε όλα τα νέα συμβόλαια έως 3.000 ευρώ για προστασία κατοικίας ή επιχείρησης από κλοπή, πυρκαγιά, φυσικές καταστροφές κ.λπ.
Αξιοσημείωτη είναι και η συνεργασία της Elpedison με την ασφαλιστική εταιρεία AXA, μέσω της οποίας οι πελάτες της θα καλύπτονται σε περίπτωση ατυχήματος και απώλειας εργασίας, ώστε η ασφαλιστική να αναλάβει να καταβάλει το ποσό του λογαριασμού ρεύματος.
Η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης που μετονομάστηκε σε ZeniΘ, σε συνεργασία με τη F Club θα παρέχει στους πελάτες της την κάρτα υγείας ΕΥ Ζην.
Ήδη, οι μεγάλοι πάροχοι τηλεπικοινωνιών (Cosmote, Vodafone, Wind) διαθέτουν μέσω του δικτύου καταστημάτων τους πακέτα ηλεκτρικού ρεύματος μέσω συμφωνιών που έχουν υπογράψει με παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και πρόσφατα και με παρόχους φυσικού αερίου.
Συγκεκριμένα η Cosmote έχει συνεργασία με την Protergia του ομίλου Μυτιληναίου, η Vodafone συνεργάζεται με την Αέριο Αττικής, ενώ η Wind συνεργάζεται με τον Ήρωνα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η Protergia συνεργάζεται επίσης με την εταιρία Γερμανός, η Elpedison με τα Public, τη Media Markt, την Electronet και τη ΦΩΣ, ενώ η Green έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας με την αλυσίδα Κωτσόβολος.
Σε ό,τι αφορά τις τράπεζες, η πρώτη συνεργασία ανακοινώθηκε από την Αέριο Αττικής και αφορά την Alpha Bank για την ένταξη της πληρωμής των λογαριασμών της στο πρόγραμμα Alpha Bonus.
www.worldenergynews.gr