«Κλείδωσε» ο αναθεωρημένος Κανονισμός Τιμολόγησης και τα νέα τιμολόγια του ΔΕΣΦΑ. Με τις αυξήσεις ως 35% στα τιμολόγια, καθώς και τον καθορισμό της περιόδου επιμερισμού της ανακτήσιμης διαφοράς σε 20 έτη, εκτιμάται ότι δεν θα υπάρξουν μεγάλες επιβαρύνσεις για τους καταναλωτές και ταυτόχρονα η εταιρεία θα συνεχίσει να είναι ελκυστική για τους Αζέρους της Socar.
Με την έγκριση της αναθεώρησης του Κανονισμού Τιμολόγησης και των νέων τιμολογίων του ΔΕΣΦΑ από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, έκλεισαν οι εκκρεμότητες για την υπόθεση της ιδιωτικοποίησης και πλέον η έκβαση του διαγωνισμού θα εξαρτηθεί από την πορεία των διαπραγματεύσεων της κυβέρνησης και της Socar.
Οι ρυθμίσεις που ενέκρινε η ΡΑΕ αφορούν στον επιμερισμό της ανακτήσιμης διαφοράς για την περίοδο 2006-2016. Το σχετικό ποσό ανέρχεται σε 326 εκατ. ευρώ, έναντι 285 εκατ. ευρώ που είχε υπολογισθεί για την περίοδο 2006-2015.
Η περίοδος επιμερισμού διαμορφώθηκε τελικά σε 20 χρόνια, ως το 2035, έναντι 15 που είχε σχεδιασθεί αρχικά, καθώς με τον αρχικό σχεδιασμό εκτιμάτο ότι η επιβάρυνση των καταναλωτών θα ήταν πολύ μεγάλη.
Η μεσοσταθμική αύξηση των τιμολογίων «κλείδωσε» στο 30% με 35%. Υπενθυμίζεται ότι εφόσον δεν είχε ψηφισθεί η τροπολογία Σκουρλέτη το καλοκαίρι από τη Βουλή, η αύξηση θα είχε ανέλθει σε 68,5%.
Στόχος της ΡΑΕ με τον σχεδιασμό των νέων τιμολογίων είναι να μην υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις τα αμέσως επόμενα χρόνια, δεδομένης και της δύσκολης κατάστασης της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων.
Όπως εκτιμούν τα στελέχη της ΡΑΕ, εκτιμάται ότι με αυτή τη λύση βρέθηκε η «χρυσή τομή», ώστε και οι καταναλωτές να μην επιβαρυνθούν ιδιαίτερα, αλλά και να μην καταρρρεύσουν τα έσοδα του ΔΕΣΦΑ, εν όψει μάλιστα της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού για την πώληση του 66%.
www.worldenergynews.gr
Οι ρυθμίσεις που ενέκρινε η ΡΑΕ αφορούν στον επιμερισμό της ανακτήσιμης διαφοράς για την περίοδο 2006-2016. Το σχετικό ποσό ανέρχεται σε 326 εκατ. ευρώ, έναντι 285 εκατ. ευρώ που είχε υπολογισθεί για την περίοδο 2006-2015.
Η περίοδος επιμερισμού διαμορφώθηκε τελικά σε 20 χρόνια, ως το 2035, έναντι 15 που είχε σχεδιασθεί αρχικά, καθώς με τον αρχικό σχεδιασμό εκτιμάτο ότι η επιβάρυνση των καταναλωτών θα ήταν πολύ μεγάλη.
Η μεσοσταθμική αύξηση των τιμολογίων «κλείδωσε» στο 30% με 35%. Υπενθυμίζεται ότι εφόσον δεν είχε ψηφισθεί η τροπολογία Σκουρλέτη το καλοκαίρι από τη Βουλή, η αύξηση θα είχε ανέλθει σε 68,5%.
Στόχος της ΡΑΕ με τον σχεδιασμό των νέων τιμολογίων είναι να μην υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις τα αμέσως επόμενα χρόνια, δεδομένης και της δύσκολης κατάστασης της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων.
Όπως εκτιμούν τα στελέχη της ΡΑΕ, εκτιμάται ότι με αυτή τη λύση βρέθηκε η «χρυσή τομή», ώστε και οι καταναλωτές να μην επιβαρυνθούν ιδιαίτερα, αλλά και να μην καταρρρεύσουν τα έσοδα του ΔΕΣΦΑ, εν όψει μάλιστα της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού για την πώληση του 66%.
www.worldenergynews.gr