Η Μεγάλη Διασύνδεση της Κρήτης που είναι ήδη ενταγμένη στο δεκαετές πρόγραμμα του Διαχειριστή με πρόβλεψη να ολοκληρωθεί το 2023 θα επιταχυνθεί, ενώ η Μικρή Διασύνδεση δηλαδή το υποβρύχιο καλώδιο Κρήτη Πελοπόννησος θα αρχίσει να κατασκευάζεται το 2018 και θα ολοκληρωθεί το 2020
Την απόφαση του ΑΔΜΗΕ να εντάξει τη μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης (Αττική- Κρήτη) στο ευρύτερο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ -Κύπρου –Ελλάδας, Eurasia Interconnector και βεβαίως να συμμετάσχει στο project, ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Διαχειριστή Μανούσος Μανουσάκης, μιλώντας απόψε στο ετήσιο συνέδριο του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ).
Όπως είναι ήδη γνωστό το project Eurasia Interconnector βρίσκεται στο στόχαστρο του νέου μετόχου του ΑΔΜΗΕ, δηλαδή της κινεζικής State Grid και ο κ. Μανουσάκης προχώρησε στη συγκεκριμένη ανακοίνωση αμέσως μετά την επιστροφή του από την Κίνα όπου είχε επαφές με την ανώτατη διοίκηση της State Grid προκειμένου να καθοριστεί η στρατηγική του ΑΔΜΗΕ για τα μεγάλα έργα των διασυνδέσεων.
Έτσι ο κ. Μανουσάκης κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ανακοίνωσε ότι η Μεγάλη Διασύνδεση της Κρήτης που είναι ήδη ενταγμένη στο δεκαετές πρόγραμμα του Διαχειριστή με πρόβλεψη να ολοκληρωθεί το 2023 θα επιταχυνθεί, ενώ η Μικρή Διασύνδεση δηλαδή το υποβρύχιο καλώδιο Κρήτη Πελοπόννησος θα αρχίσει να κατασκευάζεται το 2018 και θα ολοκληρωθεί το 2020. Μάλιστα σημείωσε ότι προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αντιδράσεις των κατοίκων των Μολάων θα αλλάξει η όδευση, χωρίς να αλλάξει το χρονοδιάγραμμα κατασκευής της.
Όπως είπε η κατασκευή της Μικρής Διασύνδεσης θα μειώσει κατά 150 εκατ. ετησίως το πρόσθετο κόστος για την ηλεκτροδότηση του νησιού, από τα 400 εκατ. που είναι συνολικά η συμβολή της Κρήτης στο λογαριασμό των ΥΚΩ.
Εξάλλου στις αρχές του 2018 θα τεθεί σε λειτουργία και η πρώτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων που θα οδηγήσει σε ανάλογη εξοικονόμηση. Συνολικά ο κ. Μανουσάκης τόνισε ότι οι διασυνδέσεις των νησιών θα επιτρέψουν μεγαλύτερη αξιοποίηση του δυναμικού ανανεώσιμων πηγών στα νησιά, δραστική μείωση των ΥΚΩ, ομαλή ηλεκτροδότηση των νησιών, μείωση της ρύπανσης και αύξηση της ευστάθειας του συστήματος.
www.worldenergynews.gr
Όπως είναι ήδη γνωστό το project Eurasia Interconnector βρίσκεται στο στόχαστρο του νέου μετόχου του ΑΔΜΗΕ, δηλαδή της κινεζικής State Grid και ο κ. Μανουσάκης προχώρησε στη συγκεκριμένη ανακοίνωση αμέσως μετά την επιστροφή του από την Κίνα όπου είχε επαφές με την ανώτατη διοίκηση της State Grid προκειμένου να καθοριστεί η στρατηγική του ΑΔΜΗΕ για τα μεγάλα έργα των διασυνδέσεων.
Έτσι ο κ. Μανουσάκης κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ανακοίνωσε ότι η Μεγάλη Διασύνδεση της Κρήτης που είναι ήδη ενταγμένη στο δεκαετές πρόγραμμα του Διαχειριστή με πρόβλεψη να ολοκληρωθεί το 2023 θα επιταχυνθεί, ενώ η Μικρή Διασύνδεση δηλαδή το υποβρύχιο καλώδιο Κρήτη Πελοπόννησος θα αρχίσει να κατασκευάζεται το 2018 και θα ολοκληρωθεί το 2020. Μάλιστα σημείωσε ότι προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αντιδράσεις των κατοίκων των Μολάων θα αλλάξει η όδευση, χωρίς να αλλάξει το χρονοδιάγραμμα κατασκευής της.
Όπως είπε η κατασκευή της Μικρής Διασύνδεσης θα μειώσει κατά 150 εκατ. ετησίως το πρόσθετο κόστος για την ηλεκτροδότηση του νησιού, από τα 400 εκατ. που είναι συνολικά η συμβολή της Κρήτης στο λογαριασμό των ΥΚΩ.
Εξάλλου στις αρχές του 2018 θα τεθεί σε λειτουργία και η πρώτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων που θα οδηγήσει σε ανάλογη εξοικονόμηση. Συνολικά ο κ. Μανουσάκης τόνισε ότι οι διασυνδέσεις των νησιών θα επιτρέψουν μεγαλύτερη αξιοποίηση του δυναμικού ανανεώσιμων πηγών στα νησιά, δραστική μείωση των ΥΚΩ, ομαλή ηλεκτροδότηση των νησιών, μείωση της ρύπανσης και αύξηση της ευστάθειας του συστήματος.
www.worldenergynews.gr