Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και ο αυξημένος ΦΠΑ δεν θα οδηγήσουν ούτε καν στην κάλυψη του στόχου του υπουργείου Οικονομικών για την άντληση των εσόδων από τη φορολογία καυσίμων το 2017. Η απόκλιση εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε τουλάχιστον 84 εκατ. ευρώ
Σε πτωτική τροχιά έχει εισέλθει και πάλι φέτος η αγορά καυσίμων στη χώρα μας, καθώς η φορολογική «καταιγίδα» με την αύξηση των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης περιορίζει τη ζήτηση και ταυτόχρονα ενθαρρύνει το λαθρεμπόριο.
Όπως αναφέρθηκε χθες, κατά τη συνέντευξη Τύπου του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), έπειτα από την ανάκαμψη που σημειώθηκε το 2015, για πρώτη φορά στα «μνημονιακά» χρόνια, με αύξηση της κατανάλωσης κατά 6% περίπου, οι προβλέψεις για το σύνολο της φετινής χρονιάς είναι απαισιόδοξες, βάσει των στοιχείων που είναι διαθέσιμα για την περίοδο ως και τις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου.
Αν και στο ξεκίνημα της φετινής χρονιάς οι εταιρείες του κλάδου προέβλεπαν μία αύξηση της τάξεως του 3% περίπου, ωστόσο η αγορά έχει «γυρίσει» σε αρνητικό πρόσημο και πλέον, όπως όλα δείχνουν, στην καλύτερη περίπτωση το 2016 θα κλείσει σταθεροποιητικά σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Μάλιστα, η πτώση προβλέπεται ότι θα συνεχισθεί και το 2017, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης του ΙΟΒΕ που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση του ΣΕΕΠΕ.
Πτώση στην αγορά καυσίμων και το 2017
Ειδικότερα, η αύξηση των φόρων εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης για πετρέλαιο θέρμανσης κατά 4,1%, για πετρέλαιο κίνησης κατά 2,7% και για βενζίνες κατά 1,1%.
Στις επιμέρους κατηγορίες, σε ότι αφορά τη φετινή χρονιά, η κατανάλωση βενζίνης προβλέπεται ότι θα φέτος κατά 1% περίπου, με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν για τις καταναλώσεις στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου.
Από το 2009 ως το 2015 η σωρευτική μείωση ανήλθε σε 39% περίπου, πτώση η οποία δεν οφείλεται μόνο στην ραγδαία υποχώρηση της ζήτησης, αλλά και στη στροφή των οδηγών στο -φθηνότερο- ντίζελ.
Στο ντίζελ, το 2016 εκτιμάται ότι θα κλείσει με άνοδο της τάξεως του 5%. Από το 2009 ως το 2015, η σωρευτική μείωση διαμορφώθηκε σε 11% ενώ αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για τη φετινή χρονιά τότε η μείωση από το 2009 θα διαμορφωθεί σε 6%.
Τέλος, στο πετρέλαιο θέρμανσης, η ζήτηση σημείωσε ελεύθερη πτώση (-59%) ως το 2015. Φέτος, προβλέπεται ότι η πτώση θα διαμορφωθεί κοντά στο 20%.
www.worldenergynews.gr
Όπως αναφέρθηκε χθες, κατά τη συνέντευξη Τύπου του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), έπειτα από την ανάκαμψη που σημειώθηκε το 2015, για πρώτη φορά στα «μνημονιακά» χρόνια, με αύξηση της κατανάλωσης κατά 6% περίπου, οι προβλέψεις για το σύνολο της φετινής χρονιάς είναι απαισιόδοξες, βάσει των στοιχείων που είναι διαθέσιμα για την περίοδο ως και τις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου.
Αν και στο ξεκίνημα της φετινής χρονιάς οι εταιρείες του κλάδου προέβλεπαν μία αύξηση της τάξεως του 3% περίπου, ωστόσο η αγορά έχει «γυρίσει» σε αρνητικό πρόσημο και πλέον, όπως όλα δείχνουν, στην καλύτερη περίπτωση το 2016 θα κλείσει σταθεροποιητικά σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Μάλιστα, η πτώση προβλέπεται ότι θα συνεχισθεί και το 2017, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης του ΙΟΒΕ που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση του ΣΕΕΠΕ.
Πτώση στην αγορά καυσίμων και το 2017
Ειδικότερα, η αύξηση των φόρων εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης για πετρέλαιο θέρμανσης κατά 4,1%, για πετρέλαιο κίνησης κατά 2,7% και για βενζίνες κατά 1,1%.
Στις επιμέρους κατηγορίες, σε ότι αφορά τη φετινή χρονιά, η κατανάλωση βενζίνης προβλέπεται ότι θα φέτος κατά 1% περίπου, με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν για τις καταναλώσεις στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου.
Από το 2009 ως το 2015 η σωρευτική μείωση ανήλθε σε 39% περίπου, πτώση η οποία δεν οφείλεται μόνο στην ραγδαία υποχώρηση της ζήτησης, αλλά και στη στροφή των οδηγών στο -φθηνότερο- ντίζελ.
Στο ντίζελ, το 2016 εκτιμάται ότι θα κλείσει με άνοδο της τάξεως του 5%. Από το 2009 ως το 2015, η σωρευτική μείωση διαμορφώθηκε σε 11% ενώ αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για τη φετινή χρονιά τότε η μείωση από το 2009 θα διαμορφωθεί σε 6%.
Τέλος, στο πετρέλαιο θέρμανσης, η ζήτηση σημείωσε ελεύθερη πτώση (-59%) ως το 2015. Φέτος, προβλέπεται ότι η πτώση θα διαμορφωθεί κοντά στο 20%.
www.worldenergynews.gr