Από τις αρχές του 2017 τα τιμολόγια χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου αυξήθηκαν σε ποσοστό υψηλότερο του 30%
Μείωση στις ταρίφες χρήσης του δικτύου φυσικού αερίου, από τον Ιανουάριο του 2018 ζητά η βιομηχανία με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει από τη ΡΑΕ λόγω της υπερανάκτησης προσδοκώμενου εσόδου από τον ΔΕΣΦΑ στη διάρκεια του τρέχοντος έτους.
Όπως έγραψε χθες (19/9) το World Energy News, η μεγάλη αύξηση της κατανάλωσης φυσικού αερίου κυρίως για ηλεκτροπαραγωγή στη διάρκεια του έτους, αύξησε κατακόρυφα τις διακινούμενες, στο δίκτυο του ΔΕΣΦΑ, ποσότητες του καυσίμου οι οποίες ήδη στο οκτάμηνο έχουν ξεπεράσει την πρόβλεψη του έτους δηλαδή τα 3,5 bcm.
Η αύξηση αυτή έχει προσφέρει μέχρι στιγμής στον ΔΕΣΦΑ επιπλέον έσοδα της τάξης των 70 εκατ. ευρώ, πέραν του εγκεκριμένου από τη ΡΑΕ ρυθμιζόμενου εσόδου για το σύνολο του 2017 που είναι 160 εκατ. ευρώ.
Το θέμα έχει προβληματίσει τη ΡΑΕ, η οποία θεωρεί ότι θα πρέπει να γίνουν αλλαγές στο τρόπο προσδιορισμού του ανακτήσιμου εσόδου του ΔΕΣΦΑ ώστε να εξασφαλίζεται ισορροπία τόσο για τις περιόδους υπερανάκτησης, όπως η παρούσα, όσο και για το ενδεχόμενο υποανάκτησης στο μέλλον.
Το θέμα εξετάζεται από τον ΔΕΣΦΑ, ο οποίος μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να έχει παραδώσει στη ΡΑΕ την εισήγηση που του έχει ζητηθεί προκειμένου το θέμα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Αίτημα προς τους αρμόδιους φορείς
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η βιομηχανία σχεδιάζει να απευθυνθεί στους αρμοδίους θέτοντας το θέμα μείωσης στις ταρίφες από την αρχή του 2018 στο πλαίσιο του μηχανισμού που σχεδιάζει η ΡΑΕ για την εξασφάλιση ισορροπίας σε περιόδους υπερανάκτησης ή υποανάκτησης.
Πρέπει να σημειωθεί ότι από τον Ιανουάριο του 2017 τα τιμολόγια χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, δηλαδή του δικτύου που διαχειρίζεται ο ΔΕΣΦΑ αυξήθηκαν σε ποσοστό υψηλότερο του 30%.
Όπως υποστηρίζει η βιομηχανία, μία από τις βασικές υποθέσεις στον υπολογισμό των τιμολογίων ήταν η εκτιμώμενη κατανάλωση για το προσεχές μέλλον.
Με δεδομένο ότι η αρχική πρόβλεψη για το επίπεδο της συνολικής κατανάλωσης θα υπερκαλυφθεί και ίσως φθάσει ακόμη και στο επίπεδο των 5 bcm, η βιομηχανία θεωρεί ότι θα πρέπει να αναθεωρηθεί το ύψος της επιβάρυνσης των καταναλωτών φυσικού αερίου ώστε να αποφευχθεί η υπέρμετρη επιβάρυνσή τους και δη της βιομηχανίας.
Πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες η υπερανάκτηση για τον ΔΕΣΦΑ στο τέλος του έτους θα φθάσει τα 100 εκατ. ευρώ και έως το τέλος του 2018 που λήγει η τρέχουσα ρυθμιστική περίοδος η υπερανάκτηση μπορεί να φθάσει και τα 200 εκατ. ευρώ, καθώς προβλέπεται ότι η ζήτηση φυσικού αερίου θα συνεχίσει να βαίνει αυξανόμενη.
Με βάση αυτά τα δεδομένα η βιομηχανία θα ζητήσει την μείωση των συντελεστών χρέωσης στα σημεία εισόδου ΕΣΦΑ με εφαρμογή από την αρχή του 2018.
www.worldenergynews.gr
Όπως έγραψε χθες (19/9) το World Energy News, η μεγάλη αύξηση της κατανάλωσης φυσικού αερίου κυρίως για ηλεκτροπαραγωγή στη διάρκεια του έτους, αύξησε κατακόρυφα τις διακινούμενες, στο δίκτυο του ΔΕΣΦΑ, ποσότητες του καυσίμου οι οποίες ήδη στο οκτάμηνο έχουν ξεπεράσει την πρόβλεψη του έτους δηλαδή τα 3,5 bcm.
Η αύξηση αυτή έχει προσφέρει μέχρι στιγμής στον ΔΕΣΦΑ επιπλέον έσοδα της τάξης των 70 εκατ. ευρώ, πέραν του εγκεκριμένου από τη ΡΑΕ ρυθμιζόμενου εσόδου για το σύνολο του 2017 που είναι 160 εκατ. ευρώ.
Το θέμα έχει προβληματίσει τη ΡΑΕ, η οποία θεωρεί ότι θα πρέπει να γίνουν αλλαγές στο τρόπο προσδιορισμού του ανακτήσιμου εσόδου του ΔΕΣΦΑ ώστε να εξασφαλίζεται ισορροπία τόσο για τις περιόδους υπερανάκτησης, όπως η παρούσα, όσο και για το ενδεχόμενο υποανάκτησης στο μέλλον.
Το θέμα εξετάζεται από τον ΔΕΣΦΑ, ο οποίος μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να έχει παραδώσει στη ΡΑΕ την εισήγηση που του έχει ζητηθεί προκειμένου το θέμα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.
Αίτημα προς τους αρμόδιους φορείς
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον η βιομηχανία σχεδιάζει να απευθυνθεί στους αρμοδίους θέτοντας το θέμα μείωσης στις ταρίφες από την αρχή του 2018 στο πλαίσιο του μηχανισμού που σχεδιάζει η ΡΑΕ για την εξασφάλιση ισορροπίας σε περιόδους υπερανάκτησης ή υποανάκτησης.
Πρέπει να σημειωθεί ότι από τον Ιανουάριο του 2017 τα τιμολόγια χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, δηλαδή του δικτύου που διαχειρίζεται ο ΔΕΣΦΑ αυξήθηκαν σε ποσοστό υψηλότερο του 30%.
Όπως υποστηρίζει η βιομηχανία, μία από τις βασικές υποθέσεις στον υπολογισμό των τιμολογίων ήταν η εκτιμώμενη κατανάλωση για το προσεχές μέλλον.
Με δεδομένο ότι η αρχική πρόβλεψη για το επίπεδο της συνολικής κατανάλωσης θα υπερκαλυφθεί και ίσως φθάσει ακόμη και στο επίπεδο των 5 bcm, η βιομηχανία θεωρεί ότι θα πρέπει να αναθεωρηθεί το ύψος της επιβάρυνσης των καταναλωτών φυσικού αερίου ώστε να αποφευχθεί η υπέρμετρη επιβάρυνσή τους και δη της βιομηχανίας.
Πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες η υπερανάκτηση για τον ΔΕΣΦΑ στο τέλος του έτους θα φθάσει τα 100 εκατ. ευρώ και έως το τέλος του 2018 που λήγει η τρέχουσα ρυθμιστική περίοδος η υπερανάκτηση μπορεί να φθάσει και τα 200 εκατ. ευρώ, καθώς προβλέπεται ότι η ζήτηση φυσικού αερίου θα συνεχίσει να βαίνει αυξανόμενη.
Με βάση αυτά τα δεδομένα η βιομηχανία θα ζητήσει την μείωση των συντελεστών χρέωσης στα σημεία εισόδου ΕΣΦΑ με εφαρμογή από την αρχή του 2018.
www.worldenergynews.gr