Επιχειρήσεις

Ποινική δίωξη κατά ΑΚΤΩΡ και ΜΟΧΛΟΣ για απάτη σε βάρος του δημοσίου

Ποινική δίωξη κατά ΑΚΤΩΡ και ΜΟΧΛΟΣ για απάτη σε βάρος του δημοσίου
Η κατηγορία αφορά  προσυνεννόηση που είχαν οι υπεύθυνοι των δύο εταιρειών πριν την υποβολή προσφορών κατά τη δημοπράτηση του έργου επέκτασης κρηπιδόματος στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων προβλήτας του ΟΛΘ, και της ανακαίνισης της υποδομής της γραμμής του ΗΣΑΠ Ομόνοια-Μοναστηράκι.
Κακουργηματική ποινική δίωξη για απάτη σε βάρος του Δημοσίου, απαγγέλθηκε από την εισαγγελία Πρωτοδικών σε βάρος των υπευθύνων των κατασκευαστικών εταιριών ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ και ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ.
Η ποινική δίωξη ασκήθηκε από την εισαγγελέα Πρωτοδικών Βαρβάρα Γνεσούλη, η οποία διενεργεί έρευνα για την ύπαρξη καρτέλ κατασκευαστικών εταιριών δημοσίων έργων με βάση αναφορά της εισαγγελίας Διαφθοράς, προς την οποία είχαν αποσταλεί στοιχεία της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Στον φάκελο της Επιτροπής που παρέλαβε η  Γνεσούλη, περιέχονται στοιχεία προς διερεύνηση για πολλές εταιρίες και δεκάδες έργα.
Η κατηγορία αφορά τους υπευθύνους των εταιριών ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ και ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ και σχετίζεται με προσυνεννόηση που είχαν πριν την υποβολή προσφορών κατά τη δημοπράτηση του έργου επέκτασης κρηπιδόματος στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων προβλήτας του ΟΛΘ, και της ανακαίνισης της υποδομής της γραμμής του ΗΣΑΠ Ομόνοια-Μοναστηράκι, με ενίσχυση και της σήραγγας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η δικογραφία για τις δύο εταιρίες, περιλαμβάνει στοιχεία μεταξύ των οποίων και οι επιστολές που αντάλλαξαν οι υπεύθυνοί τους από το 2008 έως το 2012.
Από το υλικό αυτό ,φαίνεται να προκύπτει προσυνεννόηση μεταξύ των δύο κατασκευαστικών εταιρειών, προκειμένου να αποσυρθεί η εταιρεία ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ στην οποία είχαν ανατεθεί τα δύο έργα, καθώς είχε υποβάλει την πιο συμφέρουσα για το Δημόσιο προσφορά, ώστε να τα αναλάβει τελικά η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, η οποία ακολουθούσε στον πίνακα μειοδοσίας.
Ο μειοδοτικός διαγωνισμός του ΟΛΘ είχε προκηρυχτεί το Φεβρουάριο του 2011, με τη δαπάνη του έργου να ανέρχεται στα περίπου 74 εκ. ευρώ.
Ο ΑΚΤΩΡ είχε υποβάλει στο διαγωνισμό αυτό τη δεύτερη πιο συμφέρουσα προσφορά.
Η σύμβαση για την ανακαίνιση της γραμμής Ομόνοια-Μοναστηράκι υπογράφηκε το 2008 με τελικό ανάδοχο την εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ αν και ήταν τρίτη στο σχετικό πίνακα μειοδοσίας.
Η δικογραφία για τις δύο εταιρίες ανατέθηκε σε ανακριτή ο οποίος θα προσωποποιήσει την κατηγορία σε βάρος κάθε υπαιτίου.
Η Επιτροπή, με ανακοίνωση της τον περασμένο Μάιο έκανε λόγο για «καρτελ» συμπράξεις μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών, που τα τελευταία 27 χρόνια «χειραγωγούσαν» τους διαγωνισμούς δημοσίων έργων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, από τα στοιχεία που συνέλεξε στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνάς της, «οι εμπλεκόμενες επιχειρήσεις προέβαιναν σε συνεννοήσεις αναφορικά με: τον προσδιορισμό, εκ των προτέρων, του αναδόχου ανά διαγωνισμό, τον καθορισμό του ύψους των προσφερόμενων εκπτώσεων, την μη υποβολή οικονομικών προσφορών σε διαγωνισμούς έναντι οικονομικών ανταλλαγμάτων, την από κοινού εκτέλεση των έργων παρά τη συμμετοχή τους σε φαινομενικά ανταγωνιστικά σχήματα, μέσω επαφών σε χρόνο πριν από την υποβολή οικονομικών προσφορών, ή και την παραίτηση από τη διεκδίκηση διαγωνισμών με αντάλλαγμα την από κοινού συμμετοχή στην εκτέλεση των έργων».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης