Προκοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή του μόνιμου μηχανισμού ευελιξίας που προωθεί η ΡΑΕ
Εντός των επομένων ημερών αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από τη ΡΑΕ ο νέος προσωρινός μηχανισμός ευελιξίας που αφορά στην αποζημίωση των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής για την ευελιξία που παρέχουν στο σύστημα.
Ταυτόχρονα η ΡΑΕ σχεδιάζει να προκοινοποιήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το μόνιμο μηχανισμού ευελιξίας, ο οποίος θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή από τα μέσα του 2018 στο πλαίσιο της εφαρμογής του Target Model.
Στόχος της Αρχής είναι οι δυο αυτές κινήσεις να γίνουν πριν την έλευση των τεχνικών κλιμακίων των θεσμών, που αναμένονται στην Αθήνα στις 11 Σεπτεμβρίου.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι δυο μηχανισμοί καθυστερούν εδώ και αρκετούς μήνες, παρά το γεγονός ότι έχουν ενταχθεί στα προαπαιτούμενα της αξιολόγησης.
Προβλήματα στη λειτουργία της αγοράς
Ταυτόχρονα η καθυστέρηση δημιουργεί προβλήματα στην αγορά αφού ο προηγούμενος μηχανισμός, τα ΑΔΙ, έχουν λήξει και οι μονάδες δεν πληρώνονται για τις υπηρεσίες ευελιξίας που προσφέρουν.
Το σχέδιο της ΡΑΕ για τον μεταβατικό μηχανισμό ευελιξίας προβλέπει τη δημιουργία δύο προϊόντων, τα οποία θα διατίθενται μέσω ανταγωνιστικών διαδικασιών δηλαδή δημοπρασιών.
Τέλος, ανοικτό παραμένει και το θέμα της διακοψιμότητας.
Η Κομισιόν δεν έχει απαντήσει ακόμη στο ελληνικό αίτημα για τριετή παράταση του μέτρου, το οποίο έχει ήδη λήξει αφού η τελευταία δημοπρασία διακοπτόμενου φορτίου έγινε τον περασμένο Ιούνιο.
www.worldenergynews.gr
Ταυτόχρονα η ΡΑΕ σχεδιάζει να προκοινοποιήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το μόνιμο μηχανισμού ευελιξίας, ο οποίος θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή από τα μέσα του 2018 στο πλαίσιο της εφαρμογής του Target Model.
Στόχος της Αρχής είναι οι δυο αυτές κινήσεις να γίνουν πριν την έλευση των τεχνικών κλιμακίων των θεσμών, που αναμένονται στην Αθήνα στις 11 Σεπτεμβρίου.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οι δυο μηχανισμοί καθυστερούν εδώ και αρκετούς μήνες, παρά το γεγονός ότι έχουν ενταχθεί στα προαπαιτούμενα της αξιολόγησης.
Προβλήματα στη λειτουργία της αγοράς
Ταυτόχρονα η καθυστέρηση δημιουργεί προβλήματα στην αγορά αφού ο προηγούμενος μηχανισμός, τα ΑΔΙ, έχουν λήξει και οι μονάδες δεν πληρώνονται για τις υπηρεσίες ευελιξίας που προσφέρουν.
Το σχέδιο της ΡΑΕ για τον μεταβατικό μηχανισμό ευελιξίας προβλέπει τη δημιουργία δύο προϊόντων, τα οποία θα διατίθενται μέσω ανταγωνιστικών διαδικασιών δηλαδή δημοπρασιών.
Τέλος, ανοικτό παραμένει και το θέμα της διακοψιμότητας.
Η Κομισιόν δεν έχει απαντήσει ακόμη στο ελληνικό αίτημα για τριετή παράταση του μέτρου, το οποίο έχει ήδη λήξει αφού η τελευταία δημοπρασία διακοπτόμενου φορτίου έγινε τον περασμένο Ιούνιο.
www.worldenergynews.gr