Το 2018 στην Κίνα τα ηλεκτρικά οχήματα και τα υβριδικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 8% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, ενώ η Ινδία ευελπιστεί να έχει αποκλειστικά ηλεκτρικό στόλο αυτοκινήτων μέχρι το 2030
Σε αγώνα δρόμου για να εξασφαλίσουν τις ποσότητες λιθίου που απαιτούνται για την παραγωγή μπαταριών ενόψει της έκρηξης της ηλεκτροκίνησης αποδύονται οι μεγάλες εταιρείες.
To θέμα της αποθήκευσης ενέργειας θα καθορίσει τις εξελίξεις τα επόμενα χρόνια και ήδη οι εταιρείες που χρησιμοποιούν λίθιο για την παραγωγή μπαταριών προετοιμάζονται για την επόμενη μέρα, σε έναν αγώνα που πολλοί χαρακτηρίζουν ως προετοιμασία για "πόλεμο".
Σύμφωνα με το Energy&Capital, ο πραγματικός πόλεμος του λιθίου πρόκειται να ξεκινήσει και τα πράγματα πρόκειται να γίνουν άσχημα.
Πέρυσι, ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της Tesla, είπε ότι το λίθιο είναι απαραίτητο, και σε περιορισμένες ποσότητες.
Εκείνη την εποχή, ο πρόεδρος της Tesla επέμενε ότι η φράση που χρησιμοποίησε οφειλόταν στο γεγονός ότι το λίθιο αντιπροσώπευε μόνο το 2% του συνολικού όγκου των μπαταριών ιόντων λιθίου που παρήγαγε.
Ο Musk όχι μόνο γνώριζε ακριβώς τί έλεγε εκείνη την εποχή, αλλά η φράση του ήταν προσεκτικά επεξεργασμένη.
Γιατί θα έπρεπε να είναι προσεκτικός ένας άνθρωπος τόσο ισχυρός όσο ο Elon Musk;
Διότι προστατεύει τον εαυτό του.
Ο Musk προσπαθούσε να απομακρύνει την προσοχή μακριά από το λίθιο.
Πάρα πολύ αργά για αυτό, επειδή ο πραγματικός πόλεμος του λιθίου πρόκειται να εκραγεί, σημειώνει το Energy&Capital.
Αυτό που θα πρέπει να γίνει σαφές είναι ότι ο Musk προσπαθούσε να υποβαθμίσει τη σημασία του λιθίου.
Το λίθιο δεν διαπραγματεύεται όπως τα τυπικά εμπορεύματα. Δεν υπάρχουν συμβόλαια αγοράς για την παράδοση λιθίου όπως με του αργού πετρελαίου.
Αντ 'αυτού, μια μικρή ομάδα τριών ελίτ παραγωγών λιθίου, που ελέγχουν το 85% της παγκόσμιας προσφοράς, Θέτουν τη δική τους τιμή.
Αυτές οι "μεγάλες τρεις" εταιρείες λιθίου συγκεντρώνονται και αποφασίζουν τί θα χρεώσουν την Tesla και όλες τις άλλες εταιρείες για την προμήθεια λιθίου.
Ο πόλεμος του λιθίου απειλεί να στερήσει τη μελλοντική προσφορά.
Πέρυσι, ο Musk είπε ξεκάθαρα ότι η εταιρεία του θα χρειαζόταν να απορροφήσει την υπάρχουσα παραγωγή ιόντων λιθίου στον κόσμο για να παράγει μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα κάθε χρόνο.
Το πρόβλημα είναι ότι έχει αρκετό ανταγωνισμό για να αντιμετωπίσει.
Το 2018, για παράδειγμα, η Κίνα θα απαιτήσει τα ηλεκτρικά οχήματα και τα υβριδικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 8% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων.
Η Ινδία, εξάλλου, έχει κατά νου ακόμα πιο επιθετικούς στόχους.
Μέχρι το 2030, η Ινδία ελπίζει να έχει αποκλειστικά ηλεκτρικό στόλο αυτοκινήτων.
Και όμως, η μάχη του Musk δεν είναι απαραίτητα εναντίον της Κίνας ή της Ινδίας.
Η μάχη του Musk είναι εναντίον του δικού του είδους, δηλαδή των άλλων δισεκατομμυριούχων.
Μακρύς κατάλογος εταιρειών που προσπαθούν να εξασφαλίσουν το λίθιο που χρειάζονται
Οπως αποδεικνύεται, ο Elon Musk δεν είναι ο μόνος που έχει το μυαλό του στραμμένο στο μέλλον.
Παλαιότερα, το 2008, ένας άλλος δισεκατομμυριούχος επενδυτής ο Warren Buffett έκανε μια "ήσυχη" κίνηση που αποδείχθηκε απροσδόκητα κερδοφόρα γι 'αυτόν.
Αλλά το μικρό μυστικό σε αυτόν τον πόλεμο λιθίου είναι ότι υπάρχει πραγματικά μόνο ένας νικητής.
Και δεν είναι ο Elon Musk.
Δεν θα είναι καν ο Warren Buffett, ούτε οι άλλοι δισεκατομμυριούχοι (συμπεριλαμβανομένου του Richard Branson της Virgin) που θα βγουν στην κορυφή.
Κι αυτό, γιατί αυτοί οι μεγιστάνες της βιομηχανίας και των επενδύσεων παίζουν αυτό το παιχνίδι με τα χέρια τους δεμένα με τις επενδύσεις που μπορούν να κάνουν στον τομέα αυτό.
Κάθε νέο άνοιγμα Gigafactory που βλέπουμε από εδώ και πέρα σημαίνει ότι τα πράγματα θα γίνουν πιο "στενά" για τις προμήθειες λιθίου.
Η Tesla, συνεπώς, είναι ένα μόνο όνομα σε έναν πολύ μακρύ κατάλογο εταιρειών που προσπαθούν απεγνωσμένα να εξασφαλίσουν το λίθιο που χρειάζονται.
Σημαντικό είναι να δούμε πού θα στραφούν αυτοί οι δισεκατομμυριούχοι για βοήθεια...
www.worldenergynews.gr
To θέμα της αποθήκευσης ενέργειας θα καθορίσει τις εξελίξεις τα επόμενα χρόνια και ήδη οι εταιρείες που χρησιμοποιούν λίθιο για την παραγωγή μπαταριών προετοιμάζονται για την επόμενη μέρα, σε έναν αγώνα που πολλοί χαρακτηρίζουν ως προετοιμασία για "πόλεμο".
Σύμφωνα με το Energy&Capital, ο πραγματικός πόλεμος του λιθίου πρόκειται να ξεκινήσει και τα πράγματα πρόκειται να γίνουν άσχημα.
Πέρυσι, ο Elon Musk, διευθύνων σύμβουλος της Tesla, είπε ότι το λίθιο είναι απαραίτητο, και σε περιορισμένες ποσότητες.
Εκείνη την εποχή, ο πρόεδρος της Tesla επέμενε ότι η φράση που χρησιμοποίησε οφειλόταν στο γεγονός ότι το λίθιο αντιπροσώπευε μόνο το 2% του συνολικού όγκου των μπαταριών ιόντων λιθίου που παρήγαγε.
Ο Musk όχι μόνο γνώριζε ακριβώς τί έλεγε εκείνη την εποχή, αλλά η φράση του ήταν προσεκτικά επεξεργασμένη.
Γιατί θα έπρεπε να είναι προσεκτικός ένας άνθρωπος τόσο ισχυρός όσο ο Elon Musk;
Διότι προστατεύει τον εαυτό του.
Ο Musk προσπαθούσε να απομακρύνει την προσοχή μακριά από το λίθιο.
Πάρα πολύ αργά για αυτό, επειδή ο πραγματικός πόλεμος του λιθίου πρόκειται να εκραγεί, σημειώνει το Energy&Capital.
Αυτό που θα πρέπει να γίνει σαφές είναι ότι ο Musk προσπαθούσε να υποβαθμίσει τη σημασία του λιθίου.
Το λίθιο δεν διαπραγματεύεται όπως τα τυπικά εμπορεύματα. Δεν υπάρχουν συμβόλαια αγοράς για την παράδοση λιθίου όπως με του αργού πετρελαίου.
Αντ 'αυτού, μια μικρή ομάδα τριών ελίτ παραγωγών λιθίου, που ελέγχουν το 85% της παγκόσμιας προσφοράς, Θέτουν τη δική τους τιμή.
Αυτές οι "μεγάλες τρεις" εταιρείες λιθίου συγκεντρώνονται και αποφασίζουν τί θα χρεώσουν την Tesla και όλες τις άλλες εταιρείες για την προμήθεια λιθίου.
Ο πόλεμος του λιθίου απειλεί να στερήσει τη μελλοντική προσφορά.
Πέρυσι, ο Musk είπε ξεκάθαρα ότι η εταιρεία του θα χρειαζόταν να απορροφήσει την υπάρχουσα παραγωγή ιόντων λιθίου στον κόσμο για να παράγει μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα κάθε χρόνο.
Το πρόβλημα είναι ότι έχει αρκετό ανταγωνισμό για να αντιμετωπίσει.
Το 2018, για παράδειγμα, η Κίνα θα απαιτήσει τα ηλεκτρικά οχήματα και τα υβριδικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 8% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων.
Η Ινδία, εξάλλου, έχει κατά νου ακόμα πιο επιθετικούς στόχους.
Μέχρι το 2030, η Ινδία ελπίζει να έχει αποκλειστικά ηλεκτρικό στόλο αυτοκινήτων.
Και όμως, η μάχη του Musk δεν είναι απαραίτητα εναντίον της Κίνας ή της Ινδίας.
Η μάχη του Musk είναι εναντίον του δικού του είδους, δηλαδή των άλλων δισεκατομμυριούχων.
Μακρύς κατάλογος εταιρειών που προσπαθούν να εξασφαλίσουν το λίθιο που χρειάζονται
Οπως αποδεικνύεται, ο Elon Musk δεν είναι ο μόνος που έχει το μυαλό του στραμμένο στο μέλλον.
Παλαιότερα, το 2008, ένας άλλος δισεκατομμυριούχος επενδυτής ο Warren Buffett έκανε μια "ήσυχη" κίνηση που αποδείχθηκε απροσδόκητα κερδοφόρα γι 'αυτόν.
Αλλά το μικρό μυστικό σε αυτόν τον πόλεμο λιθίου είναι ότι υπάρχει πραγματικά μόνο ένας νικητής.
Και δεν είναι ο Elon Musk.
Δεν θα είναι καν ο Warren Buffett, ούτε οι άλλοι δισεκατομμυριούχοι (συμπεριλαμβανομένου του Richard Branson της Virgin) που θα βγουν στην κορυφή.
Κι αυτό, γιατί αυτοί οι μεγιστάνες της βιομηχανίας και των επενδύσεων παίζουν αυτό το παιχνίδι με τα χέρια τους δεμένα με τις επενδύσεις που μπορούν να κάνουν στον τομέα αυτό.
Κάθε νέο άνοιγμα Gigafactory που βλέπουμε από εδώ και πέρα σημαίνει ότι τα πράγματα θα γίνουν πιο "στενά" για τις προμήθειες λιθίου.
Η Tesla, συνεπώς, είναι ένα μόνο όνομα σε έναν πολύ μακρύ κατάλογο εταιρειών που προσπαθούν απεγνωσμένα να εξασφαλίσουν το λίθιο που χρειάζονται.
Σημαντικό είναι να δούμε πού θα στραφούν αυτοί οι δισεκατομμυριούχοι για βοήθεια...
www.worldenergynews.gr